Question protonitazene och fentanyl vad är skillnaden?

mrshootyouup

Don't buy from me
Resident
Reaction score
3
Vad är skillnaden mellan protonitazene och fentanyl? Är protonitazeneffekten densamma som fentanyl? Är euforin densamma som fentanyl? Hur potent är protonitazene? Snälla hjälp mig att lära mig om protonitazene är det samma som fent

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,211
Deals
1
Protonitazin är 2-3 gånger så starkt och har en indolkärnmolekyl, men de verkar på samma receptor. Även personer som tror att de tar fentanyl kan lätt överdosera det. Tack Google. Vi ses i helvetet 👋 där de människor du förgiftar med det kommer att knulla dig i röven för evigt 😆

Paracelsus

Addictionist
Reaction score
265
Protonitazene och fentanyl är båda potenta syntetiska opioider, men de skiljer sig åt i fråga om kemisk struktur, styrka och eventuella effekter. Fentanyl tillhör klassen fenylpiperidinopioider. Dess kemiska struktur kännetecknas av en piperidinring som är kopplad till en fenylgrupp. Protonitazene tillhör opioidklassen benzimidazoler. Dess struktur innehåller en benzimidazolring, som skiljer sig från fentanyls fenylpiperidinstruktur.

Fentanyl är cirka 50 till 100 gånger mer potent än morfin. Denna höga potens bidrar till dess effektivitet vid smärtlindring men också till dess risk för överdosering. Protonitazene rapporteras vara ännu mer potent än fentanyl. Tidiga studier och anekdotiska rapporter tyder på att det kan vara flera gånger mer potent, men exakta jämförelser kan variera.

Både fentanyl och protonitazene är kraftfulla smärtstillande medel på grund av deras verkan på mu-opioidreceptorer i hjärnan. Båda läkemedlen kan framkalla eufori, vilket bidrar till deras missbrukspotential. Euforins intensitet kan vara likartad, även om individuella upplevelser kan variera. På grund av sin högre potens kan protonitazene framkalla starkare eller snabbare eufori. Båda opioiderna sänker andningsfunktionen avsevärt, vilket är en viktig riskfaktor för dödlig överdosering. Den högre styrkan hos protonitazene ökar denna risk.
Fentanyl har en snabbt insättande effekt och kort verkningstid. Den farmakokinetiska profilen för protonitazene är mindre väldokumenterad, men den kan ha liknande eller till och med snabbare insättande effekt med potentiellt längre duration på grund av dess styrka.

Även om protonitazene och fentanyl har många likheter, är protonitazene potentiellt mer potent och utgör därmed en större risk för överdosering. Deras olika kemiska strukturer innebär också att de kan ha något olika farmakologiska profiler och biverkningsprofiler.

mrshootyouup

Don't buy from me
Resident
Reaction score
3
Men hur jag förstår från din åsikt bror effekten och eufori det är nästan lika som fentanyl? Men tiden för eufori är det ännu längre än fentanyl eufori? Enligt din åsikt för säker användning ren protonitazene hur mycket behöver skäras? Som 1g hur mycket jag behöver Cutt för att göra en säker användning och mycket god kvalitet enligt din åsikt bror och vilka saker som är bäst att klippa?

Paracelsus

Addictionist
Reaction score
265
Det är osannolikt att jag kommer att kunna tillfredsställa dig med enkla och tydliga svar. Protonitazene är en ganska ny substans och många faktorer påverkar effekterna och säkerheten för en viss person, t.ex. användningssätt, individuell tolerans, substansens kvalitet osv.

I djurstudier uppskattas den effektiva dosen (ED50) av Protonitazene till 0,008 mg/kg.

Jag har sett obekräftade rekommendationer från användare online som rekommenderades att prova 1 mg Protonitazene per 10 ml vatten eller etanol.

I vilket fall som helst bör dessa siffror ännu inte betraktas som säkra och rimliga rekommendationer.

loadingST

Don't buy from me
Resident
Language
🇨🇿
Reaction score
70
Jag hörde nitazener kan vara mer långvariga än vanliga fentalogues men deras likhet är effekterna är bara nickande har inte provat eller av dem för att berätta hur njutbar nickande vi talar

darkzealot

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Reaction score
0
Jag har provat protonitazene och metonitazene för ett par år sedan (skickat från Kina) eftersom fentkvaliteten vid den tiden sjönk snabbt efter att exporten förbjöds i Kina från amerikanska regeringstryck. Jag tyckte inte om någon av dem en bit. Smaken var absolut horrbible, Jag minns nästan gagging. Det är möjligt att det jag provade inte var vad jag trodde att det var, eftersom jag inte hade något sätt att testa det.

HennryG1488

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Reaction score
0
im looking for a good pre cursur for ftl and who has itr\