Vær hilset - jeg er den selvudnævnte uofficielle SnB-assistent.
Jeg ved ikke, om du har ledt for meget i dine studier af SnB, for på et eller andet tidspunkt burde du være stødt på mig og have taget kontakt ;]
Dette er stort set den eneste reaktion, jeg har lavet i månedsvis. Mange succeser, endnu flere fiaskoer - jeg gør noget forskelligt hver gang i forsøget på at optimere proceduren. Jeg kan hjælpe dig med at fortælle, hvordan du får det på rette spor og opnår en vellykket reduktion. Ting, man skal overveje, huske, kigge efter og holde øje med. I betragtning af den selvstændige og kunstneriske karakter af denne særlige opgave er den overraskende temperamentsfuld og vanskelig at gennemføre, hvis man ikke har den rette viden/forståelse - på trods af improvisationsfriheden og muligheden for at erstatte, er der stadig mange ting, der ikke vil fungere, og endnu flere, der vil gå galt.
Med gode betingelser/forsyninger er det ret nemt at gennemføre, hvis man ved, hvad man gør. Det er heller ikke halvt så farligt, som alle gør det til. Men bliv nu for helvede ikke for komfortabel! Der er en fyr, der siger, at han gør det i sit soveværelse i boksershorts osv - det ved jeg ikke noget om ... men jeg er ret tæt på det niveau af selvtillid. Du kan gøre det hvor som helst, hvor du kan lufte ud på en sikker måde. Når det er sagt, er det ikke nødvendigt med personlige værnemidler, men vær ikke en idiot som mig. Det hjælper dog at have nogle handsker - især når man lever af at arbejde med sine hænder, kommer alting ind i sår og brænder som bare fanden - nogle gange kan man ikke komme hurtigt nok hen til en vask, og det hjælper heller ikke altid at vaske hænder. Kend dine syrer og baser, og hvordan du neutraliserer dem, og hav dem stort set inden for rækkevidde.
Jeg vil ikke sparke til en død hest, så jeg vil ikke gentage noget, jeg har skrevet før. Men jeg har sagt før, at der er et indlæg af bb-brugeren Douda, som yder den oprindelige opskrift god retfærdighed. En anden PDF af en anden bb-bruger, som "Flatline ikke skrev" - denne hjalp mig virkelig med at finde ud af det/troubleshoote. Der er også en video eller to af SnB'er - den retshåndhævende kontrollerede kok i 2-liters flasken. Også på Hamiltons Pharma. - "how not to cook meth" - Jeg skrev min SnB-succeshistorie som en slags nøgle, der samler alle disse kilder og får dem til at give praktisk mening. Den var ikke tænkt som en selvstændig opskrift/instruktion. Jeg fandt ud af det hele på anden hånd med de oplysninger, jeg foreslog, som en total noob uden anden kemiuddannelse/erfaring end at skimme en "kemi for dummies" for omkring 15 år siden, så giv ikke op - det er ikke svært. Jeg studerede bare virkelig og var opmærksom og fast besluttet på at gøre det. Det er selvfølgelig ikke alle, der spiller med de samme kort. Bare husk, at når du har med efedrin/pseudo at gøre, er det næsten udelukkende en "et-trins-reduktion" at omdanne det til meth, hvis SnB med Li/Al eller en RP/I2 cook - resultatet er det samme. I fremtiden vil jeg dog hælde til RP/I2-metoden på grund af muligheden for lettere at kontrollere hele processen.
Jeg vil foreslå så meget: Denne reaktion vil variere kraftigt baseret på: De anvendte piller, hvordan/om de blev rengjort.
Hvordan alt blev tilføjet til RV'en (rækkefølgen osv.)
Håndtering af RV'en under reaktionen (især i starten) ((prøv at lade den være i fred!))
Opløsningsmidler? Ether/aromatisk/alifatisk eller en blanding? Omhyggelig rengøring/tørring - vask med vand/brine og tørring med Mg2SO4
før, under og efter visse trin.
Det anbefales at bruge ekstra NaOH. 1/4 af en AA Li-strimmel pr. kasse er mere end nok støkiometrisk til at reducere vores pseudo til meth - jeg kan godt lide at tilføje lidt mere Li omkring 3/4 eller en hel AA-batteristrimmel for at kompensere for eventuelle tab, eller måske hvis reaktionstiden ikke var nok.
Jeg bruger en 1,5 liters flaske - jeg behøver ikke at udlufte eller åbne den, før den er færdig.
Hvis du vil have garanteret succes, så find noget, der virker, og hold dig til det til punkt og prikke! Jeg har forsøgt at optimere og innovere, så jeg har begået mange fejl og ødelagt mange portioner ved at lege med forskellige ingredienser/mængder og forsøge at springe visse trin over osv.
Mit råd? Tag dig god tid og gør alting rigtigt og ordentligt. Omkrystalliser din pseudo FFS, hvis du ved, hvad jeg mener? Gør en ekstra indsats med alt, og gør det til en vane. Dine færdigheder og dit produkt vil ikke lide under det, det lover jeg! Jeg ved ikke præcis, hvad du gør forkert, så jeg kan ikke foreslå noget med hensyn til dine metoder/ingredienser, alt ser godt ud.
Jeg ved, at det er de finere punkter i reaktionen, du ikke er i stand til at fordøje, hvis du vil, kan du sende mig en DM, så kan vi finde ud af det.