Så i dag andet forsøg.
Igen problemer med p2np.
Det blev opløst helt, men efter at jeg lod det stå ved stuetemperatur, blev det igen grødet.
Tilsatte GAA, rørte på varmepladen, men ikke en stor succes (GAA er modbydelig lugt, der er ekstremt gennemtrængende og forbliver længe).
Amalgamet var godt, men jeg begik en stor fejl! Efter skylningen satte jeg et stop på kolben nek for at blokere ilt fra den (jeg tog en regnfrakke på
@Never to sleep , og andre handsker), så satte jeg stop ud, lortet eksploderede næsten! højt tryk og høje temperaturer blev frigivet. (Jeg var usikker på at putte p2np i, da det var ekstremt varmt), så jeg puttede det et øjeblik i et koldt vandbad for at køle lidt ned.
Derefter tilsatte jeg den grødede p2np, men ingen umiddelbar interaktion. først efter intensiv rystning steg temperaturen, i alt brugte jeg omkring en time på at ryste for at gøre den varm og køle ned, hvis jeg ville, rystede jeg stadig og kølede. (meget aluminium blev efterladt). gættede, at jeg gik glip af stedet, når jeg skulle lægge p2np i amalgam.
Tilsatte alkiopløsningen og gav den "en omrøring", voldsom reaktion (en masse bobler),
30 minutter senere: det øverste lag blev stadig dannet, så jeg rørte 3 gange.
Tog 3 shouwers, (får angst hvis jeg tænker på Hg).
Nu er jeg i min pyjamas og har ikke lyst til at kigge på den (dampe i min behagelige pyjamas, og så skal jeg sove med den ....).
Jeg har nogle spørgsmål:
-Er det normalt, at der sker en ekstrem temperaturstigning (fra amalgam)?
-Hvis jeg tilføjede p2np, ville temperaturen stige mere fra interaktionen med amalgam? / eller er dette ikke varmerelateret? (tilføjelsen af p2np)
- Stadig så ængstelig som lort om denne Hg-damp. jeg inhalerede i alt som 5 gange max. ( damp, eller i rummet / haven lol, hvor dampen stadig var til stede),
kan nogen give mig nogle numre eller information for at berolige mig? (jeg ved, at det ikke er bedst at bruge Hg, men det er ikke en mulighed, da jeg brugte så mange penge i denne opsætning / metode (måtte købe alt))
Skål