- Reaction score
- 14
Hei kaikki u kauniit sielut bbgate
Minulla on joitakin tietoja sekä kysymyksiä, jotka liittyvät MDMB-4en-PINACA // Methyl 3,3-dimethyl-2-(1-(pent-4-en-1-yl)-1H-indazole-3-carboxamido)butanoate // C20H27N3O3 // Cas no. 2504100-70-1 (tunnetaan myös puhekielessä ja virheellisesti nimellä 5cl-adb-a tai yksinkertaisesti "5CL").
Jätän seuraamani synteesin kirjoituksen tämän viestin loppuun. Minulla on myös säädetyt asteikot 50g, 100g ja 500g, voitte lähettää minulle PM:n, jos olette kiinnostuneita.
Sivuhuomautuksena: olemme onnistuneesti syntetisoineet ADB-BUTINACAa useita kertoja lähes identtisen menettelyn mukaisesti, korvaten vain 5-bromi-1-penteenin 1-bromibutaanilla ja eri pääainesosalla, jonka identiteetistä en ole aivan varma.
ADBB:n kiteytymisessä ei ollut minkäänlaisia ongelmia, kun reaktion sisältö vain kaadettiin jääveteen. Olemme huolissamme siitä, että muiden kuulemien vaikeuksien perusteella tämä saattaa olla enemmänkin ongelma MDMB-4en-PINACA:n synteesin yhteydessä.
Yleiset tiedot voivat olla oikeita tai eivät:
Mekanismia koskevat tiedot:
Kysymykseni:
Ennen reaktio-olosuhteiden ja reagenssimäärien vaihtelua koskevat kysymykseni, arvostaisin suuresti kaikkia korjauksia tai vihjeitä, jotka koskevat edellä esitettyä ymmärrystäni ^ keneltä tahansa, jolla on aavistustakaan siitä, mistä he puhuvat (toisin kuin minä, lol).
Ainesosat:
Pääainesosa on todennäköisesti MDMB-INACA tai N-metyyli-1H-indatsoli-3-karboksamidi
Varoittava huomautus: sekä DMF että 5-bromi-1-penteni liuottavat monia muoveja - joten pysy kaukana muovista.
①. Pääainesosa, 1kg (3,456mol)
②. DMF, 2,5 litraa
③. Kaliumkarbonaatti, 720 g (5,2 mol).
④. 5-Bromi-1-penteeni, 515 g tai 410 ml (3,455 mol).
Vaiheet:
Lisää ①②③ reaktiopulloon, käynnistä sekoittaminen ja kuumenna 60-70 °C:seen.
Lisätään hitaasti ④:ta 1 tunnin aikana, reagoikaa vielä 2-3 tuntia, lopetetaan sekoittaminen ja jäähdytetään huoneenlämpötilaan.
Miten lopputuote saadaan:
Jos päädyt öljymäiseen lopputuotteeseen, voimme tarvittaessa auttaa sinua tekemään siitä kiteitä, mutta öljy toimii yhtä hyvin c-nesteiden / suihkeiden tai paperin kastamisliuoksen valmistukseen. Toinen alla oleva uuttomenetelmä on edistyneempi, mutta jättää sinulle puhtaimmat maustekiteet.
Toinen uuttomenetelmä (liuotin-liuotinuutto, tyhjiötislaus, uudelleenkiteytys):
Käyttämällä tätä toista menetelmää saat tuotteen, jossa ei ole useimpia epäpuhtauksia. Ensimmäisessä uuttomenetelmässä jäljelle jäävät epäpuhtaudet ovat useimmiten vain pieni määrä 2-substituoituja epäpuhtauksia, eivätkä ne vaikuta tuotteen kokonaislaatuun tai myrkyllisyyteen.
Ainoa kirjallisuus, josta löysin mitään merkittävää tietoa tämän yhdisteen synteesistä, oli seuraava julkaisu: https://sci-hub.ru/https://doi.org/10.1002/dta.3037 ||.
