mitt första försök med amfetamin

lostlegs

Don't buy from me
Resident
Reaction score
5
Först och främst vill jag tacka William Dampier och alla som har gjort den här kampanjen möjlig!

Mitt första försök med amfetamin

Först gjorde jag en mättad natriumhydroxidlösning och ställde den åt sidan för att svalna.
Sedan rev jag 12 g aluminiumfolie i små bitar och lade dem i en 2 liters rund bottenflaska.

Jag hällde 100 ml IPA, 50 ml H2O och 10 g P2NP i en bägare och löste upp P2NP helt och hållet under konstant omrörning och låg värme.

MuJpFdPjYM

NMqSy29UcO
NhbV3NSz0l

Jag tillsatte tillräckligt med H2O i kolven med rund botten tills hela folien var täckt av vatten.
Jag tillsatte 0,1 g Hg(II) och blandade allt väl.
Efter ca 10-15 minuter, när amalgamet är färdigt, blev vattnet grått och folien förlorade sin glans.

MbfJPchKWj

Jag tömde ut vattnet i en avfallsbehållare, sköljde folien en andra gång med vatten och tömde ut den.

Jag tog den tidigare beredda rm, värmde den tills P2NP löstes upp och tillsatte 50 ml GAA.

26ZWNlQzTX

Jag fyllde rm i kolven med rund botten, vilket orsakade en våldsam exoterm reaktion. Jag kylde kolven med kallt vatten och använde också en återflödeskondensor för att reglera expansionen av rm.

Efter att rm hade lugnat ner sig (den stannade kvar i det nedre kolvområdet utan någon yttre påverkan) fick den stå i rumstemperatur i ca 30 minuter.

Jag tror att jag väntade lite för länge med att tömma ut vattnet från kolven med rund botten vid mitt första försök. I vilket fall som helst reagerade rm endast svagt och ganska tveksamt med folien.
Efter att reaktionen hade avstannat tillsatte jag NaOH-lösningen till PH 11. Det bildades två skikt, som först var mer orange eller rosa och sedan blev mörka.

9GDImM2RWv
SqE5XrTWkB

Jag bestämde mig för att börja om igen.
Vid den andra körningen såg resultatet mycket bättre ut.

XCg3Juw8lj

Jag separerade det översta, lätta skiktet, botten gick till papperskorgen.

Det dekanterade övre skiktet förs till PH 6 med en svavelsyraförberedelse under konstant omrörning.

MN8wqY72tV

Rm gick in i frysen i en timme. PH-värdet fördes sedan försiktigt till 5,5. Rm gick in i frysen igen.
Jag tvättade den två gånger med aceton och en tygbit och lade ut den på tork.

6ARUp9YoCc

Attachments

• lgPJpX3aTx.jpg
    lgPJpX3aTx.jpg
    2 MB · Views: 73
  • 2aVMPdb0oF.jpg
    2aVMPdb0oF.jpg
    2 MB · Views: 66