Jeg opfatter det ikke som et spørgsmål
. Vi er her for at hjælpe hinanden med information. Da jeg ikke har prøvet denne konvertering (hverken fra racemisk eller fra D-amfetamin), kan jeg kun stole på Rhodiums noter om
Jeg ville forresten bare bruge racemisk amfetamin, da metamfetamin kan opløses ved hjælp af de samme metoder som amfetamin, og hvorfor risikere værdifuld D-isomer, når slutresultaterne ikke er kendt.
Formaldehyd og aluminiumamalgam
N-Methyl-amfetaminer blev fremstillet ved reaktion af den tilsvarende amfetamin med formaldehyd og reduktion i fravær af syre. Således blev en blanding af 1 mol amfetaminfreebase (136 g) og 1 mol vandigt formaldehyd (81 ml 37% eller 75 ml 40%) i 350 ml alkohol og et overskud af aluminiumamalgam reduceret i flere timer, vand tilsat, aluminiumhydroxid filtreret fra, opløsningen forsuret og inddampet, og freebasen adskilt ved hjælp af alkali, hvilket gav phenyl-N-methylisopropylamin, omdannet til hydrochlorid, smp 140 ° C.
På samme måde gav 70 g d-amfetamin i alkohol med aluminium og 1 mol formaldehyd d-metamfetamin, som blev omdannet til fosfatsaltet. 1-Phenyl-2-aminopropanol gav på samme måde efedrin.
(Understregning fra mig.)
Under alle omstændigheder opfordrer jeg stadig alle til at dele deres erfaringer, hvis de rent faktisk har prøvet denne syntese og har nogle erfaringer fra det virkelige liv med den. Jeg har tænkt mig at prøve den på et tidspunkt, men det ville have været dejligt at vide, at den virkelig virker, før jeg ofrer en masse materiale og tid. Den anden mulighed er at starte med P2NP, reducere det til imin og derefter hydrolysere i et surt miljø til P2P, men det indebærer så en yderligere aminering af P2P med methylamin, som jeg synes er overdreven, da der allerede har været en (efter kondensering af benzaldehyd med nitroethan). Den metode, jeg ville bruge, kræver også en hel del eddikesyre til at reducere f.eks. på jernkatalysator og derefter hydrolysere med syren. Hvis der ikke er nogen, der har prøvet dette, vil jeg foretage en sammenligning og lade forummedlemmerne vide det.