MEPHEDRONE

House M.D.

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 28, 2021
Messages
18
Reaction score
46
Points
3
D69jOFfew1

4-metylmetkatinon eller mefedron är en β-ketoamfetamin som tillhör familjen syntetiska katinoner, en framväxande klass av designerdroger som är kända för sina hallucinogena och psykostimulerande egenskaper samt för sin missbrukspotential. Droger från denna klass av föreningar är kända för att ge stimulering av det centrala nervsystemet, psykoaktivitet och hallucinationer. MDMA, en forskningskemikalie som först utvecklades som en analog till MDMA 1929, blev så småningom populär bland rekreationsanvändare av droger mellan 2007 och 2009 när den blev tillgänglig för köp online på svarta marknader.

BAKGRUND OCH HISTORIA.
Enligt Europeiska centrumet för kontroll av narkotika och narkotikamissbruk noterade Saem de Burnaga Sanchez för första gången syntesen av mefedron i en fransk medicinsk tidskrift 1929. Ämnet förblev okänt fram till 2003, då det återupptäcktes av en underjordisk kemist vid namn "Kinetic".
I Israel såldes en drog som liknar mefedron och innehåller katinon lagligt från omkring 2004. Drogen kallades "hagigat" och den israeliska regeringen förbjöd den så småningom. Katinonet modifierades (på egen hand eller möjligen med hjälp av Kinetics återupptäckta formel) och den nya lagliga produkten, mefedron, syntetiserades. Några spirande entreprenörer skalade snabbt upp produktionen av mefedron, och drogen distribuerades ursprungligen av israeliska webbplatser i kapselform och märktes som Sub Coca eller Neo-Doves. Israel hade bevittnat den första massmarknaden för mefedron. Drogen blev först olaglig här 2008. Mephedrone marknadsfördes också på ett smart sätt på nätet via sociala medier, mörka forum och med annonser som dök upp på baksidan av seriösa nyhetsflöden på nätet. Den verkliga kemiska formeln för mephedrone förblev dold tills den avslöjades på ett underjordiskt onlineforum. Hemligheten var ute och andra länder blev snabbt involverade i distributionen, och kineserna imiterade tillverkningsprocessen och tog så småningom över produktionen. Ökad konkurrens pressade ner priset och ökade tillgängligheten till drogerna.

Mörk marknad och gatuslang: Meph, meow, meow-meow, m-cat, plant food, drone, bubbles, kitty cat.

Apotek/rekreationellt bruk: Neo-Doves piller.

FARMAKODYNAMIK OCH NEUROKEMI.
Mefedron ändrar reversibelt dopamintransportörens konfiguration och det sker en förändring av transportörflödet (DAT) och en ökning av dopaminkoncentrationen i det intersynaptiska rummet genom aktivering av D2/D1/D3, men utan att påverka VMAT2. Serotoninstimulering förblir subtil under det kraftfulla dopamintrycket, men är fortfarande närvarande på grund av lågafinaktivering av 5-HT2A, 5-HT1A, 5-HT2C, 5-HT2B (SERT).
Mephedrone kan konsumeras under lång tid eftersom det är en hämmare av dopaminåterupptag (och serotonin), så mephedrone påverkar inte vesikulär lagring, utan påverkar endast överföringen av monoaminer bortom plasmamembranet och vår kropp som svar ändrar uttrycket av receptorer och skyddar dem från överdriven kemisk stimulering. Allt detta förklarar det adynamiska och demotiverande tillståndet efter kroniskt missbruk av nästan alla psykoaktiva ämnen som påverkar DAT och SERT. DAT/SERT - 2.41.


Metaboliter av mefedron.
  • nor-mefedron .
  • nor-dihydromefedron.
  • 4-karboxy-dihydro-mefedron.
  • hydroxytolyl-mefedron.
  • nor-hydroxytolylmefedron.
3b6nH9sUXZ

HUVUDSAKLIGA FYSISKA EFFEKTER.
Beskrivs generellt som ett mer intensivt stimulerande medel än MDMA, som ger större eufori, men med något mindre empatisk känsla och kortare varaktighet av "ruset". Det rapporteras ofta som mycket "djävulskt", med en tendens att få användarna att dosera om upprepade gånger under hela upplevelsen.

Positivt:
- Mental och fysisk stimulering;
- Eufori, humörlyft;
- Känslor av empati, öppenhet;
- Ökad sällskaplighet, önskan att prata med andra;
- Njutningsfull rusning.

