Question Syntes BMK till amfetamin med H2S04

ponellibro

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
1
Hej där,
jag såg många syntesmetoder här och de verkar alla lite komplicerade för mig.
Min situation är: jag fick 1 liter av den gula oljan (jag antar att det är BMK?) Och personen som gav den till mig hade inte en ordentlig instruktion för mig.
Jag fick bara information om att jag måste lägga oljan i en stor skål gjord av tjockt glas och droppa H2S04 långsamt i oljan.
Den andra informationen jag fick, är att jag behöver någon ytterligare ingrediens som krita - men jag vet inte ens om det är CaCO3 eller CaO.
Utbytet bör vara cirka 2,5 kg.

1. Kan någon snälla berätta för mig om den här metoden kan fungera?
2. Hur mycket av svavelsyran skulle behövas?
3. Behöver jag CaCO3 eller CaO dessutom?
4. När behöver jag lägga till krita?

Tack ska ni ha!

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
508
Deals
5
Det du beskriver är freebasen i lösningsmedel, inte bmk, det behöver bara fällas ut med syra.du kan använda ett torkmedel som MgSO4 vattenfritt, NaSO4 vattenfritt för att ta bort spår av vatten.sedan droppar du bara en lösning av H2SO4 i aceton / ipa för att få din fällning.

ponellibro

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
1
Först och främst tack för svaret! Nu vet jag mycket mer än tidigare. Men mina kemikunskaper är riktigt dåliga ...

Kan du tala om för mig hur mycket MgSO4/NaSO4 och H2SO4 jag behöver köpa?
När behöver jag tillsätta torkmedlet (och hur)?
Måste jag blanda H2SO4 och aceton och sedan droppa det i freebasen?

Jag behöver verkligen en steg-för-steg-instruktion. Jag är ledsen :)

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
508
Deals
5
Du kommer att använda högst 100 g torkmedel och syra beror på hur koncentrerad din lösning är, allt från 300-900 g kan vara fri bas så cirka 1 liter som mest.
innan något annat tar du det och lägger in det efter att det har verkat i en halvtimme eller så, helt enkelt dränera bort
ja, några gånger mer aceton än h2so4 1:5 , 1:10 ish

ponellibro

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
1
Man jag älskar dig tack så mycket jag uppskattar ditt snabba svar !!!

Så jag har basen, en stor lasagneform gjord av glas, ett glas för att göra dropplösningen, ett stort droppglas.
Jag köper 100 g NaSO4 och 1 liter syra och 5 liter aceton och sedan har jag allt jag behöver, eller hur?

Behöver jag ta hand om något? Kan det bli varmt? :)
Måste jag röra om hela tiden när jag droppar aceton/svavelsyralösningen i basen? När vet jag att jag droppat i tillräckligt?

Jag lovar, det här är mina sista frågor :)

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
508
Deals
5
Inga bekymmer, du kommer förmodligen inte att kunna köpa bara 100 g, men det är billigt.
Det borde räcka, ja.
Syran kan stänka och värmas upp när den tillsätts till aceton, bäst att använda förkyld aceton.
Ja, rör om hela tiden. Du måste bestämma pH, universalindikator bör vara ok, inte lägre än 6,5.