Reuters-journalister

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,644
Solutions
2
Reaction score
1,706
Points
113
Deals
666
https://www.reuters.com/investigates/special-report/drugs-fentanyl-supplychain/
 
View previous replies…

prophet

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Mar 31, 2024
Messages
68
Reaction score
62
Points
18
Deals
13
En dårlig rapport kan (og vil sandsynligvis) bringe negativ, uønsket opmærksomhed til dette forum. Selv om det er et forum, ser de markedet og antager, at det er netop det. En del af grunden til, at fent og andre farlige opioider alligevel er så udbredte nu, er på grund af indgrebet mod receptpligtige opioider, som fik udbuddet til at falde og priserne til at skyde i vejret. Folk, der har smerter, har stadig smerter, og misbrugere vil stadig gerne bruge det, så selvfølgelig vil de finde deres smertelindring andre steder. Enhver presset pille vil i dag tiltrække sig negativ opmærksomhed på grund af udbredelsen af fent og nu nitazener, som er kraftigere end fent og endnu ikke er testet uden for et laboratorium. Så er der Brorphine, som er almindelig i pressede piller og markedsføres uden fent, men de er lige så farlige. Der findes et hav af forskellige nu. Jeg er ikke i tvivl om, at journalisten er ude efter mere end en historie.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
uanset hvad journalisten leder efter, tager han ikke højde for de potentielle konsekvenser. det er ikke nok ikke at have dårlige intentioner. du skal aktivt undgå at forårsage skade. alt, hvad denne artikel gjorde, var at fortælle folk, hvor de kunne få fat i fentanylforstadier. se bare på titlen. jeg ved, at det er meningen at fremstille fentanylkrisen (såvel som forummet) i et negativt lys, men du kan ikke fortælle mig, at det ikke i det mindste er lidt tiltrækkende at tjene 3 millioner med en forholdsvis lille investering.

På den anden side tror jeg fuldt og fast på, at afkriminalisering af alle stoffer (for personlige mængder) ville gøre markedet så meget mere sikkert. kartellerne og andre store pushere ville ikke kunne trives (i hvert fald ikke i det omfang, de gør i øjeblikket), og det er en god ting. det eneste, de tænker på, er at tjene penge. Et virkelig frit marked har restriktioner for folk, der har til formål at undertrykke os. Ikke bare undertrykke, men dræbe os. Uanset hvad deres hensigt er, er de ligesom den såkaldte "journalist" ligeglade med konsekvenserne af deres handlinger. De forstår ikke, at man ikke kan sætte en pris på menneskeliv. Jeg ved ikke, hvordan de kan sove om natten.

ærligt talt synes jeg også, at små forhandlere kan være unødigt grusomme, men de snyder typisk folk på meget mindre måder. måske får du et harmløst, men ineffektivt produkt, men de har ikke blod på hænderne. de fleste af de forhandlere, jeg har mødt her på siden (og omkring halvdelen af dem, jeg har mødt irl), er autentiske og endda generøse til tider. jeg kan godt se meningen med krigen mod stoffer, men kun med de svindlere, der sælger fent, zenes og andre i sig selv skadelige kemikalier. folk fordrejer denne logik så meget. ja, andre stoffer KAN også være skadelige, men ikke i samme grad som fent og dets analoger. det er det lort, vi er nødt til at slå ned på.

forresten, bare for at præcisere, så er ikke alle store pushere forfærdelige mennesker, men jeg har indset, at det hovedsageligt er dem, der snyder folk i stor skala og/eller blander deres lort med ting, der kan slå dig ihjel. hvis større mængder bliver afkriminaliseret, skal der være nogle regler på plads. det samme med forstadier. Jeg ser ikke rigtig, at folk putter penge i forstadier eller noget, men jeg har set for mange "denne person er en svindler"-tråde, og selv Reuters fik solgt bordsukker. det faktum, at disse kemikalier er ulovlige, giver folk meget mere plads til at lyve og stjæle. det gør stofscenen så meget værre. for mange mennesker har filosofien "penge er alt", når vi har brug for at arbejde sammen mod et større onde.

afkriminalisering er et nødvendigt første skridt, men det er ikke nok i sig selv. vi skal gøre noget ved stigmatiseringen. vi skal vise folk, at ikke alle misbrugere, pushere og producenter er dårlige mennesker. hvorfor giver vi dem ret? jeg ved godt, at det ikke er alle (især ikke de fleste, der læser dette), men det er nok mennesker til at påvirke vores image. det hjælper ikke, at disse mennesker har så meget mere magt end brugere og småforhandlere. De er bevægelsens ansigt udadtil, og jeg kan ikke holde det ud. Jeg vil ikke lyde som en kommunist, men lovene skal ændres, eller vi skal have en eller anden form for revolution. Jeg ved, det er idealistisk, men jeg kan ikke komme i tanke om en bedre løsning. Skal vi bare sidde og vente på at blive snøret og dø? Det værste er, at når folk bliver dræbt på denne måde, så er det dem, der får skylden. Det er på en eller anden måde "deres skyld", at de tager stoffer, når vi kunne gøre stofferne mere sikre.

Undskyld, jeg måtte bare ævle lidt :x
 
Last edited:

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
det har jeg ikke, fordi jeg ikke betaler for abonnementstjenester (jeg er fattig, og underholdning bør være gratis), men jeg vil måske se, om jeg kan piratkopiere den :x

tak for forslaget ^_^
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
361
Reaction score
175
Points
43
Hvor er kartellerne, når du har brug for dem? ☠️😁
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Jeg er ikke noget ondt menneske, men de har lige gjort mig til "en god mand med dårlige hensigter", og da det ikke er første gang, jeg bliver personligt fornærmet af pressen, er jeg sikker på, at jeg kan få den til at lugte af "muggent hø", som jeg har et historisk ry for.
 

KurtV989

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 13, 2024
Messages
120
Reaction score
86
Points
28
Journalister søger efter "sort og hvidt", og det er sjældent, at en situation er så klar. Vi lever i et gråt samfund, så for dem er vi absolut 'The Bad Guys'. Jeg har aldrig gjort nogen fortræd, jeg elsker min mor, jeg betaler min skat, men der er andre ting, som gør mig grå. Vi er tvunget til at vælge side på tidspunkter som dette, når vi bliver stillet disse spørgsmål direkte, og jeg tror virkelig, at al vores samlede vrede over dette er helt berettiget. En sand fiasko for storsamfundets opfindsomhed, og det eneste, det gør, er at sætte den (meget nødvendige) fortælling om stoffer tilbage, hvem ved hvor længe. Til helvede med Reuters.
 
Top