Syntes av 25B-NBOME från bensaldehyder med nitrometan

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Steg 1. 2,5-Dimethoxynitrostyren.
HKZfyctaW8

1. 2,5-dimetoxibensaldehyd 1000 g löstes i 5 liter IPA vid 80 * C.
2. Nitrometan 735 g, ättiksyra 200 ml och etylendiamin (cyklohexylamin, butylamin) 37 ml tillsattes i angiven ordning och reaktionen hölls vid 80°C under omrörning i 3 timmar.
3. Blandningen förvarades sedan i kylskåp över natten vilket orsakade kristallisering.
4. De fasta ämnena filtrerades och tvättades med kall IPA, vilket gav en kristallin gul fast substans (600 g, 60%).


Steg 2. 2,5-Dimetoxifenyletylamin.
SNcxmf4RIv

1. Natriumborhydrid (480 g) suspenderades i 5 liter IPA.
2. 2,5-Dimethoxynitrostyren (600 g) tillsattes i små portioner under omrörning.
3. Nedbrytning av överskottet av borhydrid.
4. Extrahera och destillera.
5. 500 g gul olja (propan).
6. Tillsätt 5 liter IPA.
7. Tillsätt 8 mmol Zn.
8. Tillsätt 3,5 mmol HOAc.
9. 240 g basgul olja.

Steg 3. Halogenering.

3.1. Bromering var.
VJgOap85yu

1. 2,5-Dimetoxifenyletylaminbas tillsätts i kolven.
2. HBr 48% 1,1 mmol tillsätts i kolven under omrörning.
3. H2O2 1,1 mmol droppvis i kolven under omrörning.
4. Efter tillsats av all H2O2 omröring 1,5 timmar vid rumstemperatur.
5. Extraktion med EtOAc och tillsatt aceton.
6. Syra HBr 48% eller HCl konc. vid pH 6.
7. Frys i 12 timmar.
8. Filtrera och torka 4-bromo-2,5-dimetoxifenyletylamin hbr (hcl).


Steg 4. NBOMe.
S7Gtgj81QA

1. Till en suspension av 2C-X-hydroklorid (eller hydrobromid) (1,0 mmol) och 2-metoxibensaldehyd (1,1 mmol) i EtOH (10 mL) tillsattes Et3N (1,0 mmol) och reaktionen omrördes tills bildningen av iminen var fullständig enligt (30 minuter till 3 timmar).
2. NaBH4 (2,0 mmol) tillsattes till reaktionen som omrördes under ytterligare 30 minuter.
3. Reaktionsblandningen indunstades under reducerat tryck och löstes upp på nytt i EtOAc/H2O (30 ml, 1:1).
4. Det organiska skiktet isolerades och det vattenhaltiga skiktet extraherades med EtOAc (2 × 15 mL).
5. De kombinerade organiska extrakten torkades (Na2SO4), filtrerades och indunstades under reducerat tryck.
6. Den renade fria basen löstes i EtOH (2 mL) och därefter tillsattes etanolisk HCl (1M, 2 mL) och lösningen späddes med Et2O tills kristaller bildades.
7. Kristallerna samlades upp genom filtrering och torkades under reducerat tryck. Utbyte: 88%.
 
Last edited by a moderator:

fuqall

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 6, 2022
Messages
3
Reaction score
1
Points
1
Varför skulle man vilja förstöra 2cb? Nbome var ett marknadsföringsverktyg IMO
 

dragonbyte

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 10, 2023
Messages
1
Reaction score
1
Points
3
25I-NBOMe är en full agonist, den är utan tvekan mer kraftfull än 2c-b.

25B är inte en full agonist så långt jag är medveten om...
 

Sue

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 12, 2023
Messages
26
Reaction score
15
Points
3
Kommer 1,1 mmol HCl eller HI att fungera för halogenering med bra utbyten?
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
kan inte vänta med att kontrollera en alternativ procedur för det första steget som är mer lovande avkastningsmässigt och med enklare reagenser
 

madmoney69

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 29, 2022
Messages
161
Reaction score
156
Points
43
Har du kollat upp det mer och hittat en bättre väg?
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Hmmm... visst, jag hittade till och med en ny, men jag råkade ut för en olycka och måste extrahera och se om den reagerar ytterligare. Kärnberedningen är gammal och förmodligen inte beaktad av många ... Jag försökte det och fungerade perfekt med ett högre än 80% utbyte. Jag kommer att ge dig referensen om du skriver mig privat.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Reduktion fungerar bra också med Al-amalgam och Cu2+/NaBH4 och jag fastnade vid halogeneringen för vilken jag verkligen känner mig förödmjukad av kemi eftersom jag har gjort mycket svårare tidigare.
 

