Question Konstigt snitt i min amfetamin. Hur kan jag bättre bli av med det utan syrabaserad extraktion? Hur avdunstar man vattenlösning av amfetamin på rätt sätt?

faelivrin42

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Hej. Jag har ingen kemisk bakgrund och ingen plats med bra ventilation, så jag är rädd för att använda några ämnen som du inte borde använda i ditt kök.
Jag är bara en nyfiken amfetaminälskare, och vanligtvis gjorde jag en enkel aceton- eller isopropylalkoholtvätt, ett par gånger gjorde jag omkristallisering med varm isopropylalkohol, och jag hade det bra. Men nyligen började nästan alla hastigheter jag fick ha ett snitt som inte går ut med detta.

Det är något som cellulosa, men jag vet inte. Om jag lägger till väldigt lite vatten i substansprovet blir det gelé. Om jag tillsätter mer vatten löser det bara upp sig.
Ett hjulfilter på 0,44 mikron hjälper inte för att filtrera bort det från vattenlösningen. Om man löser upp det i varmt vatten och sedan kyler det, bildar det blanka fibrer, som när de torkas är mycket mycket mjuka, nästan som siden. Deras utseende liknar koffein, men det är troligen inte koffein - jag testade det med povidon-jodlösning blandad med stärkelse tills den har mörkblå-violett färg, och det ändrar inte färgen på lösningen alls (jag använde nygjort kaffe som kontroll), och ett av proverna som innehöll det skickades till Energy Control, och de hittade inte koffein där, och vad snittet än är, finns det inte i listan över ämnen som de identifierar.

Så jag hade ett prov av speedpasta. Det fanns troligen amfetamin i den, för Marquis blev orange och Robadope rosa.
När jag tillsatte en droppe vatten till den lilla mängden substans blev den grumlig och sedan blev den geléliknande substans.

4vdycLipeh

Först försökte jag omkristallisera den med hjälp av isopropylalkohol. Det löser sig helt i kokande iso, men när jag började kyla det blev det allt gelé med fibrerna, så det fungerade inte, jag kunde inte filtrera amfetamin ur det. Efter lite googling läste jag om vattenextraktion.

Så jag gjorde följande:
1. Jag lade 1g av det givna ämnet i kaffefilter och började porera varmt vatten på det långsamt tills allt var upplöst
2. Sedan satte jag lösningen i kylen och fick de här fibrerna, så många att lösningen blev krämig
S2R8dQokDG
V3GJhik7LE
HitfT4n1aD

3. Jag filtrerade lösningen med kaffefilter igen och pressade ut allt jag kunde från fibern
4. Sedan lade jag den resulterande lösningen i glaset och avdunstade den med vattenbad
5. Resultatet såg inte enhetligt ut och gav mörkbrunt, nästan svart, med Mecke-reagens. Så jag bestämde mig för att göra omkristallisering.
OQswkLCeyt

6. Jag tillsatte iso i glaset med substansen och lät det koka på ett vattenbad. Efter ett tag fanns det lite sediment kvar, något som inte löser sig ens i kokande iso. Jag hällde varm lösning i ett annat glas och lämnade några glänsande genomskinliga skärvor som inte löstes upp.
Pvx7yJoILl
T2nhfv6Hu7

7. Jag lät lösningen svalna på bordet till rumstemperatur och ställde sedan in den i kylen över natten. På morgonen lät jag den sitta i ett isbad under en tid och filtrerade sedan med kaffefilter. Det resulterade i 0,03 g amfetaminsulfat (jag gjorde kolorimetriska tester och fick förväntade resultat med Mandelin, Marquis och Mecke)
8. Från nyfikenheten avdunstade jag en del av det filtrerade isoet och lät det svalna. och fick denna jävla gelésubstans igen.
Så det var uppenbart att proceduren jag utförde inte riktigt hjälpte till med det, och det kan fortfarande lämnas kvar i den rena substansen

Frågor:

1. Vad är det här för snitt? Jag hittade olika omnämnanden av liknande saker på reddit och dread, så det är ganska vanligt
2. Är det möjligt att effektivt bli av med det?
3. Trots denna hastighetspasta var definitivt skit, jag tvivlar på att det bara var 0,03% av amfetaminsulfat i den. Så förmodligen gjorde jag något fel med avdunstning och omkristallisering. Hur kan jag göra det bättre?

faelivrin42

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Några mer detaljerade frågor
- Om jag monterar en enkel destillationsenhet (kolv med gummikork + gummirör), kommer det att vara bättre när det gäller att få torr hastighet sulfathastighet ur vattenlösning?
- Jag vet att för omkristallisering är det viktigt att använda minsta möjliga mängd lösningsmedel. Men om olösliga impuriter är närvarande är det svårt att bestämma minimimängden. När det gäller amfetaminsulfat och isopropylalkohol, hur kan jag uppskatta mängden isopropylalkohol som behövs? Jag försökte googla amfetaminsulfatets löslighet i het isopropylalkohol men har inte lyckats
- Är det bättre att använda aceton + isopropylalkohol för omkristallisering av amfetaminsulfat än att bara använda isopropylalkohol? Varför är det så?
- Vissa omkristalliseringsguider nämner att det är viktigt att täcka toppen av glaset med lösning, varför är det viktigt? För att göra kylningen långsammare? Jag trodde att amfetaminsulfat inte kan avdunsta, är det rätt?
- Vissa omkristalliseringsguider föreslår att man lägger lösningen i frysen över natten, är det en bra idé? Kommer inte andra föroreningar att kristallisera också då?
- Om jag använde för mycket isopropylalkohol, kan jag koka den för att minska volymen efter att jag filtrerat bort kristalliserad amfetamin och upprepa omkristalliseringsproceduren?
- Är sugfiltrering mer effektiv eller bara snabbare än att helt enkelt hälla en vätska på filtret? Kan jag använda en enkel elektrisk pump som jag normalt använder för madrass som sugaggregat? (den har möjlighet till sugning)