"Kun 1-(pent-4-en-1-yl)-1H-indatsoli-3-karboksyylihappo (43, 230 mg,1,00 mmol, 1,00 ekvivalenttia) ja metyyli(S)-2-amino-3,3-dimetyylibutanoaattihydrokloridi (200 mg, 1.10 mmol, 1,10 ekviv.) yleiseen menettelyyn A annettiin flash-kromatografialla (heksaani:EtOAc 95:5-85:15) tehdyn puhdistuksen jälkeen 12 värittömänä, matalasulavana kiinteänä aineena (246 mg, 57 %). Rf 0,49 (heksaani:EtOAc 80:20);
Kun yleinen menettely A on seuraava: Sopivan karboksyylihapon (0,50 mmol, 1,00 ekvivalenttia) liuokseen DMF:ssä (2 ml) lisättiin sopiva amiini tai vastaava hydrokloridisuola (0,55 mmol, 1,10 ekvivalenttia), HOBtH2O
(84,2 mg, 0,55 mmol, 1,10 ekv.), EDCHCl (144 mg, 0,75 mmol, 1,50 ekv.) ja trietyyliamiini (0,28 ml, 2,00 mmol, 4,00 ekv.). ...
saatua suspensiota sekoitettiin huoneenlämmössä 24 tunnin ajan ennen kuin H2O (18 ml) ja EtOAc (20 ml) lisättiin ja kerrokset erotettiin toisistaan. Vesifaasi uutettiin EtOAc:lla (3 × 30 ml), ja yhdistetyt orgaaniset aineet pestiin H2O:lla (3 × 30 ml) ja suolavedellä (30 ml), kuivattiin (MgSO4), suodatettiin ja liuotin haihdutettiin alennetussa paineessa. Raakatuotteet puhdistettiin flash-kromatografialla.".
Anteeksi näin pitkä viesti, halusin olla kattava kaikkien antamieni tietojen ja kysymysten kanssa. Toivottavasti kenellekään kiinnostuneelle ei ollut mitään ongelmia selata tätä läpi! Jos sinulla oli, ilmoita minulle ja teen joitakin muokkauksia
Teen joitakin myöhempiä viestejä siitä, miten tehdä c-nesteitä, suihkeita, dippiliuoksia ja miten tehdä vahvoja, puhtaita papereita, jotka pääsevät laitoksiin. Minulla on kattavat tiedot siitä, miten voit lähettää kirjoja amazonista, barnes & noblesta, paikallisista kirjakaupoista jne. Jos haluat tätä tietoa nyt lyödä minua istunnon messenger - ID: 057752929f128c5fc14fc80a527f7696a9b2b6f53cdcc933fad65a1746bbb0186a
Muistakaa kaikki... HE WHO CONTROLS THE SPICE CONTROLS THE UNIVERSE!
Minulla on joitakin tietoja sekä kysymyksiä, jotka liittyvät MDMB-4en-PINACA // Methyl 3,3-dimethyl-2-(1-(pent-4-en-1-yl)-1H-indazole-3-carboxamido)butanoate // C20H27N3O3 // Cas no. 2504100-70-1 (tunnetaan myös puhekielessä ja virheellisesti nimellä 5cl-adb-a tai yksinkertaisesti "5CL").
Jätän seuraamani synteesin kirjoituksen tämän viestin loppuun. Minulla on myös säädetyt asteikot 50g, 100g ja 500g, voitte lähettää minulle PM:n, jos olette kiinnostuneita.
Sivuhuomautuksena: olemme onnistuneesti syntetisoineet ADB-BUTINACAa useita kertoja lähes identtisen menettelyn mukaisesti, korvaten vain 5-bromi-1-penteenin 1-bromibutaanilla ja eri pääainesosalla, jonka identiteetistä en ole aivan varma.
