Question Behöver du en kemist för att förklara en syntes som delas här

Dragovich

Turkey Dealer
Resident
Reaction score
148

Först och främst hälsar jag alla forummedlemmar välkomna.

Jag ska berätta lite om mig själv och de problem jag hade när jag lärde mig och tillämpade några synteser i forumet. Jag tror att de professionella underjordiska kemisterna här kommer att lösa mina problem :)

Jag har undersökt alla synteser som delas på detta forum och några punkter där människor har problem i ungefär 1 månad och jag har tyst upplevt de potentiella problemen de stöter
på. Jag är mycket intresserad av amfetamin och dess derivat på grund av den avdelning jag studerade vid universitetet. Det är därför jag försöker göra forskning från utländska källor och få den information jag vill ha, istället för att lära mig av idioter som har ett examensbevis i mitt land och inte vet någonting.

Jag bor i Turkiet. Därför är mitt modersmål turkiska. De termer som ni använder i vissa transaktioner här skiljer sig mycket från våra. Jag kan inte förstå vad ni försöker göra i vissa synteser. Det är nästan omöjligt att söka efter en term eller ett ord som jag inte förstår på internet eller i forumet.
Jag hittade syntesen som jag skrev nedan på detta forum. Tyvärr delade vår medlem som delade denna syntes inte mycket förklarande information för unga kemister :(

Utan vidare kommer jag att skriva till er, mina uppskattade professionella lärare, frågor bredvid raderna nedan / genom att numrera de delar jag lägger. Jag skulle uppskatta om du kunde svara på frågorna som jag numrerade dem. :)

4,8g PseudoE /1
2,5g RP
6g I2 /2
1,5ml H3PO4

oljebad
4 timmar Reflux
efter reaktion:

150 ml DH2O /3
tillsätt NaOH PH 12+ /3-1
100 ml Xylen /3-2

tvätta med varm, kall DH2O /4
separat tratt /5

+20ml DH2O /6
+20ml DH2O /6-1
tillsätt 35%HCL PH 7 /6-2

indunstning i värme /7
tvättad med kall Aceton /8
omkristallisering i Isopropylalkohol med aceton /9
lämnad i frysen i 12 timmar
filtrerad

MINA FRÅGOR OCH SVAR:
1: Är det pseudoefedrin som vi tar ut och lägger direkt från de pseudoefedrinläkemedel som nämns här, eller är det rent? (piller som vi tog ut ur lådan och krossade utan någon åtgärd) ... Om det är ett läkemedel, vilket läkemedel skulle du rekommendera och spelar det någon roll hur många mg det är? Pseudoefedrin (PEH) står skrivet på vissa medicinförpackningar i vårt land. Jag antar att om man skriver PEH betyder det att det är värdelöst för den här processen.
2: Jod nämns här. men skrivningen av I2 förvirrade mig. När jag frågade min lärare sa han att det är en jodförening, men han vet inte själv. Vad betyder 2:an?
3: Efter reaktionen, ska vi göra det vi gjorde här i bubblan där reaktionen ägde rum, eller måste vi göra det i ett glas separat?
3-1: Såvitt jag förstår ombads vi höja pH-nivån över 12 med hjälp av natriumhydroxid. Om jag har förstått rätt, säg bara JA DUMSKALL :D

3-2: Om vi höjde pH-nivån i den föregående artikeln, varför tillsätter vi syra igen och stör pH-balansen? Vad är vårt syfte med att lägga till detta?
4: Jag förstår inte någonting som görs i den här artikeln, vänligen förklara tydligt eller lägg upp en artikel eller video där jag kan lära mig.
5: Jag förstår inte någonting som görs i den här artikeln, vänligen förklara tydligt eller lägg upp en artikel eller video där jag kan lära mig.
6: var lägger vi till
6-1: var lägger vi till
6:2: Jag tror att det vi försöker göra här är att neutralisera blandningen med HCl. (men jag vet fortfarande inte i vilken blandning vi ska tillsätta sakerna här:D)
7: vad är vårt syfte med att göra detta och vilken blandning försöker vi avdunsta
8: Vad är tvättprocessen med kall aceton? och varför görs det? (Jag behöver en tydlig förklaring av hur detta går till eftersom det är en situation som jag ska lära mig för första gången.)
9: Detta är den fråga som jag helst vill ha ett förtydligande på. Jag vet ingenting om den. Jag behöver en tydlig förklaring av hur det går till och varför.

