Syntese af dextroamfetamin fra P2P ved hjælp af (S)-(-)-α-methylbenzylamin

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,850
Deals
1
Jeg tror ja, det er en nukleofil substitutionsreaktion, som giver et racemisk produkt.

Edit: stereoselektiv reduktiv alkylering til d-meth

Last edited:

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
280
Det er en reduktiv aminering, også kaldet reduktiv alkylering, hvor formaldehydet er alkylen. Der er ingen inversion eller razemisering, så Dextro-Amphetamine vil give Dextro-Methamphetamine, når det alkyleres reduktivt med formaldehyd.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,850
Deals
1
Du har ret, tak for din bemærkning.

mygodson

Don't buy from me
Resident
Reaction score
4

Denne reaktion må ikke bruge Raney-nikkel, palladiumkulstof kan reduceres til 5% til 10%, og chlorethylchlorformiat kan også bruges

ossi

Don't buy from me
Resident
Reaction score
29
Kan du forklare det for en nybegynder?
arbejder du ikke med raney nikkel? reduceret 5% til 10%?

mygodson

Don't buy from me
Resident
Reaction score
4
Raney-nikkel kan ikke bruges til debenzyleringsreaktion

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
661
Deals
8
Indtil jeg ved, at Raney-nikkel kan bruges til debenzylering, er det vigtige i det tilfælde det anvendte opløsningsmiddel, det kan ikke bruges med ethanol eller methanol på grund af biprodukterne, men med IPA bør det fungere korrekt, og for de mængder, der bruges i denne syntese, ville der blive brugt omkring 300-400 g Raney-nikkel 50%. Hvad er grundlaget for denne bekræftelse nøjagtigt?
Tak skal du have.

ossi

Don't buy from me
Resident
Reaction score
29
og chlorethylchlorformiat kan også bruges
dette i stedet for Pd/C ?

mygodson

Don't buy from me
Resident
Reaction score
4

Ja, der er mange metoder til debenzylering

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
280
Reaktionen kan udføres i ét trin, borhydridreduktionen er ikke nødvendig, medmindre man ønsker at isolere mellemproduktet til yderligere forbedring af den optiske renhed ved omkrystallisering.

Men der er ingen vej uden om Pd/C, da de fleste andre mere almindelige reduktionsmetoder ikke kan klare de-benzyleringer. Og selv da tager det ret lang tid, 48 timer med 50 psig tryk af brintgas og 10 % Pd/C. Jeg gætter på, at en høj belastning af Pd/C er uundgåelig for at få dette i gang og ikke tage en evighed, når man laver denne CTH-stil.
Her er Nichols-artiklen, hvor det er beskrevet:

Attachments

• ju3SFEg821.pdf
    496.1 KB · Views: 1,113

ossi

Don't buy from me
Resident
Reaction score
29
forstår ikke. virker ikke med raney nickel?

ossi

Don't buy from me
Resident
Reaction score
29
hvor meget skal man bruge i stedet for 475gr? @mygodson

mygodson

Don't buy from me
Resident
Reaction score
4
Tilsæt 5 % til 10 % af massen, fordi amino svækker katalysatoraktiviteten, og katalysatoren kan være 10 %.

ossi

Don't buy from me
Resident
Reaction score
29
Det betyder, at for 1000gr P2P max. 100 g Pd/C?
og hvor ofte kan jeg bruge Pd/C?

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
280
Jeg vil kraftigt anbefale at gøre dette i ét trin, methanol eller ethanol som opløsningsmiddel, og at bruge myresyresaltet af a-methylbenzylamin i aminationstrinnet for at få et bedre udbytte, idet syren også fungerer som brintdonor i iminreduktionen. Selvom ph i debenzyleringen skal være sur, ville jeg også bruge den største del af myresyren i form af a-saltet, hvis man bruger IPA som opløsningsmiddel, kan dette tjene som brintdonor i sig selv (eller sekundær brintdonor).
Methylbenzylamin bør også være det begrænsende reagens, og phenylaceton bør bruges i overskud, hvilket vil undgå separationsproblemer i oparbejdningen.

Meget afhænger af kvaliteten og aktiviteten af den Pd/C, du har fået.

Katalysatoren skal kunne genbruges op til 5 gange, og hvis man bruger alle aminer som salte, forhindrer det det meste af deaktiveringen. Ikke desto mindre bør man tilføje 10 til 20 % frisk katalysator hver gang.

