- Reaction score
- 148
Först och främst hälsar jag alla forummedlemmar välkomna.
Jag ska berätta lite om mig själv och de problem jag hade när jag lärde mig och tillämpade några synteser i forumet. Jag tror att de professionella underjordiska kemisterna här kommer att lösa mina problemJag har undersökt alla synteser som delas på detta forum och några punkter där människor har problem i ungefär 1 månad och jag har tyst upplevt de potentiella problemen de stöter på. Jag är mycket intresserad av amfetamin och dess derivat på grund av den avdelning jag studerade vid universitetet. Det är därför jag försöker göra forskning från utländska källor och få den information jag vill ha, istället för att lära mig av idioter som har ett examensbevis i mitt land och inte vet någonting.
Jag bor i Turkiet. Därför är mitt modersmål turkiska. De termer som ni använder i vissa transaktioner här skiljer sig mycket från våra. Jag kan inte förstå vad ni försöker göra i vissa synteser. Det är nästan omöjligt att söka efter en term eller ett ord som jag inte förstår på internet eller i forumet.
Jag hittade syntesen som jag skrev nedan på detta forum. Tyvärr delade vår medlem som delade denna syntes inte mycket förklarande information för unga kemister
Utan vidare kommer jag att skriva till er, mina uppskattade professionella lärare, frågor bredvid raderna nedan / genom att numrera de delar jag lägger. Jag skulle uppskatta om du kunde svara på frågorna som jag numrerade dem.
4,8g PseudoE /1
2,5g RP
6g I2 /2
1,5ml H3PO4
oljebad
4 timmar Reflux
efter reaktion:
150 ml DH2O /3
tillsätt NaOH PH 12+ /3-1
100 ml Xylen /3-2
tvätta med varm, kall DH2O /4
separat tratt /5
+20ml DH2O /6
+20ml DH2O /6-1
tillsätt 35%HCL PH 7 /6-2
indunstning i värme /7
tvättad med kall Aceton /8
omkristallisering i Isopropylalkohol med aceton /9
lämnad i frysen i 12 timmar
filtrerad
MINA FRÅGOR OCH SVAR:
1: Är det pseudoefedrin som vi tar ut och lägger direkt från de pseudoefedrinläkemedel som nämns här, eller är det rent? (piller som vi tog ut ur lådan och krossade utan någon åtgärd) ... Om det är ett läkemedel, vilket läkemedel skulle du rekommendera och spelar det någon roll hur många mg det är? Pseudoefedrin (PEH) står skrivet på vissa medicinförpackningar i vårt land. Jag antar att om man skriver PEH betyder det att det är värdelöst för den här processen.
2: Jod nämns här. men skrivningen av I2 förvirrade mig. När jag frågade min lärare sa han att det är en jodförening, men han vet inte själv. Vad betyder 2:an?
3: Efter reaktionen, ska vi göra det vi gjorde här i bubblan där reaktionen ägde rum, eller måste vi göra det i ett glas separat?
3-1: Såvitt jag förstår ombads vi höja pH-nivån över 12 med hjälp av natriumhydroxid. Om jag har förstått rätt, säg bara JA DUMSKALL
3-2: Om vi höjde pH-nivån i den föregående artikeln, varför tillsätter vi syra igen och stör pH-balansen? Vad är vårt syfte med att lägga till detta?
4: Jag förstår inte någonting som görs i den här artikeln, vänligen förklara tydligt eller lägg upp en artikel eller video där jag kan lära mig.
5: Jag förstår inte någonting som görs i den här artikeln, vänligen förklara tydligt eller lägg upp en artikel eller video där jag kan lära mig.
6: var lägger vi till
6-1: var lägger vi till
6:2: Jag tror att det vi försöker göra här är att neutralisera blandningen med HCl. (men jag vet fortfarande inte i vilken blandning vi ska tillsätta sakerna här)
7: vad är vårt syfte med att göra detta och vilken blandning försöker vi avdunsta
8: Vad är tvättprocessen med kall aceton? och varför görs det? (Jag behöver en tydlig förklaring av hur detta går till eftersom det är en situation som jag ska lära mig för första gången.)
9: Detta är den fråga som jag helst vill ha ett förtydligande på. Jag vet ingenting om den. Jag behöver en tydlig förklaring av hur det går till och varför.
Jag tror att det här är alla frågor jag behöver. Tack alla på förhand för era svar. Och jag skulle också vilja påpeka att jag försöker förstå nästan alla synteser som delas av vår lärare G.Patton genom att ta anteckningar i min anteckningsbok och arbeta med dem. Jag skrev på första sidan i min anteckningsbok att du är min hemliga hjälte.
Om jag en dag blir arresterad kommer jag att berätta om dig för alla mina vänner i fängelset.