Tor och JavaScript

2-79-790125

Don't buy from me
Member
Joined
May 26, 2024
Messages
82
Reaction score
21
Points
8
För mig är det klumpigt och frustrerande att köra BB-webbplatsen via Tor. Rullgardinsmenyerna visas inte och jag kan inte se mina meddelanden. Jag har använt mig av ett vanligt VPN och Firefox. Är det någon som vet hur man aktiverar JavaScript i Tor; och exakt hur dålig idé är det ur ett OpSec-perspektiv jämfört med att bara köra VPN/Firefox?
 

prophet

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Mar 31, 2024
Messages
68
Reaction score
62
Points
18
Deals
13
Aktivera / inaktivera bör vara i säkerhetsinställningarna för tor. Det finns 3, vissa webbplatser som dred kommer att ge dig en varning om du har inställningen inställd med java på. Jag använder tails os, går vanligtvis smidigt, särskilt sedan de senaste uppdateringarna av webbplatsen
 

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,644
Solutions
2
Reaction score
1,706
Points
113
Deals
666
Berätta för mig vilka av de senaste 20 arresterade darknet-marknadsplatserna eller forumen som stängdes ner på grund av JS? Eller berätta vem som senast avanonymiserades i Tor-webbläsaren bara på grund av att JS aktiverades? Kanske är det dags att börja leva med nuvarande teknik med hjälp av tor-webbläsare och då kommer vårt samhälle att växa snabbare....
Annars kommer tor inte att bli massivt populärt för att köpa psykoaktiva ämnen bara för att det är obekvämt att använda internet utan JS. Observera att JS är aktiverat som standard i tor-webbläsaren.

Vår webbplats använder inte några farliga skript, vi har inte JS Google, etc. När utvecklare av tor-webbläsare eller Snowden säger att det är nödvändigt att inaktivera JS i tor-webbläsare eftersom det är säkrare, har de rätt. Men i den nuvarande verkligheten är denna rekommendation nödvändig för situationer när du till exempel kommunicerar med någon via webbplatser som använder Google-skript, till exempel. Sedan genom att inaktivera JS kommer webbläsaren inte att köra Google-skript. Detta kommer att ge dig mer anonymitet i en situation där du förmedlar amerikanska militära hemligheter till journalister. Men vi måste vara medvetna om att tekniken har utvecklats mycket och att leva utan JS på Internet nu är ett stort steg bakåt.
 
Last edited:

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
Så Tor med JS aktiverat i inställningarna är sannolikt bra för forumet. Kanske andra webbplatser som du inte känner till eller inte litar på kan vara goda skäl att stänga av det. Eller som Heisenburg sa Dread (eftersom den dumma popupen inte lämnar dig ifred förrän den är inaktiverad. )
 

2-79-790125

Don't buy from me
Member
Joined
May 26, 2024
Messages
82
Reaction score
21
Points
8
OK folk, Tor är det för mig då. Så vad jag behöver nu är den mest idiotsäkra steg-för-steg-instruktion som någonsin skapats så att en total idiot kan aktivera JS i en Tor-webbläsare. Jag skäms över att säga hur mycket tid jag har lagt ner på att försöka göra det själv och fortfarande inte har kommit på det.
 

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,644
Solutions
2
Reaction score
1,706
Points
113
Deals
666
Skriv och följ en länk som den här i adressfältet:
Kod
om:preferenser#integritet
Välj sedan alternativet "standard"
Gör så här
 

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,644
Solutions
2
Reaction score
1,706
Points
113
Deals
666
2lmdn08ZoX
 

2-79-790125

Don't buy from me
Member
Joined
May 26, 2024
Messages
82
Reaction score
21
Points
8
Okej, jag gjorde som du sa. Bekräftade "Säkerhetsnivå" = "Standard" redan. När jag loggar in på onion-webbplatsen via Tor finns det fortfarande en banner på BB-webbplatsen som säger att JavaScript är inaktiverat och att det inte går att titta på videor. Och jag kan faktiskt inte titta på videor. låt mig veta om något annat jag borde göra om jag använder Tor för BB-webbplatsen. Som alltid, tack för din vänliga och tålmodiga hjälp.
 

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,644
Solutions
2
Reaction score
1,706
Points
113
Deals
666
Försök att installera om din webbläsare.
 

2-79-790125

Don't buy from me
Member
Joined
May 26, 2024
Messages
82
Reaction score
21
Points
8
Att ta bort Tor-webbläsaren och sedan installera om gjorde susen. Ingen mer JS inaktiverad banner. Jag lagar mat med Crisco här nu.
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
Jag vet inte om det här kommer att göra det, men ändra till standardsäkerhet i webbläsarinställningarna och starta sedan om tor. Om det inte fungerar, gå tillbaka och se om dina inställningar fortfarande är valda som standardsäkerhet
 
Top