Som heterogen reaktion kræver dette god omrøring for at holde katalysatoren suspenderet, men vær opmærksom på, at stærk omrøring forstøver Pd/C, og filtrering af denne efterreaktion er alligevel en stor smerte i røven. Ingen chance uden Celite eller lignende filtreringshjælpemidler, og når katalysatoren får lov til at tørre ud, kan der gå ild i den. Hold den fugtig.

@mygodson Hvilke andre måder at debenzylerer på har du i tankerne?Chlorethylchlorformiat og dets derivater er ret ubehagelige, og jeg kender kun til én anden måde, hvor de nødvendige reagenser faktisk er tilgængelige og ikke meget giftige. Og det er natriummetal på silicagel.

ossi

Don't buy from me
Resident
Reaction score
29
Jeg vil kraftigt anbefale at gøre dette i ét trin, methanol eller ethanol som opløsningsmiddel, og at bruge myresyresaltet af a-methylbenzylamin i aminationstrinnet for at få et bedre udbytte, idet syren også fungerer som brintdonor i iminreduktionen. Selvom ph i debenzyleringen skal være sur, ville jeg også bruge den største del af myresyren i form af a-saltet, hvis man bruger IPA som opløsningsmiddel, kan dette tjene som brintdonor i sig selv (eller sekundær brintdonor).
Også methylbenzylamin bør være begrænsende reagens, og phenylaceton bruges i overskud, hvilket vil undgå separationsproblemer i oparbejdningen.

Hej, mange tak for dit svar. Jeg forstod mere eller mindre den nederste del af din tekst. men jeg læste den første del hundrede gange og forstod ikke, hvordan jeg skulle gøre det. kan du måske skrive mere detaljeret for en amatør og ikke-kemiker, som forfatteren skrev det? det ville være fantastisk

mygodson

Don't buy from me
Resident
Reaction score
4
Brug derefter metoden til debenzylering af palladiumkulstof. Efterbehandlingen er enkel, og biproduktet er også let at behandle. Efterbehandlingen er sugefiltrering og vakuumkoncentration. Biproduktet er toluen.

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
280
Der er faktisk to muligheder for at få dextro-Meth i en gryde ved hjælp af et eller halvandet trin. Den første mulighed ville være at bruge ( S)-N-Methyl-1- phenylethylamin; (CAS:19131-99-8) er en naturligt forekommende forbindelse og burde som sådan være tilgængelig. Det er en sekundær amin, og imindannelsen kan have brug for en katalysator som trifolsyre. Ellers samme samme, reduktion af aminen og debenzylering til d-metamfetamin.
Den anden mulighed er reduktiv aminering med ( S)-alfa-methylbenzylamin med en pot-hydrogenering til (S)-Amphetamin efterfulgt af tilsætning af den nødvendige mængde paraformaldehyd og alkylering til d-Meth.

Den vedhæftede artikel viser, at den anden mulighed er mulig, den dækker aminering af P2P (95% udbytte) og af formaldehyd (85% udbytte), der er ingen tvivl om, at dette kan gøres i forlængelse af hinanden i en gryde. Forfatteren er Repke, der ligesom Nichols hører til de store "no bullshit".

@ossi Du får dette som trin for trin-procedure, så snart jeg har fundet ud af, hvordan man gør det som CTH, siger uden behov for en brintflaske, men en intern kemisk brintkilde og med saltene af aminerne for at minimere katalysatorforgiftning gør katalysatoren genanvendelig.

Attachments

• yAda0DXNIQ.pdf
    144.9 KB · Views: 895

Caleb_Crawford338

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Hvordan fremstiller man dextroamfetamin, som det findes i Dexedrine? Hvordan fremstiller man dextroamfetamin XR?

the money

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
29
Er der et alternativ?

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
280
Metoden til Crystal Meth:
* 1 mol P2P = 134 gram, 1 mol (S)-(-)-alpha-methylbenzylamin = 121 gram (CAS-nummer: 2627-86-3, bedre kendt som 1-phenylethylamin btw.).
Lad os sige, at der er brug for 90 g phenylethylamin pr. 100 g P2P.

