Mitt referensmaterial är 10.1007/s00044-016-1585-z och den småskaliga alprazolamsyntesen som jag hittade här - jag förstår den grundläggande processen.
Jag har dock några frågor och kan inte riktigt hitta svar på dem online någon annanstans.
Allt annat som krävs för denna syntes kan erhållas, även om jag har några frågor angående uppskalning av reaktionen. Mitt största bekymmer är det sista steget, där 25 ml AcOH användes. Är detta en godtycklig mängd?
Den småskaliga syntesen här föreslog att du använder päronformade kolvar för hela denna reaktion - jag antar att en kokande kolv kommer att fungera bra?
Ber om ursäkt för de till synes noobish frågorna, och tack! Jag är lite ur min komfortzon med den här, så allt läsmaterial om ämnet skulle räcka lika bra
Jag utarbetade en syntes (med etylkloracetat, acetylklorid och hydrazinsulfat - jag vet inte om hydrazinsulfat kommer att fungera, men resten verkar bra). Hydrazinhydrat är förmodligen tillgängligt, så det är inte den svåraste delen av denna syntes.
Jag har dock några frågor och kan inte riktigt hitta svar på dem online någon annanstans.
- Prekursorn för 2-amino-5-klorbensenofenon är för alprazolam, men jag antar att detta kan ersättas med 2-amino-5-kloro-2'-fluorbenzenofenon för flualprazolam? Eller är det en annan substitution?
- Kan kloracetylkloriden ersättas med etylkloracetat?
- Är ättiksyraanhydrid det enda alternativet? Jag trodde att acetylklorid kunde fungera här också, förutom att HCl skulle släppas som en gas (uppenbarligen svårare att arbeta med). Det är fortfarande lättare än att försöka källa AA dock.
- Är hydrazinhydratet direkt utbytbart med hydrazinsulfat? Det är lättare att få tag på, säkrare att arbeta med och produkten rengörs ändå i slutet. Om inte, tror jag att det kan förvandlas till hydrazinhydrat, så det är åtminstone fortfarande lättare att källa.
Allt annat som krävs för denna syntes kan erhållas, även om jag har några frågor angående uppskalning av reaktionen. Mitt största bekymmer är det sista steget, där 25 ml AcOH användes. Är detta en godtycklig mängd?
Den småskaliga syntesen här föreslog att du använder päronformade kolvar för hela denna reaktion - jag antar att en kokande kolv kommer att fungera bra?
Ber om ursäkt för de till synes noobish frågorna, och tack! Jag är lite ur min komfortzon med den här, så allt läsmaterial om ämnet skulle räcka lika bra
Jag utarbetade en syntes (med etylkloracetat, acetylklorid och hydrazinsulfat - jag vet inte om hydrazinsulfat kommer att fungera, men resten verkar bra). Hydrazinhydrat är förmodligen tillgängligt, så det är inte den svåraste delen av denna syntes.