meth-kristallisering från efedrin till is kan inte göras

evangelium

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Hej, jag försöker göra hårda fina skärvor genom att lösa meth i etanol och när den är helt upplöst ska den värmas upp till 180 °. Men det var inte framgångsrikt att det alltid stannade vid 80 ° whete js etanolens kokpunkt. Är det möjligt att gå bortom kokpunkten?
Hur som helst i 80 ° försökte jag sätta glasstång i den och tog ut den och vänta om den kommer att kristallisera. Det gjorde det så jag lät det svalna på rumstemperatur där det började se trevligt ut och efter kylning till rumstemperatur satte jag det i frysen i 7 timmar men kristallerna är inte som de borde se ut som :(

Vad gjorde jag fel?
Vad är lösningen?
Är metoden jag använder sutable ?

Tack för all hjälp

Attachments

• Xk6qBlPyi3.png
    Xk6qBlPyi3.png
    2.7 MB · Views: 175
  • 9LtizFdSa1.jpg
    9LtizFdSa1.jpg
    367.5 KB · Views: 134
  • lDUTKEVIg6.jpg
    lDUTKEVIg6.jpg
    5 MB · Views: 142
  • BbQcpJCdRU.jpg
    BbQcpJCdRU.jpg
    5.2 MB · Views: 392
  • vd5OlDKiyc.jpg
    vd5OlDKiyc.jpg
    937.4 KB · Views: 151
  • 31TtW9NyUm.jpg
    31TtW9NyUm.jpg
    5.3 MB · Views: 348
  • SavYILJK2c.jpg
    SavYILJK2c.jpg
    996.9 KB · Views: 126
  • Byoubq2d05.jpg
    Byoubq2d05.jpg
    310.8 KB · Views: 131
  • pd7luFOiNb.jpg
    pd7luFOiNb.jpg
    294.4 KB · Views: 132

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,071
Deals
1
Problemet här är att det inte finns tillräckligt med alkohol kvar i kastrullen för att kristallisering ska kunna ske. Du har i princip bara avdunstat bort lösningsmedlet. Du behöver en pyrexbägare eller kolv och du måste värma din alkohol i en separat behållare. Ha meth i en bägare torr och din alkohol i en annan behållare, cbith på samma värmekälla. När alkoholen börjar koka häll lite i et och virvla den. Sätt tillbaka dem båda på värmen. Tillsätt mer kokande alkohol tills all meth är upplöst ta bort den från värmen och låt den bara stå stilla i 12: timmar. Ingen värme, ingen vind, ingen vibration. Ingenting. Sedan ut det i kylen i 8 timmar sedan frysen. Det måste svalna långsamt för att göra stora kristaller bör förmodligen linda en diskhandduk runt den tills den går i kylen. Att låta det svalna långsamt är nyckeln och det måste ha tillräckligt med alkohol för att det inte ska bli övermättat och fällas ut. Lite vattenfri aceton skulle hjälpa, en daglig lösningsmedelskristallisering. Vakuum hjälper inte på något sätt jag kan föreställa mig och ingen har någonsin gjort det som jag har sett

evangelium

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Tack så mycket! Jag omkristalliserade den och svalnade den långsamt och nu ser den mycket bättre ut men jag hade inte separerat den, det är bra att veta

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,071
Deals
1
Etanols kokpunkt är 178°f /78°C. Du kan höja den i en tryckkokare men förmodligen bara till 210°f utan modifiering av datorn för att gå högre än 15 psi