Neutral:
- Allmän förändring av medvetandet (som med de flesta psykoaktiva ämnen);
- Minskad aptit;
- Pupillutvidgning;
- Ovanliga kroppskänslor (ansiktsrodnad, frossa, gåshud, kroppsenergi);
- Förändrad reglering av kroppstemperaturen;
- Svettningar;
- Ökad hjärtfrekvens och blodtryck.

Negativt:
- Stark önskan att återdosera, längtan efter att återfå den första euforiska rusningen;
- Obehagliga förändringar i kroppstemperaturen (svettningar/ frossa);
- Hjärtklappning, känsla av hjärtklappning;
- Försämrat korttidsminne;
- Sömnlöshet;
- Spända käkmuskler, tandgnissling (trismus och bruxia);
- Muskelryckningar;
- Nystagmus;
- Yrsel, lätt huvudvärk, svindel;
- Vasokonstriktion;
- Vid insufflation: smärta och svullnad i näsa och hals, bihåleinflammation.


IkGrQnjAa7
KLINISKA EFFEKTER & PSYKO-MANIFESTATIONER.
Vid en överdos blir lemmarna blå och det finns tecken som bröstsmärta och paranoia. Mephedrone är absolut inte lämpligt för kronisk användning, även om det inte ger en uttalad tolerans mot neurotransmittorer. Förändringar i psyken är möjliga, men reversibla. Under användning lider minnet och mental status blir paranoid. Det är också värt att notera effekten av mephedrone på huden och dess bilagor - på grund av den uttalade konstanta spasmen i blodkärlen minskar kollagensyntesen, vilket påverkar huden visuellt. Det kardiovaskulära systemet lider av långvarig användning av sina resurser på grund av mefedronstimulering av adrenerga receptorer, men mefedron har inte direkt kardiotoxicitet på grund av metaboliter som MDMA eller kokain. Avsaknaden av biverkningar med låg toleranspotential gör mefedron till en drog som orsakar allvarligt beroende.

DOSERING OCH ANVÄNDNINGSMETODER:
LD 50 för människor motsvarar ≈ 120 mg/kg.

Oralt:
Lätt: 50 - 100 mg.
Vanligt: 100 - 200 mg.
Starkt: 200 - 300 mg.

Vid oral användning av mefedron finns vissa svårigheter, som oftast reduceras till produktens kvalitet. Den enda nackdelen med användningsmetoden är att det krävs mycket substans. Det handlar om cytokromer P450, som utför den huvudsakliga metabolismen av mephedrone och för att uppnå en tröskeleffekt kommer det att krävas en något större mängd jämfört med den intranasala metoden. Det finns kombinationer av oral mefedron med metylon, "kusinen" till MDMA. En sådan kombination kan avsevärt minska konsumtionen av mefedron och därmed minimera intestinala biverkningar samt förlänga den euforiska delen av trippen.

Intranasal
.
Lätt: 30-75 mg.
Vanligt: 75-180 mg.
Starkt: 180-270 mg.
Överdosering: 270+ mg.


Det vanligaste sättet att använda mephedrone är intranasalt. Doseringen hos användare med en genomsnittlig tolerans mot ämnet är vanligtvis hög och sträcker sig från 250-400 mg. Denna metod orsakar trauma i nässlemhinnan och ger allvarliga obehagskänslor när den konsumeras. Denaktiva effekten av ämnet är kort och tiden för allmän åtgärd överstiger inte mer än 30 minuters varaktighet.

Intravenös
.
Lätt: 25-50 mg.
Vanligt: 50-125 mg.
Starkt: 125-180 mg.
Överdosering: 180+ mg.


Cirka 20% av mefedronanvändarna tar intravenöst.

TRIP DURATION:

Oral
.
Total: 2 - 5 timmar.
Onset: 00:15 - 00:45.
Starkast: 01:00 - 02:00.

Intranasal:
Totalt: 1 - 3 timmar.
Onset: ~00:05.
Strongest: 00:10 - 00:45.

Intravenös:
Totalt: 2 timmar.
Onset: 30 sekunder.
Starkast: 00:05 - 00:50.


INTERAKTION
Metphedrone metaboliseras av leverenzymet CYP2D6 och elimineringshalveringstiden för mephedrone - 70 minuter. Maximal plasmakoncentration av mefedron - 52 minuter.

