Question Varför producerade inte Li brons?

fcx13

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Jag försöker mig på shakenbake-metoden. I mina tidigare försök hade jag inga svårigheter att producera brons med litium och det bildades på kort tid, den här gången satte jag bara 100 ml eter mer än 1 timme, men brons bildades inte varför? Jag komprimerade inte litiumet, kan det vara på grund av det?

Last edited:

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Du ska berätta för oss exakt vad du gjorde. Till att börja med spädde du ut det så att det förmodligen behöver värmas upp för att starta reaktionen

googie

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
33
Vänligen beskriv i detalj vilka steg du tog. Vi kan hjälpa dig bättre på det sättet. Litiumet ser ut att vara svart, som om det varit ute i atmosfären för länge innan det användes. Förvarar du litiumet från AA i något lösningsmedel före användning? Paraffinolja är bra för detta.

Vad menar du med att komprimera Li?

fcx13

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Jag tillsatte 90 g ammoniumsulfat 60 g natriumhydroxid 400 ml eter i flaskan som jag alltid gör och 400 ml eter Jag lade litiumet i en lufttät behållare tvärtom.Även om jag inte höll det i lösningsmedlet var det inte ett problem, det producerade brons.Som ett resultat av processen är vätskan som kommer ut ur flaskan normalt hal, den här gången hände det inte.

googie

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
33
Du kan behöva tillföra lite värme till flaskan för att starta reaktionen. Du behöver tryck för att hålla ammoniakgasen uppe. Försök att ersätta ammoniumsulfat med nitrat. En liten hårtork kan göra jobbet. Spela in en video av processen och dela den här.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,278
Deals
1
Jag visste inte att man kunde använda sulfat i stället för nitrat, så jag kollade upp det. Det krävs mer energi för att starta en sulfatreaktion.

googie

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
33
Jag skulle gå upp till 180 g med sulfat. Du har rätt i att det krävs mer.

fcx13

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Jag är rädd för att använda ammoniumnitrat på grund av explosionsrisken.ammoniak produceras framgångsrikt med ammoniumsulfat, tror jag, efter 120 minuter bränner gasen som kommer ut händer och ögon. Efter att bronserna har bildats lägger jag till 60 g sulfat tillsammans med efedrin, hur ska jag filtrera det? Tack killar