blackburn

Don't buy from me
Resident
Reaction score
48
det bästa du kan göra är att rena det med aceton som du redan har provat, om det inte fungerar så får du rening genom syra-bas extraktion, det tar inte mycket och är mycket enkelt...

feinkostParanoia

Don't buy from me
Resident
Reaction score
10
Hej,
Jag kan säga att med mig är det nästan som med dig, jag var alltid en nyfiken amfetaminälskare och öppnade därmed tyvärr "Pandoras låda".
så jag började rena min amfetamin på ett enkelt men mycket effektivt sätt innan jag använde den.
det blev tydligt att ingenstans är mer smuts inblandad än i amfetamin, fantasin har inga gränser!
så nu till ditt beskrivna problem;
Jag tror att du har rätt i ditt antagande att din amfetamin har någon form av cellulosa i sig.
Jag hade samma problem tidigare, det såg exakt likadant ut som på dina bilder. det kommer att ha varit kroskarmellos eller annan vegetabilisk fiber, bambufibrer från livsmedelsindustrin används ofta.
det krämiga som du beskriver i punkt 2 är ofta en blandning av koffein och någon form av fibrer eller cellulosa.
det enda konstiga är att du inte hittade något koffein i dina grejer. normalt ser koffein ut som det gör på din fjärde bild (så dessa absorberande bomullsliknande fibertips), efter att det har tagits ut ur amfetaminet. i mitt fall, i alla fall.
Av erfarenhet kan jag säga att det är mycket möjligt att det du hade bara innehåller 0,03% amfetamin!
du säger att även grejerna var definitivt dåliga, så bäst att inte köpa något mer där, om det går!
jag har alltid gått tillväga på följande sätt för att bli av med syntesrester och särskilt koffein:
amfetaminet måste vara riktigt torrt och finkrossat !!!
tvätta amfetaminet med vattenfri aceton och lägg sedan alltihop i ett koffeinfilter och låt det torka.
efter torkning och krossa väl igen.
nu har jag kokande destillerat vatten droppe för droppe på daas amfetamin som ges tills det har lösts upp.
(så nästan allt som du!!!!)
täck amfetaminet upplöst i destillerat vatten och lägg det i kylen i 2-3 timmar.
lägg sedan allt i ett kaffefilter (bättre om du tar två, fukta dem med destillerat vatten i förväg) och pressa ut dem försiktigt! Jag lät sedan alltid hela saken avdunsta och fick riktigt ren amfetamin.

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
168
-Lös upp dina saker i vatten, allt som inte löses upp = skrot.
Bestäm PH-värdet. Allt över PH 4 tillsätt 1 droppe saltsyra.
-Tillsätt petroleumeter i samma mängd som vatten.
-Placera allt i en separeringstratt och skaka mycket väl.
-Töm ut det nedre vattenskiktet.
-Petroleumetern (övre skiktet) kan användas oftare för rening.
-Tillsätt långsamt NaOH under omrörning tills ph 14. granulat eller tidigare beredd lut. Ett oljigt skikt bildas. Amp-bas
-Separera de två skikten med en separeringstratt.
-Tillsätt samma mängd petroleumeter till den övre ampbasen och skaka den i separeringstratten.
-Tappa bort eventuellt undre skikt (vatten).
-Tillsätt lite MgSO4 tills det inte längre klumpar sig.
-Sänk ner lösningen i en isbox i 3 timmar
-Filtrera bort MgSO4.
-Petroleumetern avdunstar vid 40°C.
-Lös upp den oljiga basen som blir kvar i aceton.
-Tillsätt långsamt svavelsyra utspädd med aceton tills PH6.
Filtrera amp-saltet.

Om missfärgning fortfarande är synlig, tvätta med iskall aceton och filtrera igen tills det är snövitt.

Resultatet är en mycket mycket ren produkt.

cubesquare

Don't buy from me
Resident
Reaction score
97
Jag har också lekt med samma problem, men i större volymer och under längre tid, bara för att se vad som händer.

Jag tvättade min amfetamin med 99,9% IPA noggrant, torkade den sedan och tog den till vattenlösning.
Jag har lagt mycket mer vatten (kolven är 1 liter) och använt cirka 20 g "amfetamin".
Detta hindrar "gelén" från att bildas.

Jag värmde destillerat vatten i mikrovågsugnen och tillsatte substans tills det inte längre löstes, sedan lade jag det åt sidan och har lämnat det att svalna långsamt utan rörelse. Denna bildning ser ut som koffein för mig.
VCnSDL3JyM

Yh2xpK3zRE

När jag är nöjd med att tillväxten har avstannat kommer jag att filtrera och avdunsta och se vad jag har kvar och vad jag kan dra för slutsatser av det...