Jeg kan slet ikke beskrive, hvor glad jeg er for, at jeg fik det gjort, selvom jeg INGEN videnskabelig viden havde - ud over grundlæggende kemi i gymnasiet (som jeg IKKE fulgte med i og var i gruppen af "dumme børn" - det kunne umuligt være, fordi vi bare ikke var interesserede!) OG mere relevant information fra at have lavet barkekstraktioner en masse, MEN jeg fandt ud af, at jeg SKULLE tænke på det som helt anderledes, og selv på dele, hvor jeg først troede, at jeg kunne sammenligne, kunne jeg virkelig ikke - DET tætteste på ekstraktionen er det næstsidste trin, hvor syntesen fortalte mig, at jeg simpelthen skulle inddampe al hexan, men jeg ændrede det til at lave en fryseudfældning, da jeg havde viden om, at det var et kulbrinte, jeg vidste, at nafta er en masse forskellige ikke-specifikke kulbrinter, og jeg lagde 2 + 2 sammen.
Det var virkelig nemmere for mig bare at vide, at det er en HELT separat proces ...
Hvis jeg skulle gå tilbage i tiden - eller hvis du læser dette og tænker, at det vil være billigere at oprette et helt laboratorium og syntetisere DMT fra bunden for at sælge - eller endda for at indtage, kan jeg forsikre dig om, at det ikke er tilfældet. Jeg har hele tiden sagt, at det ikke er derfor, jeg gør det her ... det er en personlig søgen efter viden.
Jeg kunne også forestille mig, at de fleste mennesker, der ville forsøge at gøre dette, ville gøre det i fritiden, måske på et laboratorium, du arbejder på, eller er en kemistuderende eller endda postgraduat og laver lidt ekstra 'arbejde' på siden - DET kan godt være billigere, men at starte fra bunden? Næh ... lad være med det, ikke til en første syntese i hvert fald.
Hvis jeg FAKTISK havde gidet at sammenligne strukturerne af DMT med noget som meskalin - ville jeg nok have set, at meskalin er et enklere molekyle, nogle af de psykedeliske amfetaminer ville også være interessante - hvilket er grunden til, at jeg tøver med at bruge den lille mængde nitroethan, jeg har, til at lave standard r-amfet.
Aaaanyway - jeg har tænkt mig at prøve dette i større skala, men jeg vil gerne se, om jeg kan få noget mere ud af den oprindelige olie fra trinnet før dette ...
Dette er ikke så elegant kemi som indol-ruten, vil jeg sige, MEN meget lettere, og jeg ville være interesseret i at se, om det at gøre det med STAB naturligvis under sure forhold ville gøre det lettere at krystallisere i slutningen, for den del har været en ABSOLUT ball ache!
Men det, at jeg ikke havde en passende laboratorieekssikkator, bremsede mig nok en del, ligesom jeg ikke kendte forskellen på en vakuumekssikkator og et vakuumkammer! Så jeg snød lidt med det sidste ved ikke at trække så kraftigt et vakuum, som jeg gerne ville have gjort, MEN da jeg satte den oven på min kappe ved 50 °C, virkede det, og som du kan se her til morgen, stod jeg ENDELIG tilbage med den voksagtige, skrabbare substans i bunden og de krystaller, der blev dannet af fryseren rundt om kanten.
Næste gang ville jeg også prøve at bruge en krystalliseringsskål i stedet for et bægerglas, og jeg ville også sørge for at gøre det fra et varmt oliebad, bare virkelig bremse afkølingsprocessen så meget som muligt.
Åh, og mere forbandet heptan! Jeg brugte n-heptan, da det var alt, hvad jeg kunne finde, men da jeg lærte mere om heptan i dag, kan jeg nu se, hvorfor nogle andre synteser, jeg har set af denne art, bruger 1,2-hexan, som faktisk er en type heptan.
Gah -
det er virkelig, jo mere jeg lærer, jo mindre synes jeg at vide!!!