Jag arbetar för närvarande med en oxidation av piperic acid, Chem Player satte en bra video av en teknik på YouTube men yeilds är låga i bästa fall. Så jag undersöker ozongenereringsmetoden med syre som tillför generatorn. Med de uppenbara resultaten som piperonal är det en bra luktande kemi, från lukten av peppar, till bubbelgummi till maraschino-körsbär.
Min källa till D-Amph är receptbelagd och har skitmassor att arbeta med, att prova oxidationen låter som kul även om det är lika svårt som den oxidation jag för närvarande gör, jag är intresserad av den oxidativa mekanismen som används här och om det finns flera metoder för att uppnå detta?
Sedan N-Hydroxy-MDA, detta är intressant eftersom MDA är steget före MDMA eller drömmer jag här.
Den reduktiva amineringen till D-Meth låter som kul, är det samma sak som att reducera amider till aminer med LAh? eller en reduktiv alkylering med en borhydrid. Min kemikunskap börjar komma dit men jag lär mig fortfarande så min kunskap är inte super omfattande. Jag lyckades följa mesc-tekniken på den här webbplatsen för min för synth med hjälp av 3,4,5TMBH-utgångsmaterialet som slutligen reducerades i THF med LAh.
Sir du har min uppmärksamhet!