- Reaction score
- 5
Hej när jag renar 1n och 2n aminer får jag 0% utbyte medan jag bubblar hcl i toluen + aminprodukt (50 g amin i 300 ml toluen) - (jag använde 20-30 MgSO4 för att förtorka organisk fas)
Jag googlar lite och jag fann att MgSO4 är oförenligt med syrakänsliga föreningar
Vänligen kolla in :
kan det vara möjligt att MgSO4 absorberar all min produkt och förstör mitt utbyte ???
och om så är fallet hur är det möjligt att detta MgSO4-absorbent som jag använde så vanligt i handledning för att produkt och gas ut mdma + meth?
Jag googlar lite och jag fann att MgSO4 är oförenligt med syrakänsliga föreningar
Vänligen kolla in :
4.7: Arbetsuppgifterför reaktioner
Ett viktigt steg för att genomföra en reaktion och isolera produkten kommer omedelbart efter att reaktionen är klar, och kallas reaktionen "work-up" . Upparbetningen avser metoder som syftar till att ...
kem.libretexts.org
kan det vara möjligt att MgSO4 absorberar all min produkt och förstör mitt utbyte ???
och om så är fallet hur är det möjligt att detta MgSO4-absorbent som jag använde så vanligt i handledning för att produkt och gas ut mdma + meth?