ADBB:n kiteytymisessä ei ollut minkäänlaisia ongelmia, kun reaktion sisältö vain kaadettiin jääveteen. Olemme huolissamme siitä, että muiden kuulemien vaikeuksien perusteella tämä saattaa olla enemmänkin ongelma MDMB-4en-PINACA:n synteesin yhteydessä.
Yleiset tiedot voivat olla oikeita tai eivät:
- 1-alkyyliketju lisätään MDMB-INACA:han nukleofiilisen substituution avulla.
- MDMB-INACA (toimii substraattina, nukleofiilinä, joka korvaa bromiatomin) reagoi 5-bromi-1-penteenin (toimii elektrofiilinä) kanssa kaliumkarbonaatin läsnäollessa (toimii emäksinä tässä reaktiossa, joka tuottaa substituutiossa tarvittavat hydroksidi-ionit (OH-)).
- Reaktio suoritetaan polaarisessa aprotisessa liuottimessa, N,N-dimetyyliformamidissa (DMF).
- 5-bromi-1-penteeni: tämä yhdiste toimii elektrofiilinä - bromiin sitoutunut hiiliatomi on elektronipuutteinen ja etsii elektronirikkaita reagensseja, joiden kanssa se voi reagoida.
- OH-:n nukleofiilihyökkäys karbokationivälituotteeseen johtaa bromin substituutioon MDMB-INACA:ssa.
- Lopputuote muodostuu korvaamalla bromi 5-bromi-1-penteenin pent-4-en-1-yyliryhmällä.
Mekanismia koskevat tiedot:
- Olen hahmotellut vaiheet, joita uskon sen noudattavan alla:
- Karbokationin muodostuminen: 5-bromi-1-penteenin C-Br-sidos katkeaa heterolyyttisesti, jolloin muodostuu karbokationin välituotetta.
- Nukleofiilinen hyökkäys: MDMB-INACA (nukleofiili) hyökkää karbokationin elektrofiilisen hiilen kimppuun - bromi korvataan 5-bromi-1-penteenin pent-4-en-1-yyliryhmällä.
Kysymykseni:
Ennen reaktio-olosuhteiden ja reagenssimäärien vaihtelua koskevat kysymykseni, arvostaisin suuresti kaikkia korjauksia tai vihjeitä, jotka koskevat edellä esitettyä ymmärrystäni ^ keneltä tahansa, jolla on aavistustakaan siitä, mistä he puhuvat (toisin kuin minä, lol).
- Näen vaihtelevia reaktiolämpötiloja, jotka vaihtelevat 60-80 ° C: n välillä, sekä vaihtelevia reaktioaikoja, jotka vaihtelevat 2-5 tunnin kokonaisvärähtelystä näissä lämpötiloissa.
- Tietääkö kukaan, mitkä ovat ihanteelliset olosuhteet tälle reaktiolle?
- Kaliumkarbonaatti on erittäin liukenematon DMF:ään, ainakin huoneenlämmössä (kirjallisuuden mukaan liukoisuus on 7,5 g K2CO3:a 1000 ml:aan DMF:ää 25 °C:ssa), mutta olen myös huomannut monista ADB-BUTINACA-synteeseistä, että suuri osa K2CO3:sta pysyy liukenemattomana koko reaktion ajan jopa 80-90 °C:ssa.
- Adbb-synteesit näyttävät toimivan hienosti ilman, että K2CO3 on täysin liuennut.
- Ajattelin vain, että saantoa voitaisiin parantaa, jos K2CO3 liukenisi liuokseen kokonaan, mutta ehkä se ei ole välttämätöntä.
- Eikö k2co3:n liukenemisella olisi merkitystä vain, jos se toimisi pelkkänä hajottajana, mikä ei ole k2co3:n ensisijainen tehtävä tässä reaktiossa, jos en erehdy?
- Näen vaihtelevia vaihteluvälejä liuottimen määrille (2-3 l DMF), 5-bromin määrille (465 g-515 g) ja k2co3:n määrille (700 g-856 g).
