Question behöver hjälp

Anhedonia35

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
Om vi vill tillverka ett läkemedel som kräver den lägsta budgeten och vi lätt kan få tag på materialen, vad ska det då vara och det ska vara enkelt, vilket kan göras med grundläggande eller medelhög kemikunskap.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Kanske skulle det hjälpa oss att veta vilket land du befinner dig i, eftersom olika saker är lagliga att köpa i olika länder, eller inhemska växter kan utvinnas och ersättas. Exempel: om ma hung växer där du bor bra. Eller kanske betelnöt. Eller Virola, Phylaris, Erythroxlum skulle vara bekvämt. Att utvinna eterisk olja som utgångspunkt är vanligtvis lättare än total syntes

Anhedonia35

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
jag bor i turkiet
ı vill göra något men ı har kärlek kemi information kan du rekommendera något att lära sig hur man koksar specifika en sak

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Jag är inte säker på vad du frågar, men om det är "koks specifikt", nej. Det är en mycket svår syntes som kräver total kontroll av alla aspekter av kemi. Negativa temperaturer, inerta atmosfärer, Ecgonine moity har en stark benägenhet att epimerisera till pseudo... En noggrann genomgång av tidigare metoder visar att över hälften av dem resulterade i en kemikalie med fel rumsligt arrangemang. En enantiomer, en isomer, en diasterromer, en meso. En epimer.

Anhedonia35

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
kan du berätta för mig hur jag ska följa om grundläggande kemi, jag har ett kapital på medelnivå, om du föreslår ett sätt skulle jag vara väldigt glad.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Växer inte Papivar somniferum där? Det finns 100 saker du kan göra med det. Extrahera det separera det, ersätta det allt från den mest grundläggande kemi 101 upp till molekyler som är potenta vid 10 mg. Jag tror att flera arter av salvia växer där som kan extraheras till kraftfulla meditationstypdroger (delirienter). Jag tittade på ett par etnobotaniska länkar. De erbjöd ingen kemisk analytiker, så jag kan inte tala med någon myndighet om de droger som växer där. Prata med en äldre eller någon som känner till växternas medicinska användningsområden. Smärtstillande, lugnande, stimulerande, hallucinogener... Skriv ner namnen. Vi ska se om vi kan identifiera växterna och därmed de kemikalier de innehåller. Lotusblommor, gräs, buskar, Det finns droger i många typer av växter och genom att byta ut några molekyler kan man få fram starkare droger. Cathulus edulis kanske? Skriv också ner namnen på giftiga växter. Ibland är gift medicin och ibland är medicin gift. Allt handlar om dosen (eller hur molekylerna är ordnade).