- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 33
Hej kära kemister. Idag tog jag med mig en förkylningsmedicin (kapsel) som innehåller pseudoefedrinhydroklorid. Det finns 8 kapslar i en låda. Varje kapsel innehåller 90 mg pseudoefedrin, totalt 0,72 gram. Det är mycket billigt på US $ 1,5. Här är dess ingredienser: Varje kapsel innehåller 90 mg pseudoefedrinhydroklorid. mg, klorfeniraminmaleat (klorfeniramin) 4 mg. Hjälpmaterialen är: stärkelse, sackaros, hydroxipropylmetylcellulosa, etylcellulosapolymer, Opadry gult torrt spraymaterial, Opadry rosa torrt spraymaterial. Hur kan jag maximera extraktionen?
Mina egna extraktionssteg är: öppna kapseln - blötlägg i 99% etanol - sugfiltrering - avdunsta filtratet till extraktet - tillsätt kallt vatten till extraktet (lim kommer att visas) - sugfiltrering - justera filtratet till alkali PH12 + och extrahera sedan, (xylen ) Torka extraktet - efter torkning, passera i vätekloridgas (pH når surhet) - filtrera med sug för att erhålla vitt pseudoefedrinhydrokloridpulver. Men jag försökte flera extraktioner och fick bara väldigt lite pseudoefedrin. Finns det något sätt att öka avkastningen?
Mina egna extraktionssteg är: öppna kapseln - blötlägg i 99% etanol - sugfiltrering - avdunsta filtratet till extraktet - tillsätt kallt vatten till extraktet (lim kommer att visas) - sugfiltrering - justera filtratet till alkali PH12 + och extrahera sedan, (xylen ) Torka extraktet - efter torkning, passera i vätekloridgas (pH når surhet) - filtrera med sug för att erhålla vitt pseudoefedrinhydrokloridpulver. Men jag försökte flera extraktioner och fick bara väldigt lite pseudoefedrin. Finns det något sätt att öka avkastningen?