Jag tror att det här är alla frågor jag behöver. Tack alla på förhand för era svar. Och jag skulle också vilja påpeka att jag försöker förstå nästan alla synteser som delas av vår lärare G.Patton genom att ta anteckningar i min anteckningsbok och arbeta med dem. Jag skrev på första sidan i min anteckningsbok att du är min hemliga hjälte.
Om jag en dag blir arresterad kommer jag att berätta om dig för alla mina vänner i fängelset. :ROFLMAO::ROFLMAO:

Solution
No, sorry, you actually made an effort to read the syntheses. I won't be like that. But really, can you link to the original synthesis description, because the steps you describe doesn't make sense.
But:
5. You add the xylene to bind the amphetamine freebase in. It's soluble in xylene or toluene, but not water soluble, so it will form a layer on top of the layer of water and water soluble stuff. Then you pour everything in a separating funnel (if you don't know what a separating funnel is and how to use it, research that) and let the layers separate, after which you drain out the bottom water layer.
You're now left with a rather dirty mix of xylene, freebase meth and impurities in your funnel. You pour water on that, shake the funnel...

rickyrick

Don't buy from me
Resident
Reaction score
48
studera termerna och teknikerna för organisk kemi först så att du förstår processerna och termerna jag skulle rekommendera att börja här.
titta också på videor från annan syntes på detta forum så att du kan få en bättre bild. det finns också många videor på youtube där du kan förstå processerna bättre.
några tips från mig skulle vara 1.antingen använda redan renad pseudo, om du har krossade piller måste du separera pseudo från fyllmedlen (jag tror att det finns ett inlägg om det här inte säkert tho men du kan också hitta det någon annanstans).2.I2 är jod i sin elementära form det är en av dessa föreningar som syre (O2) som alltid visas i förkortning av 2.så normal jod.om du frågade kemiläraren detta och inte visste att han skulle få sparken.

Bli inte arresterad bro.om du gör det gör inte det xD
Och även lycka till i dina strävanden finns det mycket mer skickliga människor än jag på detta forum som alltid är redo att hjälpa till.
Håll dig säker.

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
425
1: Det är rent efedrin eller pseudoefedrin.
2: Det är ren jodon
3: I samma raktionskärl, om du inte känner för att hälla saker
3.1: ja du idiot
3.2: Man tillsätter hydroxid för att göra fri basolja. Efter separation behandlar man den med syra för att få fram saltformen av produkten. Forskning "Syra / bas extraktion".
4: Så jag kom så här långt och nu säger du att du inte förstår någonting?
5: Ok jag är ute. Läs bara på om grundläggande kemi och titta på en massa kemivideor på youtube.

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
425
Nej, förlåt, du ansträngde dig faktiskt för att läsa synteserna. Jag kommer inte att vara sådan. Men kan du verkligen länka till den ursprungliga syntesbeskrivningen, för de steg du beskriver är inte vettiga.
Men..:
5. Du lägger till xylen för att binda amfetaminfreebasen in. Det är lösligt i xylen eller toluen, men inte vattenlösligt, så det kommer att bilda ett lager ovanpå lagret av vatten och vattenlösliga saker. Sedan häller du allt i en separeringstratt (om du inte vet vad en separeringstratt är och hur man använder den, undersök det) och låter lagren separera, varefter du tappar ut det nedre vattenlagret.
Du har nu en ganska smutsig blandning av xylen, freebase meth och föroreningar i din tratt. Du häller vatten på den, skakar tratten (och ventilerar den, se videor på youtube om detta) och låter skikten separera igen. Tappa upp och kasta vattenskiktet. Upprepa flera gånger. På så sätt tvättar du bort vattenlösliga föroreningar från din xylen/meth frebase-blandning.

