Varför tar mina distllieringar så lång tid?

methyllordir

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Jag är bara nybörjare och försökte destillera av många oljor, lösningsmedel, vatten / oljeblandningar och vatten / lösningsmedel och jag gör bara en enkel destillationsinställning med vanliga glasvaror och saker men spelar ingen roll vad jag destillerar, det tar bara för alltid
som om jag har en vatten / oljeblandning destillerar den bara 10 ml över 4 timmar

tittar på för många procedurer och inställningar på youtube och internet verkar det inte vara något fel med mina inställningar men det är bara konstigt tidskrävande ?!?

också använda en vakuumpump gör bara hela platsen fylld med gasen (för mycket avfall), och jag ser också att för enkla destillationer är vakuum ingen nödvändighet men det verkar omöjligt utan det för mig?

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Reaction score
510
Deals
5
Berätta mer om vad du använder för att värma, vad du värmer, glasvaror du använder etc.
Använder du ett bad av något? Förpackar du toppen av din kolv och kolonn första några cm?

View previous replies…

methyllordir

Don't buy from me
New Member
Reaction score
2
Jag använder en lab elektrisk värmare / magnetisk omrörare och lab boroscilicate glasvaror, uppvärmning i badet gör bara att lösningen värms upp snabbare men verkar verkligen inte hjälpa till med destillationen själv

Jag har inte försökt linda kolven eller ovanstående glas

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Solutions
2
Reaction score
599
Att isolera kolven + kolonnen med aluminiumfolie hjälper till att förhindra att värmen flyr och gör därmed destillationen snabbare, men en destillation tar fortfarande tid.
Du vill se till att värmen inuti din apparat är konstant så att destillationen kan ske.

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Reaction score
207
Deals
3
Herregud, vad jag har problem idag.

Visa oss en tydlig bild av hela din installation, jag använder samma utrustning som du för vakuumdestillation och jag har inga problem.