Rysk syntes av 4MMC

Rush-Benzo

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Hej. Jag hittade en gång en syntes någonstans på ett ryskt forum där 100 g bk4 löstes upp i 500 ml bensen / toluen. Därefter tillsattes 100 g NaOH till 500 ml vatten och de två vätskorna kombinerades till en. I nästa steg tillsattes 200 ml metylamin 40% i vatten och det hela kokades i 2 timmar.

Vad var syftet med att tillsätta ytterligare vatten med NaOH? Efter 2 timmar separerades skikten och surgjordes omedelbart utan att tvätta det organiska skiktet, så jag förstår att det extra vattnet och NaOH tjänade till att inokulera oljelagret ja?

Detta väcker en mycket viktig fråga för mig, som jag skulle vilja ha ett svar på.

Kan jag göra det på ett annat sätt? T.ex. Jag kommer att ge 100 g BK4 till 500 ml Toluen, successivt 200 ml M40 och värma hela saken under omrörning i 2 timmar.

Efter 2 timmar, efter att ha hällt hela saken i ett större kärl och bara lagt till 100 g NaOH i 500 ml vatten för att skölja ut all lösning från föregående steg, kommer hela saken att komma ut som i originalreceptet?

Tillsätt NaOH-lösningen i vatten endast till toluenskiktet eller till den bifasiska blandningen från steg 1?

Jag ser inte på dem som en myndighet, inte mindre var jag nyfiken på enkelheten och principen för denna metod.

Ecko6ap

Don't buy from me
Resident
Language
🇷🇺
Reaction score
17
mer mephedrone bryggs i ryssland än någon annanstans i världen, de vet mycket om mephedrone.
du behöver inte tillsätta lutlösningen i början.
Gör så här:
ta 500 ml bensen, lös upp 100 g bq-4 i den. tillsätt 200 ml metylamin 40% där. reaktionen bör äga rum vid en temperatur av 50-60 grader i 4 timmar.
efter det sköljer du med kallt destillerat vatten 1 till 1. Du kan lösa upp bakpulver i vatten i en mängd av 50 g per 1 liter.
tvättas flera gånger för att minska lukten av metylamin. efter det, försiktigt surt till en neutral miljö.
pressa, skölj med iskall aceton och torka.
mephedrone är redo!

View previous replies…

mocnykutas

Don't buy from me
New Member
Reaction score
107
benzen är toxik endast idiot gjort på det där använda detta eftersom andra är illigal och kan inte använda dcm eller nmp

Ecko6ap

Don't buy from me
Resident
Language
🇷🇺
Reaction score
17
den person som jag skrev receptet till frågade specifikt om syntesen med bensen. du kan använda diklormetan, nmp. med andra lösningsmedel, olika reaktionstid och temperatur. Jag använder alltid dhm.

Rush-Benzo

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Tack för ditt svar. Jag blev bara förbryllad över varför de fortfarande tillsätter en 20% NaOH-lösning i vatten till blandningen av bk4, m40 och bensen med en lika stor volym bensen.

Du pratar om 50 g NaOH i 1 liter vatten, de ger 200 g per 1 liter. Vad kommer detta att förändra eller vad kommer jag att vinna genom att göra detta?

Skölj med NaOH-lösningen Jag har bara bensenskiktet eller hela lösningen innan jag separerar skikten?

Rush-Benzo

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Ska jag tvätta hela oljan med kallt vatten eller bara det övre oljeskiktet?

Ecko6ap

Don't buy from me
Resident
Language
🇷🇺
Reaction score
17
Tvätta endast den olja som bildas.

mocnykutas

Don't buy from me
New Member
Reaction score
107
Lab apvp och mmc
Dcm/NMP / dsmo/etylacetat det bästa för tillverkad mmc

Attachments

• NwBm9LZctv.jpeg
    NwBm9LZctv.jpeg
    399.4 KB · Views: 214
  • zPcMFsQ3yK.jpeg
    zPcMFsQ3yK.jpeg
    803.8 KB · Views: 201
  • 8ThVrdoHPu.jpeg
    8ThVrdoHPu.jpeg
    604.5 KB · Views: 196
  • xLUs3k1VRD.jpeg
    xLUs3k1VRD.jpeg
    532 KB · Views: 198
  • Ym30leC4vU.jpeg
    Ym30leC4vU.jpeg
    567.4 KB · Views: 212

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
314
Jag planerar att använda DMF som lösningsmedel för reaktion och sedan DCM som extraktionslösningsmedel efter tillsats av vatten