Använda torris direkt som en kylmekanism för NaBH4-reaktion?

callmecharlie

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
May 9, 2022
Messages
10
Reaction score
4
Points
3
Hej, min fråga är med hänvisning till minskningen av MDP2P till MDMA och P2P till meth med NaBH4 ... istället för att använda en mantlad reaktor eller isbad för att kyla reaktionen under 20 grader under tillsatsen av NaBH4, skulle det vara möjligt att använda torris som tappas in i reaktionen För att kyla reaktionsblandningen i snabbare takt, och detta kan vara skalbart ...

Uppenbarligen måste reaktionen vara vattenfri så du kan inte använda isbitar med vatten.
Jag är dock inte säker på om den del av koldioxiden som kan lösas i metanolen kommer att reagera för att stoppa upp reaktionen.

Jag antar att koldioxid kommer att bilda en svag syra och metylamin är en bas så att en reaktion skulle äga rum där ... men om du bara lägger till efter att Imine bildas skulle det då fungera? Med tanke på att det finns torkmedel till hands som vi kan lägga till, men finns det andra skadliga reaktioner som kan äga rum? Eller är det här en bra idé att testa?

kan någon med en kemikunskap hjälpa mig med detta.

tack

cmc
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,308
Solutions
4
Reaction score
881
Points
113
Jag kan inte föreställa mig varför du skulle vilja göra det. Jag har inte tänkt på det länge, men kust chansen reglerar det ut för mig.vanlig is och aceton får-10c och is och natriumklorid får -30c för mycket billigare,
 

callmecharlie

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
May 9, 2022
Messages
10
Reaction score
4
Points
3
Tack så mycket! Uppskattar svaret. Låter bra, jag har aldrig övervägt ett saltvattenisbad, bara någonsin använt vanligt vatten + is. Tack så mycket!
 
Top