Vi önskar alla att det vore sant, men det är det inte. 2-pea, även känt som b-fenyletylamin, är en naturligt förekommande katakolamin-neurotransmittor som finns i din hjärna. Det är ett kraftfullt läkemedel men det överlever bara cirka 30 sekunder innan det bryts ner av MAO-B. Om du intar det når det inte ens din hjärna eftersom det finns mycket monoaminoxidas i din tarm. Människor har försökt ta så mycket att de tömmer mao, och det kan göras med flera gram b-pea.
Detta är den byggnadsställning som så många droger är gjorda av, en fenol med en kolkedja ... meth, amfetamin, alla hallucinagenser i PhIKaL (som är en akronym för fenyletylaminer som jag har känt och älskat), kationoner, antidepressiva medel. Berg av droger är substituerade fenyletylaminer. Strukturellt är det bara ett par molekyler som skiljer sig från amfetamin. Molekylerna är svåra att göra något med. Det finns något på fenylringen, en hydroxy? Det har jag ännu inte sett avlägsnas med att förstöra molekylen. Det finns en fentanylanalog man kan göra med den. Jag har inte hittat något annat, men det är den heliga gralen för ameteurkemister och hänvisas till i flera papper runt 1915-1920 men jag kunde inte hitta det och 100-talet före mig kunde inte heller.
Alfa-fenyletylamin, nu kan det göras något med