6. I tvätten som utfördes ovan. Jag tror, men jag vet inte vilken procedur du hänvisar till.

Sedan tillsätter du HCl för att göra metamfetamin HCl från freebasen. Detta görs dock ofta genom att bubbla torr HCl-gas genom blandningen. Det finns en teknik för detta, du hittar den under "labarotory techniques" här på forumet. Vid tillsats av HCl till ett perfekt pH, eller bubblande gas, bildas saltet som vita, flagnande eller kristallina utfällningar i xylenblandningen. Det är en vacker syn. Vanligtvis filtrerar man bara bort metamfetaminsaltet efter detta steg.

7: förmodligen xylen, men jag behöver VERKLIGEN den ursprungliga uppskrivningen.

8. Du häller kall aceton på ditt salt och skakar runt det. Acetonlösliga föroreningar kommer att tvättas bort.

9. Du löser upp ditt salt i isopropylalkohol med lite aceton i. Tillsätt precis så mycket att saltet löses upp, värm lite om det behövs. Saltet är mer lösligt i en varm lösning än i en kall, så när du lägger det i frysen kommer meth-kristaller att bildas som genom magi. Orenheterna kommer att lämnas kvar i lösningen och du får ett rent, vitt salt som du kan filtrera ut och torka och göra droger med.

Nåt i den stilen. Men som jag sa, dina anteckningar är verkligen lite wierd, så bara länka till den ursprungliga röda P-syntesbeskrivningen.

Solution

Dragovich

Turkey Dealer
Resident
Reaction score
148
Du kan läsa den syntes jag nämnde här
Det finns ett misstag eller en brist när det gäller syntes, det har du rätt i. Det kan också vara ett misstag för vissa saker jag har skrivit eftersom jag använder Google Translate.
Men tack så mycket för att du fick mig att förstå några av operationerna. Jag är en ung kemistudent ännu. dessa svar är värda guld
Kan du lämna en förståelig artikellänk för Meth-syntes från enkla kemikalier som jag kan nå. för en ung kemistudent?

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
425
Kolla bara in Rhodium-arkivet. https://chemistry. mdma.ch/hiveboard/rhodium/

Saken är den att om du inte förstår beskrivningen av synteserna måste du faktiskt skaffa dig mer kunskap för att kunna utföra dem. Eller så kommer du bara att sabba dem ändå och eventuellt skada dig själv eller andra.
Ta de termer och beskrivningar som du inte förstår och googla på dem. Sök dem på youtube. Leta efter andra grupper av wannabe-kemister och läs, läs, läs. Gör några enkla synteser först, som att tillverka tvål eller producera kloroform eller klorbutanol. Leta upp NileRed på youtube och Chemplayer på BitChute. Syntetisera dina egna reagenser och prekursorer. Om du har svårt att förstå de förklaringar som ges där, gör efterforskningar om dem.

Och ärligt talat, om du inte förstår dessa syntesbeskrivningar tvivlar jag verkligen på att du är en kemistudent överhuvudtaget, mer som en gymnasieelev som är intresserad av att göra drugz, eller hur? Inget fel med det, men du behöver egentligen inte mindre komplicerade syntesbeskrivningar, du behöver mer kunskap. Och möjligen lära sig lite mer engelska? Det mesta av informationen online kommer att vara på ryska eller engelska.

Dragovich

Turkey Dealer
Resident
Reaction score
148
Tack så mycket för din information. Jag är definitivt inte en gymnasieelev. De termer vi använder om kemi i Turkiet skiljer sig från vad du använder i det här forumet eftersom jag har svårt att göra översättningar, det är mitt enda problem.
Från och med nästa månad kommer du att se mig mer med de synteser jag gjorde i det här forumet.
Du kan vara säker på att jag kommer att arbeta mycket hårt Docx

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,870
Deals
1
Jag använder engelska internationella termer här. Vi önskar dig lycka till! Vi ser fram emot dina framgångsrapporter =)