De enkleste synteser af nitroethan

HIGGS BOSSON

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
435
Reaction score
659
Points
93
Nitroethan er bestemt et generelt reagens i syntesen af alle amfetaminer, såsom amfetamin, MDA, TMA, DOM, DOB, 4-FA og mange andre, der er beskrevet af Alexander Shulgin. Men for nylig er dette reagens begrænset i omløb i mange lande, og derfor oplever bryggerier vanskeligheder med sikkert og let køb, som det var for et par år siden. Denne udfordring kan skabe en ny retning i lægemiddelbranchen - syntese af stoffer, der er begrænset ved lov til videre salg i laboratorier, der beskæftiger sig med den endelige syntese af lægemidler. Syntesen af nitroethan i et hjemmelaboratorium er en ret sikker handling fra lovens side. Du kan afsætte den nødvendige tid til syntese og oprensning af høj kvalitet og investere minimale midler i omkostningerne. Prisen på det sorte marked kan nå 300 dollars for et kilo nitroethan med øget efterspørgsel, og selve handlen kan være betinget lovlig og ikke strafbar (afhængigt af lovgivningen i dit land). Men det er værd at bemærke, at politiet ønsker at kontrollere grå leverandører, og under alle omstændigheder er det nødvendigt at overholde alle hemmeligholdelsesforanstaltninger.
 

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
158
Points
43
Det skyldes tilsyneladende krigen i Ukraine. Næsten hele verdens forsyning af nitroethan stammede derfra, hvilket var ophørt, da grænserne blev låst, og industrielle enheder stoppede driften.

Det havde faktisk afsløret, at selv velkendte kemikalieleverandører outsourcer visse kemikalier, som de videresælger under deres kendte navn. Nitroethan var et af disse kemikalier, og i modsætning til dengang, hvor man kunne købe masser af det lort uden at stille spørgsmål fra en sådan kemikalieleverandør, har selv disse kilder det ikke længere.

Personligt synes jeg, det er ret imponerende, at den industrielle produktion af dette stof er så lukket, men at hemmelige kemikere alligevel syntetiserer det med få eller ingen ressourcer i sammenligning.
 

nitro

Don't buy from me
Member
Joined
Oct 12, 2023
Messages
2
Reaction score
3
Points
1
Ukraine producerer ikke nitroethan og har aldrig gjort det. Den manglende evne til at skaffe det er resultatet af mange års international krig mod narkotika, herunder den internationalt udbredte lovgivning om kontrol og forbud mod nitroethan. Der er 17 virksomheder med relation til produktion af nitroethan fra kun 5 lande: USA, Tyskland, Spanien, Kina og Indien.
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
361
Reaction score
175
Points
43
behandling af propan med salpetersyre ved 350-450 °C. Denne eksoterme reaktion producerer fire industrielt vigtige nitroalkaner: nitromethan, nitroethan, 1-nitropropan og 2-nitropropan.
Det er meget nemmere, undskyld springet 😅
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Dette er velkendt, og der findes et patent på en mere effektiv opsætning, hvor man bruger smeltet NaNO2 i bunden, tror jeg, i en klokkeformet indkapsling, hvorover der sprøjtes varm salpetersyre og propan, og produkterne fordamper på ydersiden af den forseglede klokke, før de kondenseres i toppen. Dette patent afslører også, at tilfældige eksplosioner er hyppige og betydelige. Du bliver også nødt til at destillere alt rodet mindst én gang. Du kan heller ikke udnytte 3/4 af reaktionsprodukterne fuldt ud, som de kan i industrien. Når man tager alt dette i betragtning, er denne metode slet ikke egnet til laboratorie- eller mikroproduktionsskala.
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
361
Reaction score
175
Points
43
Har du prøvet det? Det har jeg i lille skala, og det hele afhænger af, hvor langt du er villig til at gå for at opnå noget.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Nej, jeg er ikke så sindssyg, men at arbejde med salpetersyre ved 359-400 °C i et ikke-professionelt miljø er at bede om det.
 

TucoSalamanca.

Don't buy from me
Resident
Language
🇹🇷
Joined
May 7, 2023
Messages
181
Reaction score
21
Points
18
Hvor mange ml dcm skal jeg bruge i nitroethansyntese og væskeekstraktion?
 

TucoSalamanca.

Don't buy from me
Resident
Language
🇹🇷
Joined
May 7, 2023
Messages
181
Reaction score
21
Points
18
NOpdFIvYaL


Skal jeg tage det øverste lag eller det nederste lag?
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
361
Reaction score
175
Points
43
Hvilken syntese følger du?
 

TucoSalamanca.

Don't buy from me
Resident
Language
🇹🇷
Joined
May 7, 2023
Messages
181
Reaction score
21
Points
18
Jeg vil bruge dietysulfat i stedet for natriumethylsulfat, hvor mange g dietysulfat, hvor mange g natriumnitrit, hvor mange g natriumcarbonat skal jeg bruge, og er syntesereaktionsprocessen den samme?
 
Top