- Language
- 🇹🇷
- Reaction score
- 27
Hur kan jag veta om det är amfetamin?
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 9
Drugtest, värm upp lite av det till önskad temperatur (det kommer att smälta och brinna)
↑View previous replies…
- Language
- 🇹🇷
- Reaction score
- 27
- Language
- 🇹🇷
- Reaction score
- 27
- Language
- 🇹🇷
- Reaction score
- 27
- Language
- 🇹🇷
- Reaction score
- 27
- Language
- 🇹🇷
- Reaction score
- 27
Jag tror att syntesen misslyckades för att jag hällde hcl och kallt vatten för snabbt.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 9
Denna reaktion tar mer tid eftersom trådöppnaren skrev....
Steg och tidsramar:
Steg och tidsramar:
- Inställning av reaktionen (15-30 minuter): Lös upp oximet i GAA i en rundkolv.
- Reduktion (4-8 timmar):
- Tillsätt zinkpulver till reaktionsblandningen,
- värm den till återflöde och håll temperaturen tills reaktionen är klar.
- Neutralisering (10-20 minuter):
- Tillsätt långsamt en lösning av NaOH till blandningen för att neutralisera överskottet av GAA, så att pH-värdet blir >10.
- Filtrering (10-20 minuter):
- Filtrera blandningen genom en Celite- eller kiselgurplatta för att avlägsna olösliga zinksalter och andra föroreningar.
- Separation (5-10 minuter):
- Dela filtratet mellan ett organiskt lösningsmedel, t.ex. etylacetat, och vatten. Separera det organiska skiktet från det vattenhaltiga skiktet.
- Extraktion (15-30 minuter):
- Extrahera vattenskiktet med ytterligare portioner etylacetat (eller annat lämpligt organiskt lösningsmedel) för att säkerställa fullständig extraktion av produkten.
- Torkning (10-20 minuter):
- Kombinera de organiska skikten och torka dem över ett torkmedel som magnesiumsulfat (MgSO4) eller natriumsulfat (Na2SO4).
- Filtrering och indunstning (20-40 minuter):
- Filtrera den torkade organiska lösningen för att avlägsna torkmedlet och indunsta sedan lösningsmedlet under reducerat tryck för att få fram råprodukten.
- Rening (1-3 timmar):
- Rena råprodukten med hjälp av tekniker som omkristallisation, kromatografi eller destillation, efter behov.
- Language
- 🇹🇷
- Reaction score
- 27
Jag kommer att använda natriumhydroxid för nästa syntes alkali och jag kommer att lägga till hcl vatten långsamt, jag lade till det för snabbt.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 9
Han lägger till Oxime till HCl / vattenlösningen
Den hastighet med vilken 1-fenylpropan-2-one-oxime kan tillsättas till en HCl-lösning kan bero på olika faktorer, inklusive koncentrationen av HCl-lösningen, temperaturen på reaktionsblandningen och den specifika experimentuppställningen. I allmänhet bör tillsatsen göras långsamt och försiktigt, samtidigt som reaktionen övervakas för att säkerställa att den fortskrider säkert och som förväntat.
Den hastighet med vilken 1-fenylpropan-2-one-oxime kan tillsättas till en HCl-lösning kan bero på olika faktorer, inklusive koncentrationen av HCl-lösningen, temperaturen på reaktionsblandningen och den specifika experimentuppställningen. I allmänhet bör tillsatsen göras långsamt och försiktigt, samtidigt som reaktionen övervakas för att säkerställa att den fortskrider säkert och som förväntat.
Last edited:
- Language
- 🇹🇷
- Reaction score
- 27
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 9
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 33
Tack så mycket för ditt svar. Jag vet att DCM är diklormetan. Jag vet inte om etylacetat är en reaktant eller en extraktant. Om det är en reaktant kanske den inte kan bytas ut. Om extraktionsmedlet ersätts med petroleumeter eller xylen, kommer det att påverka den efterföljande reaktionen?