Hvad er det, der foregår? Det er en reduktiv aminering (eller alkylering for at være mere præcis), men i stedet for methylamin bruges en chiral amin, som tvinger det dannede molekyle ind i dextro-retningen. Så amin og keton kondenserer, afspalter vand, og den dannede imin reduceres til amin.
Den dannede amin har nogle ting bundet til sig, som vi ikke vil have, og det er en benzyl, i bund og grund toluen. Debenzylering er det, der er brug for, og det er det tunge løft, Pd/C skal gøre her. Ved at fraspalte benzyltingen får man noget toluen og den åh så eftertragtede d-meth.

Dette skal først afprøves i en skala på højst 10 g (P2P), indtil det fungerer, for der er for mange variabler i spil, og det samme gælder for katalysatorens genanvendelighed: Teoretisk set ja, op til fem gange, men bebrejd mig ikke, hvis ikke.

80 % eller bedre udbytte. Forbedringer er mulige, men det er selvfølgelig en nem arbejdsmetode.
Forbedring et: Lav en CTH-hydrogenering, hvor du erstatter det meste af brinten med en in situ-brintdonor som myresyre, myresyresalte, limonen, tetralin eller blandinger heraf. Reaktionen skal stadig renses med brint i begyndelsen, pump brint igennem, forreducer katalysatoren, og sæt en ballon fyldt med brint på. Der er ikke brug for tryk. Moderne katalysatorer er mere aktive, de 10 % kan erstattes af 5 % Pd/C, mængden reduceres til 15 % af P2P-vægten, sandsynligvis mindre, men det er stadig på den sikre side. Der er brug for 2 mol myresyre eller salte heraf pr. mol P2P - det er enkelt, lav formiat-saltet af phenylethylamin, og du har et mol dækket, tilsæt derefter et halvt mol Limonen eller en tredjedel eller mindre af Tetralin (de donerer mere end et hydrogen), og det er ok. Selv NaBH4 kan bruges som brintdonor og donere fire brintatomer pr. mol. At køre reaktionen ved ca. ph 4 beskytter katalysatoren og fremskynder tingene betydeligt. Hydrogeneringer er eksoterme! Du lægger ikke mærke til det i små mængder, men det bliver hurtigt interessant i større partier.
Efter reaktionen skal man lade den stå under et tæppe af brint med mild omrystning natten over - 5 til 10 % bedre udbytte.

Og dette er en heterogen reaktion for at få katalysatoren i kontakt, så det hele skal rystes. Ikke som en galning, men på en måde, så katalysatoren er i jævn suspension og ikke kun nær bunden. Omrøring virker, men det forstøver katalysatoren, og den kan ikke genvindes ved Celite-filtrering, og meth-basen skal vakuumdestilleres, da katalysatoren ikke kan fjernes på andre måder. DET ER BESVÆRLIGT. Lad være med at røre, det er nemt at ryste. Se efter "hydrogenation duck" på Google. Jeg mener det. Det er ikke for sjov.

Jeg tjekkede, og CAS-nummer: 2627-86-3 er tilgængelig uden problemer, koster omtrent det samme som BMK, så omkostningerne er fine IMHO, ægte Crystal Meth er så sjældent i dag, at det ville være dumt at sælge det som noget andet end en højpris, høj kvalitet, lavforsyningsartikel. Ingen vil have ægte Crystal billigt tilbage på gaden, galskaben, problemerne, men hvis du sælger det for 200 €+ pr. g til poofterne, vil dine børn ikke gå sultne rundt foreløbig.

Last edited:

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
280
Vær opmærksom! Rettelse!
Jeg kom til at skrive CAS:2627-86-3, (S)-(-)-alpha-methylbenzylamin, 1-phenylethylamin et sted, men det er for dextro-amfetamin.
den korrekte for d-Meth er CAS:19131-99-8, (S)-N-Methyl-1- phenylethylamin, og der kan være problemer med, at det ikke fungerer for at komme til overfyldte.
Men den ene pot -> d-Amph + formaldehyd -> d-meth virker helt sikkert.

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
661
Deals
8
Der er et stort problem med CAS 19131-99-8, det er ekstremt dyrt, omkring 3k usd/kg!

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
280
Du har stadig mulighed for at bruge CAS:2627-86-3, det er ikke så dyrt, og formaldehyd/paraformaldehyd er meget billigt (hvis du overhovedet får det).