Växer inte Papivar somniferum där? Det finns 100 saker du kan göra med det. Extrahera det separera det, ersätta det allt från den mest grundläggande kemi 101 upp till molekyler som är potenta vid 10 mg. Jag tror att flera arter av salvia växer där som kan extraheras till kraftfulla meditationstypdroger (delirienter). Jag tittade på ett par etnobotaniska länkar. De erbjöd ingen kemisk analytiker, så jag kan inte tala med någon myndighet om de droger som växer där. Prata med en äldre eller någon som känner till växternas medicinska användningsområden. Smärtstillande, lugnande, stimulerande, hallucinogener... Skriv ner namnen. Vi ska se om vi kan identifiera växterna och därmed de kemikalier de innehåller. Lotusblommor, gräs, buskar, Det finns droger i många typer av växter och genom att byta ut några molekyler kan man få fram starkare droger. Cathulus edulis kanske? Skriv också ner namnen på giftiga växter. Ibland är gift medicin och ibland är medicin gift. Allt handlar om dosen (eller hur molekylerna är ordnade).