- jos käytän ekvimolaarisia määriä MDMB-INACA:ta ja 5-bromi-1-penteeniä, pitäisi käyttää noin 515 g 5-bromia kiloa MDMB-INACA:ta kohti (noin 3,5 mol) - pitäisikö minun käyttää molaarista ylijäämää 5-bromia, ylijäämää MDMB-INACA:ta vai onko ekvimolaarinen hyvä?
- Pitäisikö minun kallistua enemmän 2 tai 3 litraan DMF:ää?
- Vaikuttaako k2co3:n voimakas ylijäämä reaktioon? 700 g on jo huomattava molaarinen ylimäärä (noin 5,2 mol), tiedän, että ylimäärä parantaa reaktionopeutta tarjoamalla enemmän hydroksidi-ioneja, mutta entä kilpailevien eliminaatioreaktioiden mahdollisuus tai reaktion regioselektiivisyyden muuttuminen?
- Sotkeeko vesi reaktiota? Onko vedettömän k2co3:n / DMF:n käyttö erittäin tärkeää?
- Olen nähnyt, että joillakin on ollut ongelmia lopputuotteen kiteytymisen kanssa, ja he ovat saaneet öljymäisiä jäämiä vain silloin, kun he ovat käyttäneet jäävettä viimeisessä kiteytysvaiheessa suoraan reaktioseoksesta (menetelmä 1, joka näkyy alla olevassa kirjoituksessani), toisin kuin jos heidät on uutettu kahdesti DCM:llä, konsentroitu kuiviin tyhjiössä ja kiteytetty uudelleen vedettömästä etanolista (menetelmä 2) - onko kukaan täällä pystynyt saamaan kiinteää tuotetta ensimmäisellä menetelmällä? (menettelyt on kuvattu alla olevassa kirjoituksessani)
- Olen tietoinen siitä, että monet kiinalaiset laboratoriot ovat lopettaneet tärkeimmän ainesosan MDMB-INACA:n valmistuksen, vaikka myyjä, jonka kanssa työskentelen, näyttääkin tarjoavan sitä, vaikkei hän anna mitään IUPAC-nimeä tai Cas-numeroa sille. Onko todennäköistä, että he itse asiassa myyvät minulle täysin erilaista esiastetta kuin MDMB-INACA, joka silti toimii noidin tuottamiseksi tällä menettelyllä?
- Viimeinen kysymykseni liittyy seuraavassa ketjussa olevaan kommenttiin: https://bbgate.com/threads/5cl-synthesis-kits-china.1247/.
- käyttäjä /u/BackstagePanther sanoo seuraavaa: "Olet oikeassa siinä, että reagoimalla sen kanssa 5-bromi-1-penteenin kanssa saadaan 5cl, jota on mahdotonta kiteyttää, ja olen kertonut, että olen reagoinut saman prekursorin kanssa 1-bromi-5-fluoripentaanin kanssa ja saanut vahvemman tuotteen, ja oletan, että se on 1971007-89-2, S-isomeeri (tai mahdollisesti raseeminen seos)""
- kysymykseni on, eikö 5-bromi-1-penteenin korvaaminen 1-bromi-5-fluoripentaanilla tuottaisi 5F-MDMB-PICA:ta? (näin minulle kertoi kiinalainen myyjä)
Synteesimenetelmän kirjoitus
Ainesosat:
Pääainesosa on todennäköisesti MDMB-INACA tai N-metyyli-1H-indatsoli-3-karboksamidi
Varoittava huomautus: sekä DMF että 5-bromi-1-penteni liuottavat monia muoveja - joten pysy kaukana muovista.
①. Pääainesosa, 1kg (3,456mol)
②. DMF, 2,5 litraa
③. Kaliumkarbonaatti, 720 g (5,2 mol).
④. 5-Bromi-1-penteeni, 515 g tai 410 ml (3,455 mol).
Vaiheet:
Lisää ①②③ reaktiopulloon, käynnistä sekoittaminen ja kuumenna 60-70 °C:seen.