Det rekommenderas inte att kombinera med några andra ämnen från denna grupp: koffein, Ritalin, amfetamin, kokain, a-pvp och samma typer av droger
Det rekommenderas inte att kombinera med stimulerande psykedelika: DO *, 25-Nbome, 2C *.
Det rekommenderas inte att kombinera med smärtstillande medel, särskilt med tramadol
Det rekommenderas inte att kombinera med antidepressiva medel
Det rekommenderas inte att kombinera med euforetika: MDMA och MDA
Det rekommenderas inte med"långsamma" droger - heroin, metadon, butyrater, alkohol.

AnZt0WRF46

TILLÄMPNING.
Det har konstaterats att det finns en potential för utveckling av fysiskt beroende vid kroniskt missbruk av mefedron. De flesta av de symtom som är förknippade med mefedronabstinenssyndrom verkar vara övervägande psykologiska till sin natur. Om man observerar att en person har intermittenta perioder av extrem energi, sällskaplighet, vänlighet och till och med möjlig psykos, följt av abstinenssymtom, tyder det på ett mycket allvarligt fall av drogmissbruk. Det finns ingen standardbehandlingsplan som är särskilt utformad för mephedronberoende och missbruk, på grund av begränsad vetenskaplig kunskap om ämnet. Vid användning av läkemedlet finns det en känsla av allmän stimulering och eufori, samt förbättrad humör och kognitiva funktioner. Läkemedlets effekter produceras som ett resultat av hur det påverkar det centrala nervsystemet, där rörelsemönster och belöning kontrolleras. Hur intensiva dina symtom blir beror på hur länge du missbrukar substansen. Det finns ingen fastställd tidslinje för att undvika mephedrone, men det antas att det finns en likhet med abstinensschemat för andra stimulerande droger. Den exakta tidslinjen beror på användningens varaktighet och dosering vid kronisk användning.

Kronisk mefedronanvändare:
✓ Sömnsvårigheter;
✓ Muskelsammandragningar;
✓ Ser och hör saker som inte finns;
✓ Behöver använda mer mefedron för att få samma effekt;
✓ Beroende;
✓ Ekonomiska och sociala problem.


Beroendesymtom.
  • Blir slö och behöver mer sömn än normalt.
  • En ökning av aptiten.
  • Apati och depression.
  • Livliga drömmar.
  • Begär att använda mephedrone.
  • Extrem viktminskning.
  • Plötsligt gråtande.
  • Aggression.
  • Ångest.
  • Blödningar i näsan.
  • Sniffning.
  • Utslag.
  • illamående
  • Huvudvärk.
  • Humörsvängningar.
UPDQ15W4SA

STÖD.
  • L-karnitin (levokarnitin) - 1000 mg en timme innan du tar mephedrone och 1000 mg efter .
  • Alphalipoic acid - 250 mg en timme före droganvändningen och 250 mg efter .
  • C-vitamin - 1000 mg en gång om dagen resa, och kan också vara inom 3 dagar efter i samma dos.
  • L-tryptofan och L-tyrosin är aminosyror och föregångare till serotonin och dopamin. Ta en gång om dagen L-tyrosin 1000 mg på morgonen, L-tryptofan 500-1000 mg på kvällen 30 minuter före den förväntade sömnen. Ta inom en treveckorsperiod, början på kursen är inte tidigare än 72 timmar efter den sista användningen av euforiska stimulantia.
  • Magnesiumtillskott. Använd magnesiumcitrat. Daglig dos av magnesium är 330 - 450 mg, men mephedrone minskar den.
ÖVERDOSERING BEHANDLING.

