- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 27
Att köpa från Kina låter i teorin fantastiskt, bortsett från de längre leveranstiderna. Nu har jag några frågor.
- Vad innebär det att ha ett lager i Polen eller andra länder?
Låt oss säga att jag vill beställa en kontrollerad substans som natriumborhydrid eller pregabalin till en adress i Polen.
Hur fungerar det efter att betalningen har slutförts? Skickar du produkten från Kina till nämnda lager för detta exempel i Polen och skickar den igen till kundens adress inom landet, eller är produkten redan i Polen och skickas direkt till kunden? - Vem är ansvarig för tullen när paketet kommer in i Europeiska unionen till nämnda lager? Kunden eller säljaren?
- När produkten tas emot, räknas den som en leverans från Kina eller en leverans från Polen?
- Inrikes frakt från Polen till Polen utgör liten eller ingen risk, men frakt från Kina till Polen gör det. Är det ingen risk att köpa från en kinesisk säljare eftersom produkten skickas från det inhemska lagret?
- Vem tar hand om importskatter om tillämpligt?
- Vad exakt är ett inhemskt lager? Äger du ett privat lager i nämnda land eller hyr du ett utrymme i ett offentligt lager? Ett exempel som ett foto eller en adress skulle klargöra en hel del
- Ta till exempel whwingroup Jeissychem621. Annonsering av en lokal Polen-leverans. Betyder detta att jag kan göra en beställning och ta emot ett inhemskt paket från Polen till min polska adress utan risk för att paketet försvinner eller beslagtas och allt som har att göra med att importera det från Kina till Europa har inget att göra med mig. Har jag rätt i detta?
Jag ställer dessa frågor för att tydligare förstå processen innan jag försöker beställa från en kinesisk leverantör. Jag vet att ni killar lurar på varje tråd för att annonsera er själva, så snälla gör detsamma här och förhoppningsvis klargöra allt för mig och andra som funderar på att beställa från Kina.