Syntese af metadon

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Krystal fordamper delvist og opløses
 

metux

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 9, 2023
Messages
111
Reaction score
41
Points
28
Det her er noget særligt
 

None

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 18, 2022
Messages
30
Reaction score
6
Points
8
Hej, kan du lave en video af konstruktionen?
 

Hank Schrader

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 10, 2022
Messages
79
Reaction score
165
Points
33
Der er mange fejl i syntesen her.
Du skriver, at du skal bruge 2,2-diphenyl-3-methyl-4-dimethylambutyronitril,
dette er ikke den korrekte nitrilisomer, og du kan kun få isomethadon ud af det.

2,2-Diphenyl-3-methyl-4-dimethylamino-butyronitril har ikke en krystallinsk form.
Du skriver: "Det blev derefter omkrystalliseret fra petroleumsether for at give 900 g 2,2-diphenyl-3-methyl-4-dimethylambutyronitril."

Oprindeligt startede du korrekt,
og sagde, at du skulle bruge 4-cyano-2-dimethylamino-4,4-diphenylbutan.
4-cyano-2-dimethylamino-4,4-diphenylbutan (Premethadone)
CAS: 125-79-1 er den korrekte nitril. Kun fra den kan du få metadon.

I syntesen af en nitril bruger man ikke et opløsningsmiddel.
Man bruger heller ikke en katalysator, som skubber reaktionen i den rigtige retning for at øge udbyttet af den ønskede nitril.
Du står tilbage med en masse ureageret precursor, da deprotoneringen skal ske i nærvær af en katalysator.

Jeg må skuffe dig, men du kan ikke få metadon i THF, du kan kun få metadon gennem ethylether. Additionsreaktionen fungerer ikke i THF.
I din syntese står der ikke noget om rensning af nitril, derfor er det beskidt og sort under de forhold, du beskriver.
Jeg ved ikke, hvor du har fået denne syntese fra, men du får ikke noget godt ud af det - beklager.
 

adrenochrome

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 12, 2023
Messages
22
Reaction score
8
Points
3
1. For det første skrev han, at han fik den korrekte nitril ved at omkrystallisere fra petroleumsether (her kan du bruge hexan) 2. Uden et opløsningsmiddel kommer der også nitril ud, da alkali fungerer som katalysator, og hvorfor går reaktionen i tetrahydrofuran ikke?) Du ved ikke, hvordan Grignard-reaktionen tilføjer et stof
 

Midget_Impinger

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 10, 2022
Messages
30
Reaction score
11
Points
8
Er der nogen, der ved, hvordan man syntetiserer sjove opiater _fra_ metadon? Jeg har en masse flydende metadon ved hånden, som jeg ikke kan bruge til noget. Jeg beholder det bare, indtil jeg finder noget at bruge det til (dvs. syntese til noget sjovere).
 

Hank Schrader

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 10, 2022
Messages
79
Reaction score
165
Points
33
Vi producerede metadon på forskellige måder.
Metadonbaser er ikke egnede til indtagelse!
Basen har en smuk krystalform, men hvis du sprøjter den ind i dig selv ... kan du dø, for den krystalliserer lige ind i dig.
Du skal kun bruge hydrokloridsalt og godt oprenset!
Tro mig, jeg har produceret metadon siden 2006!
DC9Wk7TQqB Qd57Rye98Y M20AI19so5 HvV3gPLK0x
 

reza

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 5, 2022
Messages
13
Reaction score
13
Points
3
Vil du hjælpe mig med at syntetisere metadonhydrochlorid? Jeg vil gerne producere metadontabletter på 20 mg.
Jeg har brug for hjælp til at finde den rigtige måde at centrere metadonhydrochlorid på.
 

OrganicChemis

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 27, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
@Hank Schrader har helt ret på de fleste punkter.
Men det er faktisk muligt at fremstille metadonprækursoren uden opløsningsmiddel gennem en reaktion med diphenylacetonitril,
dimethylamino-2-chlorpropan HCl og natriumhydroxid. De involverede reaktionspartnere skal males meget fint og
blandes godt. Når reaktionen har fundet sted, kan der ekstraheres med diethylether.

Hvad der imidlertid forekommer mig meget mærkeligt, er ethylmagenesiumbromid. Jeg har allerede fremstillet EMB utallige gange (til metadon
syntese, men også til andre synteser). EMB har ikke en gullig farve og er ikke et klart reagens. EMB, som jeg har lavet indtil nu, har altid
haft en brungrå farve og altid været lidt uklar.

Til THF: Jeg kan kun sige, at jeg aldrig har brugt THF til at lave EMB. Derfor kan jeg ikke sige, om metadonsyntese er mulig med det (det er
helt sikkert brugbart til Grignard). Jeg bruger det ikke som Grignard-opløsningsmiddel, fordi det har ubegrænset blandbarhed med H2O.

Du havde også ret med hensyn til navnet på metadonforstadiet. Det korrekte IUPAC-navn er ( 4S)-4-(dimethylamino)-2,2-diphenylpentanenitril.
(3S)-4-(dimethylamino)-3-methyl-2,2-diphenylbutanenitril
er IUPAC-navnet for Isomethadon-prækursoren.

1rwgspBeuC
T57LHrGOS8


og her er Levomathadone & Dexromethadone
2Fcuqhf8EV
O7HynXxTw3
 
Last edited:

benz4k

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 2, 2024
Messages
8
Reaction score
1
Points
3
Hvad med stien med 1,1-diphenylbutan-2-sulfonsyre som forløber?
 

Hank Schrader

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 10, 2022
Messages
79
Reaction score
165
Points
33
Det er ikke rentabelt for Kina at sælge og syntetisere et sådant stof, og du vil ikke være i stand til at klare det - det kræver betydelige investeringer.
 

benz4k

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 2, 2024
Messages
8
Reaction score
1
Points
3
trin 1: kan man ændre benzen til xylen som opløsningsmiddel?
trin 3: kan man ændre thionylchlorid til noget brom, TBAB f.eks.
 
Last edited:

benz4k

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 2, 2024
Messages
8
Reaction score
1
Points
3
ok, jeg vil offentliggøre min syntese her til revision og rådgivning.
trin 4 ændret: diphenylacetonitril (50 g), 1-dimethylamino-2-chlorpropanhydrochlorid (50 g) (tror kan bruge enhver 1-dimethylamino-2-halopropan), 50% natriumhydroxidopløsning (80 g), vand (40 ml), toluen (125 ml) og tetrabutylammoniumbromid (5 g) kogt under tilbagesvaling i 2 timer. Derefter adskilte jeg aminonitrilerne. Udbyttet var 30 gram, smeltepunktet var 90.
 
Top