- Language
- 🇹🇷
- Reaction score
- 5
Hej igen vänner. Jag försökte extrahera PSE-fri bas med hjälp av "Universal Extraction Technique: Straight to Bee" -metoden. Jag kommer att skriva i detalj här med bilder. I slutet får jag en vaxartad substans. Tack på förhand till dem som har information om ämnet.
Låt oss först börja med innehållet i pillerna.
- ibuprofen
- pseudoefedrinhydroklorid
- askorbinsyra (C-vitamin)
- Vattenfritt kalciumvätefosfat
- Kroskarmellosnatrium
- Povidon (k-30)
- Talk
- Mikrokristallin cellulosa (typ 101)
- Kiseldioxid-syloid 244
- Hydrerad ricinolja
- Hydroxipropylmetylcellulosa E-15
- Polyvinylalkohol
- Titandioxid
- Kinolingult aluminiumlack
- Lecitin
- Xantangummi
- Solnedgångsgul aluminiumlack
Först gjorde jag en subtraktion genom att följa instruktionerna exakt. Bilderna efter subtraktionen ser ut enligt följande.
Sedan tyckte jag att det hade gått för lång tid sedan jag hade provat den här tekniken och försökte igen genom att ändra den lite efter eget tycke och smak.
De saker jag ändrade för mig själv var att använda mindre aceton, mindre majsstärkelse och att koka det med petroleumeter innan jag lät det torka för mycket.
Nu vill jag gå vidare till mina frågor.
1- Vad exakt är den vaxartade substansen i de första bilderna?
2- Om den vaxartade substansen är korrekt, passerade jag sedan Toluene HCl-gas till den, men jag såg inte några kristallbitar falla av eller bildas. Passerade jag för lite HCl-gas eller behövde jag passera mer?
3- Hur lång tid tar det för den fria basen att kristallisera? Kristalliserar den omedelbart eller måste jag vänta 12 timmar etc.?
4- Kan den fria basen användas i RP / I2-reaktionen eller måste jag konvertera den till HCL-saltet?
5- För tillfället har jag tabletterna vars innehåll jag har skrivit ner. Jag skulle vilja tacka erfarna och kunniga vänner i förväg om de delar med sig av sina erfarenheter om hur jag kan ta bort dem.
Låt oss först börja med innehållet i pillerna.
- ibuprofen
- pseudoefedrinhydroklorid
- askorbinsyra (C-vitamin)
- Vattenfritt kalciumvätefosfat
- Kroskarmellosnatrium
- Povidon (k-30)
- Talk
- Mikrokristallin cellulosa (typ 101)
- Kiseldioxid-syloid 244
- Hydrerad ricinolja
- Hydroxipropylmetylcellulosa E-15
- Polyvinylalkohol
- Titandioxid
- Kinolingult aluminiumlack
- Lecitin
- Xantangummi
- Solnedgångsgul aluminiumlack
Först gjorde jag en subtraktion genom att följa instruktionerna exakt. Bilderna efter subtraktionen ser ut enligt följande.
Sedan tyckte jag att det hade gått för lång tid sedan jag hade provat den här tekniken och försökte igen genom att ändra den lite efter eget tycke och smak.
De saker jag ändrade för mig själv var att använda mindre aceton, mindre majsstärkelse och att koka det med petroleumeter innan jag lät det torka för mycket.
Nu vill jag gå vidare till mina frågor.
1- Vad exakt är den vaxartade substansen i de första bilderna?
2- Om den vaxartade substansen är korrekt, passerade jag sedan Toluene HCl-gas till den, men jag såg inte några kristallbitar falla av eller bildas. Passerade jag för lite HCl-gas eller behövde jag passera mer?
3- Hur lång tid tar det för den fria basen att kristallisera? Kristalliserar den omedelbart eller måste jag vänta 12 timmar etc.?
4- Kan den fria basen användas i RP / I2-reaktionen eller måste jag konvertera den till HCL-saltet?
5- För tillfället har jag tabletterna vars innehåll jag har skrivit ner. Jag skulle vilja tacka erfarna och kunniga vänner i förväg om de delar med sig av sina erfarenheter om hur jag kan ta bort dem.