Risker
.
  • Takykardi och hjärtrytmstörningar .
  • Koldbrand .
  • Ökat blodtryck blödning i hjärnan .
  • Allvarlig vasospasm: infarkt och ischemisk stroke .
  • Kritisk ökning av kroppstemperaturen .
  • Rabdomyolys (förstörelse av muskelfibrer) och njursvikt .
  • Konvulsioner och förändring av medvetenhetsskada.
Symptom .
  • Illamående ochkräkningar.
  • Kraftigasvettningar och frossa.
  • Ofrivilliga sammandragningar av musklerna i kroppen och ansiktet, grimaser.
  • Kritisk ökning av kroppstemperaturen (38-39 C).
  • Svår huvudvärk.
  • Tryckande och brännande bröstsmärta.
  • Konvulsioner.
  • Medvetslöshet.
  • Störningar i hjärtrytmen.
  • Skrämmande hallucinationer, panik och psykos.
  • Andnings- och hjärtstillestånd.
FÖRSTA HJÄLPEN .
  • Ring efterlokal akutvård .
  • Uteslut all fysisk aktivitet, lägg ner patienten med sänkta nedre extremiteter som en halvsittande position .
  • Setill att patienten får frisk luft, ta av begränsande kläder, lossa slipsen och knäpp upp bältet .
  • Mät blodtryck, pulsfrekvens och rytm, kroppstemperatur. Vid hög temperatur, fysiska metoder för kylning: Täck inte över i en filt, torka av kroppen med varmt vatten .
  • Vid konvulsioner: Försök att vända patienten på sidan, håll huvudet med händerna för att undvika skador. Det är strängt förbjudet vid ett konvulsivt anfall: Försök att munhugga patienten, lossa käken, sticka ut tungan .
  • Vidbörjan av klinisk död utförs HLR.
Läkemedel av primärt val - bensodiazepiner efter prioritet.
  • Diazepam - 10 -15 mg under tungan (Neorelium, Valium, Stesolid)
  • Klonazepam - 1 mg under tung an
  • Nitrozepam - 10 mg under tungan (Mogadon, Imeson, Novanox)
Högt blodtryck och bröstsmärta .
  • Labetalol 100-200 mg (Ipolab, Ascool, Labenon, Betarl, Trandate)
Mycket frekvent och oregelbunden hjärtfrekvens.
  • Metoprolol 25 mg - under tungan (Lopressor, Metodura, Prelis, Apo-Metoprolol, Egilok)
Användning av icke-selektiva beta-blockerare för att sänka hjärtfrekvensen rekommenderas inte .
 
Last edited by a moderator:

eps0n

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 27, 2022
Messages
11
Reaction score
9
Points
3
intravenös dosering är högre än intranasal? Är det korrekt? Har du någon källa för det?
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
198
Reaction score
201
Points
43
Tydligen har författaren blandat ihop intravenösa och nasala administreringsmetoder. Här är säkrare och mer fungerande doser:

1. För intravenös
Lätt: 25-50 mg.
Vanlig: 50-125 mg.
Stark: 125-180 mg.
Överdosering: 180+ mg.

2. För nasal användning
Lätt: 30-75 mg.
Vanliga: 75-180 mg.
Stark: 180-270 mg.
Överdosering: 270+ mg.

Jag kommer att skriva till administrationen för att åtgärda det.
 

pawholandesa

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 2, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Vad har en bättre effekt och starkast beroende? Mefedron eller metamfetamin?
 

sleeplessmania

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 6, 2022
Messages
23
Reaction score
35
Points
13
Subjektiv variant, varje individ skiljer sig från den andra i många aspekter som kan förändra den yttre inkomsten ...
Beroende är till exempel det som nämns tillsammans med styrka också kommer att variera mycket, var drar du gränsen mellan en beroende och en icke-beroende individ? Skulle en beroende person också vara beroende, eller en beroende person beroende av något av de nämnda ämnena?

Personliga erfarenheter med båda substanserna kan jag dock beskriva.
Mefedron
Är den största eufori och mest njutbara substans jag någonsin gjort, skulle inte ens kalla det en stimulant. Per definition faller det i stimulativ kategori på grund av monoaminreceptoraffektionen, men subjektivt sett var det aldrig riktigt så stimulerande jämfört med till exempel 3-CMC, MDPHP, A-PVP, A-PiHP, A-PHP, Hexen eller racemiskt amfetaminsulfat. Nöjet skjuts in i din verklighet om du administrerar detta ämne och kommer att hemsöka dig resten av ditt liv. Fick mig att glömma till och med om förekomsten av dextrometamfetamin.

Dextrodesoxyephedrine [Dextro-metamfetamin]
Jag har bara använt dextro entanoimer av metylamfetamin, det är en längre varaktig icke-rushy avkopplande bekväm hög, men eufori och nöje kommer inte att vara lika pushy och instantenious som med mephedrone, den här kommer att få dig att göra helt slumpmässiga handlingar och verk, dissasembling montering av saker som fungerar för belöningens skull, vilket är extremt multiplicerat om det är under påverkan av detta, kort sagt det kommer att få dig att göra saker som kommer att känna belöningsbara som är extremifierade.
 

Brain

Expert Pharmacologist
Joined
Jul 6, 2021
Messages
240
Reaction score
270
Points
63

pawholandesa, enligt nyligen genomförda analytiska retrospektiva studier är metamfetamin mer beroendeframkallande än mefedron. Som regel har metamfetamin i motsvarande doser på samma administreringsväg starkare effekter.