Lisätään hitaasti ④:ta 1 tunnin aikana, reagoikaa vielä 2-3 tuntia, lopetetaan sekoittaminen ja jäähdytetään huoneenlämpötilaan.
Miten lopputuote saadaan:
- Kaada koko reaktioseos jääveteen sekoittaen ja lisää sitä hitaasti (vähintään kaksinkertainen määrä jäätä verrattuna veteen, esim. 8 kg jäätä : 2 kg vettä). Saatu jauhe on lopputuote.
- Kalasta suuret kiteytyneen lopputuotteen kappaleet pois ja aseta ne sivuun, kaada sitten koko jää-vesireaktioseos suodatinpussiin (300 mesh toimii) lopun tuotteen keräämiseksi.
- Laita sivuun laitettu tuote verkkopussiin yhdessä pussissa jo olevan tuotteen kanssa, joka on peräisin juuri tehdystä suodatuksesta, ja kaada sitten lisää jääkylmää vettä koko lopputuotteen päälle ylimääräisten epäpuhtauksien huuhtelemiseksi pois.
- Voit laittaa jää-vesireaktioseoksen jääkaappiin muutamaksi tunniksi tai yön yli, jolloin tuotetta saattaa kiteytyä lisää.
- Jotkut ihmiset sitovat verkkopussin tiukasti ja ajavat sen pesukoneen/kuivausrummun läpi ilman lämpöä rumpukuivausta varten, toiset laittavat tuotteen tyhjiöeksikaattoriin kuivumaan tyhjiössä, ja useimmat vain murskaavat tuotteen hienoiksi paloiksi ja jättävät sen ilmakuivumaan.
Jos päädyt öljymäiseen lopputuotteeseen, voimme tarvittaessa auttaa sinua tekemään siitä kiteitä, mutta öljy toimii yhtä hyvin c-nesteiden / suihkeiden tai paperin kastamisliuoksen valmistukseen. Toinen alla oleva uuttomenetelmä on edistyneempi, mutta jättää sinulle puhtaimmat maustekiteet.
Toinen uuttomenetelmä (liuotin-liuotinuutto, tyhjiötislaus, uudelleenkiteytys):
- Kun reaktioseos on jäähdytetty huoneenlämpötilaan, lisää liuokseen 2x vesimäärä ja lisää 1 l dikloorimetaania (DCM) sekoittaen 10-20 minuuttia.
- Lopeta sekoittaminen ja anna seoksen seistä 15 minuuttia, jolloin muodostuu öljykerros ja vesikerros. Seuraavassa vaiheessa on helpointa käyttää suurta erotussuppiloa.
- Kaada vesikerros toiseen astiaan, lisää siihen 800 ml DCM:ää ja sekoita 10-20 minuuttia (tai ravista erotussuppiloa usein tuulettaen, jos käytät sekvenssisuppiloa), lopeta sekoittaminen tai lopeta ravistaminen ja anna seistä 15 minuuttia, poista sitten vesikerros ja jätä toinen orgaaninen öljykerros.
- Yhdistä kaksi öljykerrosta, lisää puolet vesimäärästä (1:2 - vesi : öljy) ja sekoita 10 minuuttia, lopeta sekoittaminen ja anna seistä 30 minuuttia. Poista lopuksi vesikerros.
- Ota öljykerros (sisältää tuotetta) ja tislaa se tyhjiössä (alennettu paine, jotta et ylikuumenna). Näin rikastat öljyn (tuote) kiehuvaan kolviin ja keräät/palautat DCM:n tästä öljystä ensimmäisenä kiehuvana fraktiona.
- Punnitaan tislauksessa saadun öljyn paino ja lisätään sitten 1,5-kertainen määrä vedetöntä etanolia sekoittaen (pitäisi olla lähes 1,5 kg etanolia). Jos sekoittaminen on vaikeaa, kuumenna seosta hieman.
