Syntes av fenylaceton (P2P) från bensaldehyd med butanon Jag har en fråga Kemisk beräkning och pH-fall

Felix34-73

Don't buy from me
New Member
Reaction score
14
p2p kemikalie
80 ml bensaldehyd 80 ml metyletylketon
160 ml rent vatten klorform 64+64
240 g natriumbikarbonat | 240 g magnesiumsulfat
800ml isättika 104gr 50% väteperoxid
240gr magnesiumsulfat
800 ml rent vatten 400 ml kloroform
48 g natriumhydroxid 200 ml destillerat vatten 80 ml kloroform
240 g magnesiumsulfat
Är denna kemiska beräkning korrekt? snälla brådskande svar
-----------------------------------------------
Ska jag sänka pH med vatten och natriumbikarbonat eller bara använda natriumbikarbonat?

Felix34-73

Don't buy from me
New Member
Reaction score
14
För den pH-neutrala processen kommer jag att använda natriumkarbonat + hur många Gr, jag kommer att göra pH i separeringstratten neutral, jag kan göra skarbonat- och vattenblandningen direkt i lösningen och ta den till pH 7-nivå.

gmo

Don't buy from me
Resident
Reaction score
5

View previous replies…

billythekid

Don't buy from me
New Member
Reaction score
5
att använda något vatten i denna reaktion kommer att ge dåliga utbyten, och bildad p2p kommer att hydrolyseras och är sedan mottaglig för kondensation med p2p / sig själv, vilket orsakar sänkta utbyten, även jag skulle använda bikarbonat det har rapporterats att påskynda reaktionen
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0040403902016295

billythekid

Don't buy from me
New Member
Reaction score
5
för att inte tala om att tillsats av vatten kommer att få ättiksyran att reagera med bikarbonatet

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
90
Jag förstod inte riktigt Felix inlägg. Om du pratar om Baeyer-Williger:

Jag använder alltid natriumkarbonat för att göra en neutral lösning. När jag höjer pH i BV-oxidation till mindre surt eller neutralt, gör det perättiksyra eller performinsyra mindre reaktiv, och det förhindrar lite av dessa sidoreaktioner, som att göra det utan extern värme förhindrar också att de bildas (inte 100%). Det är vad jag lärde mig från Rhodium Archives om peracidoxidationer. Dessa karbonater reagerar inte på annat sätt med åtminstone de två peraciderna. När natriumkarbonatet reagerar med ättiksyralösning producerar det natriumacetat, som också har något bra, eller åtminstone inget dåligt att göra med oxidationsreaktionen. Jag minns inte...

billythekid

Don't buy from me
New Member
Reaction score
5
du måste ge mer information till exempel vad är det för process du planerar eftersom jag kan säga dig just nu att om du bara blandar allt tillsammans kommer du inte att göra något annat än en stor röra