- Reaction score
- 4
En moderne, højtydende syntese af MDMA ved hjælp af tilgængelige, billige udgangsmaterialer. Udledt af en erfaren hemmelig kemiker, nedskrevet af en noob.
Da jeg ikke har prøvet denne syntese og er ret uerfaren, vil jeg gerne høre jeres tanker. Giv det et skud og prøv det:
(Jeg fandt ikke på denne rutine, jeg tager hverken æren eller ansvaret)
Denne syntese stammer fra Hamilton Morris' podcast i afsnittet "studying chemistry in prison".
Hvis du ikke er bekendt med Hamiltons arbejde, kan jeg kun anbefale ham.
Som titlen siger, tilbragte den interviewede hemmelige kemiker over et årti i fængsel, hvor han studerede og forfinede sin syntese af MDMA, 2C-B og meskalin. Da han kom ud af fængslet, testede han sine metoder med stor succes.
Det var et fritflydende interview, så han nævnte ikke alle detaljerne, men det her er, hvad jeg har skrabet sammen.
Syntese:
Udgangsmaterialet er helional: billigt, tilgængeligt og uovervåget.
Oversigt: Helional -> carb. syre -> imid -(Hoffman)-> MDMA
1): Oxidation til dannelse af carb. syre
(helional er ikke reaktiv, typiske oxidationsmidler virker ikke)
Oxidation med dimethoxydixoyrane fremstillet af oxone (kaliumperoxymonosulfat), H2O, acetone
2): Dannelse af imid
ved hjælp af urinstof ved 160 grader (75 %)
biprodukt: ammoniak og udgangsmateriale => genvinding (90% udbytte)
vanskelig uden syrekatalysator (10%): HCl for stærk (50%), fosforsyre er god, 1 dråbe/2 g carboxylsyre
(dette er tilsyneladende en patenteret metode)
3): Hoffman-omlejring med blegemiddel
1: Klorering af amidet: forsigtigt, blegemiddel er skrøbeligt -> lav temperatur, overskydende base, drypvis blegemiddel over 1 time.
amid opløses, hvis det er koldt nok: der dannes bundfald
2: temperatur 60 grader. 4 timer
Neutraliser basen efter 1 time, isocyanat danner imin
Er der nogen problemer med denne rutine?
Hvad synes du om den? Ret mig gerne, hvis jeg har lavet en dum begynderfejl et eller andet sted (meget sandsynligt).
Han talte også om at lave meskalin og 2C-B. Jeg kan også skrive dem ned, hvis det er noget af interesse.
Da jeg ikke har prøvet denne syntese og er ret uerfaren, vil jeg gerne høre jeres tanker. Giv det et skud og prøv det:
(Jeg fandt ikke på denne rutine, jeg tager hverken æren eller ansvaret)
Denne syntese stammer fra Hamilton Morris' podcast i afsnittet "studying chemistry in prison".
Hvis du ikke er bekendt med Hamiltons arbejde, kan jeg kun anbefale ham.
Som titlen siger, tilbragte den interviewede hemmelige kemiker over et årti i fængsel, hvor han studerede og forfinede sin syntese af MDMA, 2C-B og meskalin. Da han kom ud af fængslet, testede han sine metoder med stor succes.
Det var et fritflydende interview, så han nævnte ikke alle detaljerne, men det her er, hvad jeg har skrabet sammen.
Syntese:
Udgangsmaterialet er helional: billigt, tilgængeligt og uovervåget.
Oversigt: Helional -> carb. syre -> imid -(Hoffman)-> MDMA
1): Oxidation til dannelse af carb. syre
(helional er ikke reaktiv, typiske oxidationsmidler virker ikke)
Oxidation med dimethoxydixoyrane fremstillet af oxone (kaliumperoxymonosulfat), H2O, acetone
2): Dannelse af imid
ved hjælp af urinstof ved 160 grader (75 %)
biprodukt: ammoniak og udgangsmateriale => genvinding (90% udbytte)
vanskelig uden syrekatalysator (10%): HCl for stærk (50%), fosforsyre er god, 1 dråbe/2 g carboxylsyre
(dette er tilsyneladende en patenteret metode)
3): Hoffman-omlejring med blegemiddel
1: Klorering af amidet: forsigtigt, blegemiddel er skrøbeligt -> lav temperatur, overskydende base, drypvis blegemiddel over 1 time.
amid opløses, hvis det er koldt nok: der dannes bundfald
2: temperatur 60 grader. 4 timer
Neutraliser basen efter 1 time, isocyanat danner imin
Er der nogen problemer med denne rutine?
Hvad synes du om den? Ret mig gerne, hvis jeg har lavet en dum begynderfejl et eller andet sted (meget sandsynligt).
Han talte også om at lave meskalin og 2C-B. Jeg kan også skrive dem ned, hvis det er noget af interesse.