Efter reduktionen vil det meste af aminen være i IPA'en, du kan prøve at udtrække fra vandet med IPA, rense den kombinerede IPA og og tørre den. Derefter tilsætter du 20% H2SO4 i IPA, hvis du har adgang til det. Til pH 7 eller 6,5. Jeg kan ikke huske detaljerne. Du vil skabe meskalinhemisulfat, så 2 meskalinmolekyler til 1 svovlsyre. Eller 1/2 mol mængde H2SO4 (beregnet til et groft 80% udbytte fra nitrostyren).
Du behøver ikke at basificere alligevel. Der er ingen grund til at slukke reaktionen med NaOH. Det er bedre hurtigt at filtrere kobberet fra, ekstrahere 2x det aq. lag med IPA, rense den kombinerede IPA med en 50% opløsning af K2CO3 to gange. Tør derefter med magnesiumsulfat, og filtrer magnesiumsulfatet fra ved hjælp af tyngdekraften. Kom derefter 20% H2SO4 i IPA (fremstillet af 98% ren koncentreret H2SO4).
Hvis du ikke har noget H2SO4, skal du bruge HCl, og i så fald skal du inddampe eller destillere IPA'en, indtil du har fri mescalinolie tilbage. Derefter tilsætter du langsomt en 80 % molækvivalent HCl (groft skøn), fortyndet (groft skøn). Vær forsigtig som altid, når du salter. For HCl skal du måske sigte efter pH 5 - 6. Du kan altid nøjes med halvdelen af freebase-olien på én gang, og hvis du overskrider pH-værdien, kan du vel altid hælde lidt mesc. freebase i igen for at stabilisere pH-værdien.
Nu har jeg kun erfaring med mesc. hcl, og på dette tidspunkt skal du igen fordampe vand for at få dette klæbrige, grimme slam af Mesc. HCl, du bliver nødt til at freebase dette med KOH til 10 - 11 pH og salt igen med HCl for at få en renere form. Ekstraher 3 gange med DCM, når du har basificeret med KOH, beregn mængden af HCl. igen og fortynd HCl. Kom HCl i, hold godt øje, efter 7 pH falder det meget hurtigt, en eller to dråber mere er alt, hvad du har brug for nogle gange.
Derefter destilleres/fordampes DCM'en og derefter vandet. Du burde have et renere produkt. Måske en orange pasta.
Når den er næsten tør, renser du den under vakuum med kold ethylacetat og derefter kold acetone. Rigelige mængder acetone.
Næste gang vil jeg forberede det rå mesc. hemisulfat først. Det burde være meget renere end den oprindelige HCl. Så jeg vil rapportere tilbage.
Der er ingen grund til at bruge DCM, i første omgang bør du salte IPA-laget direkte. Det meste af aminen er der!
Hvad angår selve reaktionen, har jeg ikke problemer med den. Prøv at droppe kobberkloridet ind på én gang i midten af din reaktionsblanding. Det er en voldsom reaktion, så hvis du arbejder med større mængder, skal du huske at overføre til en stor beholder BARE til hele kobberkloriddråben. Måske et 5 L eller 20 L bægerglas, hæld derefter alt tilbage i din rundbundede kolbe, og bland som en gal, varm lidt op, så det varmer til 75 C. Når du har hældt kobberkloridet i, skal du centrifugere i 1 time - 1.30 min.
Du må heller ikke lade det hele stå for længe, for du skal køre reaktionen med natriumborhydrid og lige efter med kobberet på én gang.