Du skal tage molekylmassen af både benzaldehyd og P2NP. 100 g benzaldehyd er lige under 1 mol, 100 g P2NP er omkring 0,7 mol. Det betyder, at du har omkring 70 % af det teoretiske udbytte.
Det er jeg glad for. Jeg havde 100 ml nitroethan og 1 mol = 75 g.
Så jeg øgede benzaldehyd til at være let overskydende, men jeg vidste ikke, hvordan jeg skulle beregne % udbytte.
Hvis det var tilfældet, gjorde jeg 1.333333 mol nitroethan
Jeg prøvede at finde ud af det, men havde svært ved det.
Så jeg brugte 1,3333333333 mol nitroethan
Og 1,338107802487749 mol benzaldehyd er et meget lille overskud. Betyder det, at nitroethan er min begrænsende faktor? Så er det yied/1.333333333?
Undskyld, når jeg først har fået styr på det, vil jeg ikke stille spørgsmålet igen.
Nej, i hvert fald ikke med et acceptabelt udbytte. Du kunne prøve at freebase amindosyresalte fra kosttilskud og lignende (bare en teori). Eller hvis du er i EU, kan jeg sende nogle.
Helt ærligt, er der nogen fordel ved nogen af katalysatorerne? Er n-butylamin bedre end cyclohexylamin, eller er det omvendt? Eller bedre og bedre - ændrer de reaktionen med hensyn til udbytte, følsomhed eller robusthed på nogen måde? Hvilken ville vores eksperter vælge, hvis de havde begge?
Jeg er ikke ekspert på nogen måde, men jeg har prøvet: n-butyl, cyclohexil, monoetanolo, NaOH, Dibutil. Alle primære aminer fungerede godt, alt andet var ikke acceptabelt, så jeg valgte den mindst stinkende primære amin, tror jeg.
Hej alle sammen! For store proportioner Fortæl mig venligst for 200 ml benzaldehyd og nitroethan, hvor meget eddike og isoproponal du har brug for acetamid, hvis det er muligt, hvor meget der skal bruges?
Jeg har brugt Nipron ® ™ brændstofberigelsesadditiv cas 79-24-3 Ren nitroethanbaseret, 100 ml med ammoniumacetat og benzldehyd til at producere p2np det virkede ok for mig var bare svært at krystallisere. jeg kastede bare en lille terning af nitrogen for at få det koldt nok