- Language
- 🇨🇿
- Reaction score
- 94
pseudo extraherade sätt Straight till E eftersom A / B-metoden inte fungerade för mig.
120 mg pseudoefedrinsulfat + 5 mg loratadin per ett piller
10 g pseudoefedrinsulfat
15 g jodkrytsalin granulat
5 g RP
5ml h2o
återflöde
det hände mig att under reaktionen efter en timme lossnade tätningstejpen mellan bankens hals och kylaren och det började röka kraftigt. är det möjligt att meth också avdunstade?
det hände vid en temperatur på 120 C. Jag stängde av spisen och väntade på att den skulle svalna så att jag kunde reparera tätningstejpen. och igen började jag värma upp den igen, men inte förrän nästa dag eftersom jag inte hade tid efter det.
Är det möjligt att detta avbrott skadade reaktionen?
så när jag började värma upp den under en återflödeskondensor (en ballong placerad i slutet av den) till 130 C, höll jag denna temperatur i en timme.
Sedan lät jag det svalna och hällde vatten där och filtrerade det.
hela blandningen var grön. Är det normalt?
Jag förväntade mig att den skulle vara gulaktig eller klar
hur som helst fortsatte jag, jag tillsatte NAOH till ph 12+
sedan tillsatte jag 2x 100ml xylen
(Jag lade ner bottenskiktet)
Jag tvättade xylen med kall, varm och kall DH2O
Jag satte MgSO 4 i en Buchner-tratt med filterpapper, genom vilken jag hällde ett xylenskikt.
Jag gasade sedan xylenskiktet med hcl-gas (nacl + h2so4 torkad över CaCl2).
Jag är besviken, jag förväntade mig ett högre utbyte på minst 6 g, istället har jag 3 g av ett vitt pulver.
Jag ska försöka omkristallisera det.
Jag löste upp pulvret i en bägare i varm isopropylalkohol, tillsatte ca 10 ml aceton, täckte över och ställde in i frysen.
kanske lycka förlorad, kanske har jag inte tillräckligt med kunskap.
här är resultatet
120 mg pseudoefedrinsulfat + 5 mg loratadin per ett piller
10 g pseudoefedrinsulfat
15 g jodkrytsalin granulat
5 g RP
5ml h2o
återflöde
det hände mig att under reaktionen efter en timme lossnade tätningstejpen mellan bankens hals och kylaren och det började röka kraftigt. är det möjligt att meth också avdunstade?
det hände vid en temperatur på 120 C. Jag stängde av spisen och väntade på att den skulle svalna så att jag kunde reparera tätningstejpen. och igen började jag värma upp den igen, men inte förrän nästa dag eftersom jag inte hade tid efter det.
Är det möjligt att detta avbrott skadade reaktionen?
så när jag började värma upp den under en återflödeskondensor (en ballong placerad i slutet av den) till 130 C, höll jag denna temperatur i en timme.
Sedan lät jag det svalna och hällde vatten där och filtrerade det.
hela blandningen var grön. Är det normalt?
Jag förväntade mig att den skulle vara gulaktig eller klar
hur som helst fortsatte jag, jag tillsatte NAOH till ph 12+
sedan tillsatte jag 2x 100ml xylen
(Jag lade ner bottenskiktet)
Jag tvättade xylen med kall, varm och kall DH2O
Jag satte MgSO 4 i en Buchner-tratt med filterpapper, genom vilken jag hällde ett xylenskikt.
Jag gasade sedan xylenskiktet med hcl-gas (nacl + h2so4 torkad över CaCl2).
Jag är besviken, jag förväntade mig ett högre utbyte på minst 6 g, istället har jag 3 g av ett vitt pulver.
Jag ska försöka omkristallisera det.
Jag löste upp pulvret i en bägare i varm isopropylalkohol, tillsatte ca 10 ml aceton, täckte över och ställde in i frysen.
kanske lycka förlorad, kanske har jag inte tillräckligt med kunskap.
här är resultatet
1.png - AnonFiles
anonfiles.com
4.png - AnonFiles
anonfiles.com
5.png - AnonFiles
anonfiles.com
2 (2).png - AnonFiles
anonfiles.com
3.png - AnonFiles
anonfiles.com
6 (1).png - AnonFiles