Sue

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 12, 2023
Messages
26
Reaction score
15
Points
3
Att använda en nitropropen i stället för nitrostyren skulle vara bra...
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Struktur-aktivitetsförhållandet tyder på dålig interaktion mellan alfa-metyl- och N-benzylgrupperna.
 

Sue

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 12, 2023
Messages
26
Reaction score
15
Points
3
Antar att jag bara pratar med mig själv men verkar som om det skulle vara lättare att minska nitrostyrenet till 2,5 MO-PEA med Zn & HCl ...
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Nej, du får inte missa ett steg, ha fått ett omättat ämne eller förlora utbyte. Ättiksyra med zink i vattenfria förhållanden kan fungera bättre. Om du bara inte tar vattenfri HCl-syra.
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
309
Reaction score
29
Points
28
Du pratar inte alls med dig själv. Detta är en mycket intressant artikel för mig och en jag samlar mina leveranser för att försöka. Jag älskar tanken på att ha en så kraftfull psykedelisk! Jag skulle aldrig vara oansvarig med det och försöka skicka det som syra - det är det som förstörde dessa droger enligt min mening. Det förändrade människors syn på nbomes när människor började dö för att pressen bara vill ha en salig historia!
Jag doserade personligen ALLTID dem ansvarsfullt och tyckte att de var bra psykedelika! Att ha 2cb i första hand skulle också vara underbart, låt oss inse det. Jag kan behöva köpa 1/2 kg 2,5-dmo bensaldehyd. (Bokstavligen eftersom jag inte kan hitta någon jag litar på att sälja mig mindre än så!). Det finns så många olika saker du kan göra med 2,5-dmo bensaldehyd men även om det finns fler steg till den slutliga produkten jag är ute efter, än om jag köpte tryptamin, är faktum - det finns inte så mycket du kan göra med tryptamin som intresserar mig lika mycket som fenetylaminerna - på grund av tollerensskäl föredrar jag mycket psykedeliska fenetylaminer, framför tryptaminer (i allmänhet - det finns några outliars tho).
Måste älska alibaba ...
 

drslump

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 14, 2024
Messages
11
Reaction score
3
Points
3
någon har framgång på detta?
im söker verkligen hårt för denna förening
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
309
Reaction score
29
Points
28
Inte än, men jag håller på att samla in relevanta föreningar. Jag ska bara göra en reduktion av P2NP först till r-amfetamin.
Sen, när jag har en bra pump och en bättre Buchner som inte är igentäppt. Jag vill ha pumpen för rxns också men så jag behöver den justerbar med en bildskärm och kunna dra något som 600mmhg. Jag är ny på hela vakuumgrejen så alla värden är förvirrande.
Jag vet inte heller om de billigare pumparna skulle vara justerbara. Jag gissar inte....
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
309
Reaction score
29
Points
28
Okej, så jag är i stånd att prova detta första steg nu....prövade det på ett mycket liknande sätt häromdagen men använde etanol istället för IPA och glömde att justera längden på återflödet för den lägre temperaturen ... Jag gjorde inte heller ättiksyra ... insåg inte att jag behövde det för att vara ärlig ...

Också, säg att jag är i liten skala, justerar jag kvantiteter av någonting?
 

drslump

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 14, 2024
Messages
11
Reaction score
3
Points
3
HAHAHAHAH okkk !!!

Jag vet inte, jag är inte bra i kemist saker, men jag föreställer mig nya isomerer som att lägga till 3C-P en bensaldehydring och göra den 1k starkare, det skulle vara möjligt? att göra 35P-NBOME?

ledsen om detta är fel här
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
309
Reaction score
29
Points
28
Det är coolt att jag löste det med hjälp av någon annan här.
Det är något med att väga skit som jag ALLTID har hatat. Förmodligen går tillbaka till när jag sålde droger och ville ta dem och så aldrig förberett dem eller något jag vet inte. Kanske är mina vågar bara skit vilket är varför men hej ... det var jävligt framgångsrikt.
Jag gjorde fel genom att tillsätta för mycket lösningsmedel (alldeles för mycket) samt att inte rena min NM tillräckligt...
 

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
309
Reaction score
29
Points
28
Jag sa att jag löste det... låt mig förtydliga. Jag håller fortfarande på med den första Henry-reaktionen av 2,5-DMOBA till 2,5-DMONS.
Det måste sedan reduceras till 2c-h, sedan till det relevanta aktiva 2c-läkemedlet, sedan till nbome.
Jag kommer nästan säkert att försöka göra meskalin först ... mycket enklare och mindre steg.
Jag kommer att reducera nitrostyrenet jag har vid någon tidpunkt efter att också ha förvandlat resten av aldehyden till samma sak, och sedan bestämt vad jag kan få för att förvandla det till det jag vill ha mest ...
 

drslump

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 14, 2024
Messages
11
Reaction score
3
Points
3
Trevligt verkar det som om du kommer att göra det
bästa av önskningar för dig!
 
Top