- Laita edellä mainittu liuos pakastimeen 2 päiväksi - sekoita liuos ensimmäisenä pakastuspäivänä. Etanoli ei jäädy, koska sen jäätymislämpötila on alle -100 °C, joka on paljon tavanomaisen pakastimen jäätymislämpötilaa alhaisempi.
- Kun otat liuoksen pois pakastimesta, siinä on joukko kiteytyneitä lopputuotteita. Suodata kiintoaine 300 mesh -suodatinkankaalla ja kuivaa se luonnollisesti tai tyhjiössä saadaksesi valmiin kristallimausteen.
Käyttämällä tätä toista menetelmää saat tuotteen, jossa ei ole useimpia epäpuhtauksia. Ensimmäisessä uuttomenetelmässä jäljelle jäävät epäpuhtaudet ovat useimmiten vain pieni määrä 2-substituoituja epäpuhtauksia, eivätkä ne vaikuta tuotteen kokonaislaatuun tai myrkyllisyyteen.
Ainoa kirjallisuus, josta löysin mitään merkittävää tietoa tämän yhdisteen synteesistä, oli seuraava julkaisu: https://sci-hub.ru/https://doi.org/10.1002/dta.3037 ||.
"Kun 1-(pent-4-en-1-yl)-1H-indatsoli-3-karboksyylihappo (43, 230 mg,1,00 mmol, 1,00 ekvivalenttia) ja metyyli(S)-2-amino-3,3-dimetyylibutanoaattihydrokloridi (200 mg, 1.10 mmol, 1,10 ekviv.) yleiseen menettelyyn A annettiin flash-kromatografialla (heksaani:EtOAc 95:5-85:15) tehdyn puhdistuksen jälkeen 12 värittömänä, matalasulavana kiinteänä aineena (246 mg, 57 %). Rf 0,49 (heksaani:EtOAc 80:20);
Kun yleinen menettely A on seuraava: Sopivan karboksyylihapon (0,50 mmol, 1,00 ekvivalenttia) liuokseen DMF:ssä (2 ml) lisättiin sopiva amiini tai vastaava hydrokloridisuola (0,55 mmol, 1,10 ekvivalenttia), HOBtH2O
(84,2 mg, 0,55 mmol, 1,10 ekv.), EDCHCl (144 mg, 0,75 mmol, 1,50 ekv.) ja trietyyliamiini (0,28 ml, 2,00 mmol, 4,00 ekv.). ...
saatua suspensiota sekoitettiin huoneenlämmössä 24 tunnin ajan ennen kuin H2O (18 ml) ja EtOAc (20 ml) lisättiin ja kerrokset erotettiin toisistaan. Vesifaasi uutettiin EtOAc:lla (3 × 30 ml), ja yhdistetyt orgaaniset aineet pestiin H2O:lla (3 × 30 ml) ja suolavedellä (30 ml), kuivattiin (MgSO4), suodatettiin ja liuotin haihdutettiin alennetussa paineessa. Raakatuotteet puhdistettiin flash-kromatografialla.".
Anteeksi näin pitkä viesti, halusin olla kattava kaikkien antamieni tietojen ja kysymysten kanssa. Toivottavasti kenellekään kiinnostuneelle ei ollut mitään ongelmia selata tätä läpi! Jos sinulla oli, ilmoita minulle ja teen joitakin muokkauksia
Teen joitakin myöhempiä viestejä siitä, miten tehdä c-nesteitä, suihkeita, dippiliuoksia ja miten tehdä vahvoja, puhtaita papereita, jotka pääsevät laitoksiin. Minulla on kattavat tiedot siitä, miten voit lähettää kirjoja amazonista, barnes & noblesta, paikallisista kirjakaupoista jne. Jos haluat tätä tietoa nyt lyödä minua istunnon messenger - ID: 057752929f128c5fc14fc80a527f7696a9b2b6f53cdcc933fad65a1746bbb0186a
Muistakaa kaikki... HE WHO CONTROLS THE SPICE CONTROLS THE UNIVERSE!