 

pawholandesa

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 2, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Och hur är det med kvaliteten på resan?
Det är märkligt att det inte finns någon metamfetamin i OSS och att det finns mycket mefedron i dessa länder. Hur är det möjligt om meth är mer beroendeframkallande än meph? Vad är anledningen till denna popularitet?
 

Brain

Expert Pharmacologist
Joined
Jul 6, 2021
Messages
240
Reaction score
270
Points
63
När det gäller CIS har jag tyvärr ingen information om kvantitativa analytiska data om förekomsten av metamfetamin och mefedron i området.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
244
Points
43
Jag frågar mig själv hur det kommer sig att det finns ganska många människor (som jag själv) som inte får något annat än biverkningar av Mephedrone, ingen eufori och ingen CNS-stimulering bara ringande i öronen, hoppande hjärta och dålig vasokonstriktion (verkar komma med alla katjoner). Och detta är också sant med doser långt bortom de kända spara gränserna.
Det är säkert inte på kvaliteten eller renheten hos den samplade 4-MMC, det är verifierat och andra användare slet i princip sina kläder av när de använde den och entusiastiska över det senare.
Men jag får inte heller mycket ut av MDMA. Mild stimulering. Nervös visuell förvrängning och det är det.
Det är lite strangege som Crystal Meth över en viss tröskel påverkar alla ganska mycket samma.
 

HIGGS BOSSON

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
435
Reaction score
659
Points
93
Försök använda mephedrone oralt i en högre dos.
Metamfetamin är ändå en starkare substans.
 

DMTrott

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 8, 2023
Messages
17
Reaction score
31
Points
13
De här rapporterna är verkligen enastående. Tack så mycket för hjälpen.
 

BitcoinScam

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 29, 2023
Messages
56
Reaction score
30
Points
18
Mephedrone (4-MMC, 4-methylmethcathinone) - en organisk kemisk förening, ett derivat av cathinone. Används som ett stimulerande medel och empathogen. Kommersiellt tillgänglig i form av kristaller, pulver, tabletter eller kapslar, vanligtvis som hydroklorid eller sulfat av denna amin.
 

etapok

Don't buy from me
New Member
Language
🇭🇺
Joined
Aug 27, 2024
Messages
2
Reaction score
5
Points
3
en gång jag Ived 0,6 idk vilken kristall men det var i 2013.... i ett skott, 100 + ml vatten.... omedelbara röster som 500 + människor runt omkring dig pratar, mitt huvud studsade, jag känner mig riktigt bra i ungefär 2secounds, bilden jag såg var som att gå upp och ner som mycket hög hastighet ... då plötsligt blev jag paranoid, stå upp, kände inte mina ben, föll sedan i marken som om jag tappades .... jag försökte springa ut ur mitt rum, kände mig ner två gånger som om jag tappades, sedan gick jag genom min glasdörr, mina tänder tappade av, jag skars i armen och i nacken / huvudet, men omedelbart kände jag mig i min kontroll igen, ingen paranoia, bara ilska och riktigt hög.....det var som om jag var i kontakt med andra världen.riktigt dålig upplevelse. skriv bara detta eftersom jag nästan dog, då kunde jag inte berätta detta för någon.
jag råder inte detta, det är ett mirakel att jag överlevde

sedan ringde mina släktingar akut, de försökte hjälpa mig, jag lät inte, sedan sparkade de i mig, jag sparkade tillbaka, polisen ringdes, 4polisbil anlände :D de försökte lugna ner mig, jag var täckt av blod, jag sa till poliserna att jag inte gick med den här akutbilen, bara med poliserna., men de försökte tvinga mig, sedan injicerade de mig kraftigt 2 eller 3 doser sömnmedel ... jag vaknade på sjukhuset

försök inte snälla det här var riktigt dålig erfarenhet, jag slutade iv 2014, bara oral / nasal / rök
ogräs är det bästa ^.^
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
198
Reaction score
201
Points
43
Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter. Effektens hastighet och intensitet är vägledande, vilket direkt beror på administreringsmetoden. IV är farligt
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
198
Reaction score
201
Points
43
Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter. Effektens hastighet och intensitet är vägledande, vilket direkt beror på administreringsmetoden. IV är farligt
 

etapok

Don't buy from me
New Member
Language
🇭🇺
Joined
Aug 27, 2024
Messages
2
Reaction score
5
Points
3
jag tror att blodförlusten från glasdörrskadan räddade mitt liv ... mycket blod försvann, blodtrycket sjönk och mycket annat försvann också på det sättet
 
Top