Vilken mask ska jag använda?

Felix34-73

Don't buy from me
New Member
Reaction score
14
1) Dräger Drager Xplore 3300 halv ansiktsmask + A1b1e1
Kp28Xg1iq9

-------------------------------------------------
2) Drager X-plore 3300/m Gasmask med halvdel + 6738816 A1b1e1k1 Filter 3300/M+6738816
2Qt4IGmLyi

--------------------------------------------------
3)3M 4251 Mask för organisk gas/ånga 3M 4251M
RaOLetXnVT

----------------------------------------------------
4) Starline V-800 halv ansiktsmask + V7800A1P2R filter
NPIbvEg6iZ

Loki12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
26
Jag kan tänka mig att det beror på din installation och vilka kemikalier du kommer att arbeta med. Om du har en draghuv som kan suga upp allt och du bara arbetar under den, bör en vanlig mask med partikelfilter och några skyddsglasögon/labglasögon vara bra. Om du arbetar i ett slutet utrymme (vilket du inte borde, men du vet att det alltid kommer att finnas några människor) behöver du troligen en hel ansiktsmask med filter och en kapsel + kompletta skyddskläder. Filtren och kapslarna beror på vilken kemikalie du arbetar med.

StarWars

Don't buy from me
New Member
Reaction score
71
Drager 5500 eller 6300

Loki12

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
26
Ärligt talat, om du ska stänka dig i ansiktet med kemikalier, spelar det ingen roll om det är en 50 $ helmask från Kina eller en 500 $ helmask från Amerika eller Europa ...

Jag skulle köpa en som du kan använda sidofilter på, men också när du behöver, kan du ansluta en slang till och hänga behållaren från din rygg / bälte ... den skiten är tung min man, särskilt om du kommer att andas den i timmar, tror du att en liten kommer att hålla dig länge? Du ska bara bära en kapsel om du är omgiven av ångor eller arbetar med något som brom eller kvicksilver och det är första gången... skakiga händer... mamma spaghetti...

Om du är supersäker bör du alltid bära en helmask, men sidofilter fungerar alldeles utmärkt, eftersom du kommer att arbeta under en rökhuv, eller hur? Du är inte en idiot att försöka låsa in dig i en lägenhet och börja en 30L reaktion och sedan destillation, eller hur? Lita på mig, det är mindre arbete med att sätta upp ett fint filtrerat dragskåp än att lära sig allt om dessa masker, kapslar, skyddskläder och klä ut sig som Walter White ...
Det finns sådana som filtrerar bort ammoniak, det beror på vad du arbetar med, som någon redan har sagt... Normala skyddar bara mot dammpartiklar.

KlintoL

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
Skulle du rekommendera att man bara köper en fläktkåpa? Jag tror inte att det är svårt att bygga en. Men att bygga den så att det inte finns någon chans att elen slår gnistor om ångorna? Hur skulle jag göra det, om jag kan göra det

purple_rain

Don't buy from me
Resident
Reaction score
2
Det beror på vad du försöker syntetisera och vilka kemikalier du kommer att använda. I produktbeskrivningen nämns vanligtvis vad den skyddar mot, t.ex. organiska/oorganiska ångor, dammpartiklar osv.

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Reaction score
160
Detta beror på vilka reagenser du arbetar med. Olika filter är tillämpliga på olika reagenser. Det finns till exempel vissa allmänna filter som du kan använda för syror. Men de filtrerar inte alls kvicksilverånga till exempel. För mycket specifika föreningar måste du köpa de avsedda filtren. Med maskerna 1 och 2 kan du se att filtren är lätta att byta ut, så jag skulle rekommendera dem. Se till att byta ut filtren övertid, de håller tyvärr inte för evigt.

StarWars

Don't buy from me
New Member
Reaction score
71
Flters A2B2EK2