behöver hjälp

smdoukeyi

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 13, 2023
Messages
23
Reaction score
3
Points
3
Jag kunde inte hitta toluen i mitt område, så jag försökte med följande steg, men resultaten blev helt annorlunda. Kan någon hjälpa mig att guida mig genom processen?"

Första gången blötlade jag efedra i etanol i 12 timmar, filtrerade det sedan genom filterpapper och tillsatte natriumhydroxid. Vid denna tidpunkt blev lösningen mörkgrönbrun. Efter att ha kombinerat lösningen tillsatte jag jod och röd fosfor och återflödade den i tio timmar. Lösningen förvandlades till en vinliknande färg. Efter kylning tillsatte jag natriumhydroxid, men färgen förblev vinröd. Efter att ha filtrerat bort den röda fosforn med filterpapper tillsatte jag kalciumklorid och oxalsyra för att producera saltsyragas på toppen, men det fanns ingen reaktion. Sedan tillsatte jag oxalsyra direkt. I slutändan innehöll lösningen fällningar. Efter att ha lämnat det över natten i kylskåpet hade filterpapperet rödaktiga lerliknande ämnen, som hade en stark lukt. Jag är inte säker på om det är metamfetamin.

Andra gången värmde jag ephedra i vatten i 2 timmar, filtrerade det sedan genom filterpapper och tillsatte natriumhydroxid. Efter det tillsatte jag etanol och sedan oxalsyralösning. Lösningen blev gul-orange med utfällningar. Senare tillsatte jag röd fosfor och jod och återflödade den i 8 timmar. Lösningen förvandlades till en vinfärg igen. Efter kylning tillsatte jag en blandning av natriumhydroxid och natriumtiosulfat. Vid denna tidpunkt blev lösningen rosa.

Begär hjälp, vilka är problemen med den nämnda processen, och hur ska jag gå vidare utan att använda toluen?
 

psy

Don't buy from me
Resident
Joined
May 4, 2023
Messages
45
Reaction score
47
Points
18
Deals
2
Köp ett annat icke-polärt lösningsmedel. Xylener, vissa husbilsbränslen, limonen, startbränsle, bensin ... Se dig omkring, det måste finnas något som fungerar
 

smdoukeyi

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 13, 2023
Messages
23
Reaction score
3
Points
3
Kan bensin användas som ersättning för toluen?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Ja, du kan rena den genom att först tvätta den med koncentrerad NaOH-lösning och sedan med lite svavelsyra.
 

smdoukeyi

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 13, 2023
Messages
23
Reaction score
3
Points
3
Vad betyder "conc"? Används det för att tvätta med natriumhydroxid eller svavelsyra? Svavelsyra är också reglerat i mitt land.
 

smdoukeyi

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 13, 2023
Messages
23
Reaction score
3
Points
3
Nyckeln till framgång ligger alltså i att separera komponenterna med hjälp av icke-polära lösningsmedel och vatten, i stället för att blanda ihop dem som jag gjorde, eller hur?
 

psy

Don't buy from me
Resident
Joined
May 4, 2023
Messages
45
Reaction score
47
Points
18
Deals
2
Använder du det faktiska växtmaterialet? Du kommer förmodligen att behöva extrahera det bättre än bara etanol. Det finns andra saker i växten som kan förstöra rxn. Även jod och röd p ensam fungerar inte. Du behöver lite syra för att bilda HI.
 

smdoukeyi

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 13, 2023
Messages
23
Reaction score
3
Points
3
Ja, jag använde ephedra som utgångsmaterial, och som syra använde jag oxalsyra. Jag är inte säker på om det kommer att vara effektivt. Jag har stora svårigheter att få tag på många material i mitt land, till exempel saltsyra, svavelsyra, toluen och kloroform, eftersom de alla är reglerade.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
281
Points
63
Att börja med växtmaterial är en sann strävan och jag kan inte rekommendera mer än xylener istället för toluen.
 
Top