Question P2P och silikagelbollar :S

Seekinglife01

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Jag satte p2p i kiselgelbollar för att torka ut p2p, nämnt på nabh4 methord på denna webbplats.
Gjorde P2P från BMK-salt, det ser rent ut som de andra gångerna. Men första gången som jag har försökt att torka dem i silikagelboll.
Är det normalt att det blir mjölkigt / grumligt?

Jag har bifogat en bild, framsidan är p2p och tratten har kiselgeler / p2p som gick roligt. Silikageler blir rosa när de är våta.... Har någon fått samma reaktion eller bmk-saltet falskt eller något?

Attachments

• J8MwTR3ivK.jpeg
    J8MwTR3ivK.jpeg
    508.3 KB · Views: 18

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Låt mig ställa den uppenbara förutsättningslösa frågan: Är dina kiseldioxidkulor av indikatortyp som blir rosa när de är mättade?

Seekinglife01

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
De är helt nya, jag satte precis i dem. Har aldrig rört något annat. Ja, från att ha varit blå (torra) blir de rosa (våta).

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Jag kanske inte läste rätt första gången, men jag tror att det är normalt eftersom de lägger talk eller något pulver på dem för att förhindra att de klibbar ihop. Det tvättas bort och kiseldioxiden slutar vara så klibbig när den har använts

Seekinglife01

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Japp, det måste vara men nu fick jag gul p2p efter att jag fick ut det med mer vatten. Förhoppningsvis kommer destillation att ta bort den gula skiten från den.

Alla som funderar på att använda blå kiselgeler, använd dem inte för nabh4. Det kommer att minska koboltkloriden i de blå kiselgelpärlorna, bara bra för att ta bort vatten. Naturligtvis efter att de har tvättats före användning, gör inte vad jag gjorde :). I själva verket, håll dig bara till de vanliga vita kiselgelerna.