- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 5
Hej killar, jag använde detta recept med min vän, men vi hade några problem med det, vi gjorde det bra tills metylaminsteget. Men i amineringen via metylamin ändrar lösningen inte färg som instruktionerna (det tar lite gult under de första timmarna och sedan ingen förnuftig förändring ens för 1 dag!)
Vid första försöken satte vi bara återflödeskondensor, men jag läste några saker som kork skulle vara bättre för att fängsla metylaminet, så jag försökte det också det fanns en viss förbättring av färgen men inte i det slutliga utbytet,
kan det orsakas av metylamin hög volatilitet? Vi behöll temp under 35 'C och delade metylamintillägg 3 till 4 portioner i 10 till 12 timmar
På grund av detta skulle vår slutprodukt knappt komma till några gram
vår skala var 25g propio
Och vi gör vår egen HBr via PBr och H2SO4
Vid första försöken satte vi bara återflödeskondensor, men jag läste några saker som kork skulle vara bättre för att fängsla metylaminet, så jag försökte det också det fanns en viss förbättring av färgen men inte i det slutliga utbytet,
kan det orsakas av metylamin hög volatilitet? Vi behöll temp under 35 'C och delade metylamintillägg 3 till 4 portioner i 10 till 12 timmar
På grund av detta skulle vår slutprodukt knappt komma till några gram
vår skala var 25g propio
Och vi gör vår egen HBr via PBr och H2SO4