Tämä reaktio toimii quit hyvin minulle, onnistui tehdä muutamia koeajoja 20 grammaa paksussa 7 litran HDPE-tynnyrissä tehokkuus saavuttaa noin 60 %ish kuivauksen jälkeen matalassa lämpötilassa kosteudenpoistolaitteessa. sai hieman ylihapettumista joissakin erissä, mutta kaiken kaikkiaan se on erittäin mukava valkoinen aine, joka, kun se on kuivattu kunnolla, muodostaa jyviä, jotka muuttuvat jauheeksi kevyellä keskipitkällä paineella.
Minulla on kuitenkin kaksi kysymystä.
Elohopeanitraattini muuttuu keltaiseksi, kun se koskettaa vettä, elohopea on puhtaan valkoista ennen sen lisäämistä alumiinin ja veden seokseen, mutta heti kun se lisätään veteen, se muuttuu keltaiseksi ja vedessä/alumiinissa ollessaan se muuttuu jopa melkein oranssinpunaiseksi. nämä kokkareet näyttävät liukenevan vain huonosti veteen, koska minun on huuhdeltava vähintään 3-4 kertaa päästäkseni eroon jokaisesta pienestäkin hivenen määrästä. elohopea-metalli on peräisin kallistuskytkimistä, mikä saa minut ajattelemaan, että se voi olla saastunut muiden metallien hivenaineilla ehkäpä ?
Toinen huolenaiheeni on, että p2np ei liukene IPA:n ja etikkahapon seokseen, kun 10 g p2np:tä on 100 ml isopropyyli- ja 50 ml jääetikkahappoa. etikkahapponi on vain 80 %. tarvitsen noin 120-130 ml IPA:ta ja luultavasti 70 ml etikkahappoa liuottamaan p2np:n, muuten liuoksessani pyöriskelee keltaisia krytaaleja.
Voisiko tämä johtua 80-prosenttisesta etikkahaposta?