- Language
- 🇳🇱
- Reaction score
- 46
Joo mann, kaikki on totta
Johtuuko se vanhenemisesta,että taaksepäin katsominen,vanhat ajat hallitsevat?
Olisiko digitalisaatio vittuillut elämänkokemukselle.
Vanhoina aikoina mentiin ulos,juotiin kännit ympärillä olevien ihmisten kanssa,tavattiin tyttöjä tai mitä ikinä etsittiin ja tavattiin fiksusti.
Ei niin kuin nyt, ensivaikutelman tekeminen nettikuvan avulla, kotituolissa...yksin!!!
Ja tv:n manipulointi,joka antaa sinulle purevia mielipiteitä siitä miten ajatella,ajattelematta ja tekemättä omaa päätöstä.
Fakta,on helppo vain seurata valtavirran mielipidettä,mutta ajatteletko omaa mielipidettäsi ja uskallatko tulla esiin sen puolesta,ja mahdollisuus tulla ammutuksi tai pahempaa.
Vitut digitaalisesta riippuvuudesta puhelimiin. vapauta itsesi, .....
Mutta miten?
Johtuuko se vanhenemisesta,että taaksepäin katsominen,vanhat ajat hallitsevat?
Olisiko digitalisaatio vittuillut elämänkokemukselle.
Vanhoina aikoina mentiin ulos,juotiin kännit ympärillä olevien ihmisten kanssa,tavattiin tyttöjä tai mitä ikinä etsittiin ja tavattiin fiksusti.
Ei niin kuin nyt, ensivaikutelman tekeminen nettikuvan avulla, kotituolissa...yksin!!!
Ja tv:n manipulointi,joka antaa sinulle purevia mielipiteitä siitä miten ajatella,ajattelematta ja tekemättä omaa päätöstä.
Fakta,on helppo vain seurata valtavirran mielipidettä,mutta ajatteletko omaa mielipidettäsi ja uskallatko tulla esiin sen puolesta,ja mahdollisuus tulla ammutuksi tai pahempaa.
Vitut digitaalisesta riippuvuudesta puhelimiin. vapauta itsesi, .....
Mutta miten?
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 383
Luulen, että osa siitä on nostalgiaa, mutta on olemassa tieteellistä näyttöä siitä, että meidän ei pitäisi saada näin paljon ruutuaikaa. minulla ei ole linkkejä käsillä, mutta katsokaa vain ympärillenne, todisteita on kaikkialla. tunnen itseni vielä huonommaksi gen alphan ja "ipad-lasten" puolesta. olin nuoruudessani jonkinlainen ipad-lapsi, mutta se ei ollut niin paha kuin nyt. Kyllä, teknologiasta voi olla hyötyä, kun sitä käytetään kohtuudella, mutta kukaan ei halua rajoittaa ruutuaikaansa. me käytännössä elämme verkossa. minulla on paljon hauskempaa, kun menen ulos ystävieni kanssa ja muuta paskaa, mutta minulla on tapana sulkeutua sisälle, koska minulla ei ole motivaatiota ja olen vähän henkisesti sairas. tekniikan ympärillä oleminen koko ajan vain pahentaa sitä. se on noidankehä, ja yritän päästä siitä pois ^^;
↑View previous replies…
- Language
- 🇺🇸
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 41
- Deals
- 3
Lopetin tv:n katsomisen 10 vuotta sitten. Se paska tekee sinusta lobotomisen...
- Solutions
- 4
- Reaction score
- 1,071
- Deals
- 1
Minäkään en katso televisiota. Ehkä how-toe, mutta en koskaan fiktiodraamaa uutisia ect. Se on kaikki propagandaa, joka on suunniteltu suututtamaan väärät ihmiset. Koko iPad-tablettikeskustelu....on ymmärrettävä, että emme oikeasti tiedä paskaakaan, mutta äänekkäimmät spekuloijat ovat yleensä vähiten päteviä. Se on jotain yksilöllistä. Varmasti jokaisen lapsen ei pitäisi olla kiinni tabletissa, mutta tunnen muutaman, jotka ovat ja se on auttanut heitä suunnattomasti. Lapsen kiinnostus oppimiseen on suoraan verrannollinen hänen kiinnostukseensa oppiainetta kohtaan. Lapset eivät opi kertotauluja siksi, että äiti ja isä uhkaavat ottaa jotain pois. He kiinnostuivat heti, kun näkivät Power Rangersin, Blazen tai My Lil Ponyn tekevän sitä. Minulla on konkreettisia esimerkkejä, mutta se on liian lähellä dokkarointia, jotta voisin sanoa paljon. Montako desimaalin jälkeistä paikkaa tiedät piistä? Tunnen 8-vuotiaan, joka tietää sen 35 numeroa desimaalin jälkeen. Kuinka monta kieltä osaat? Tunnen 6-vuotiaan, joka puhuu ja ymmärtää neljää. Tuo 8-vuotias osaa tehdä kertolaskun, 4 numeroa x 4 numeroa, yhtä nopeasti kuin sinä laskimella. Hän saa sen oikein. Hallitus sanoo, että nämä ovat vammaisia, mutta minusta he ovat eri tavoin kykeneviä. He ovat oppineet kaiken, mitä he osaavat, tableteista. Tuo 8-vuotias ohjelmoi chatbotteja, jotka voi ladata guithubista. Hänellä on YouTube-kanava. Hän ei tarvitse apua, hän osaa kaiken.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 383
Olet täysin oikeassa. Olen ollut verkossa hyvin nuoresta asti, mutta peruskouluaikana noin puolet oppimisestani tapahtui fyysisten kirjojen avulla, joten saatan olla hieman puolueellinen. elektroniikan pois ottaminen ei koskaan auttanut minua, ja jos jotain, se vain haittasi sekä onnellisuuttani (ei sillä, että se olisi riippuvainen laitteista, mutta oli vain kurjaa, ettei se ollut Vaihtoehto) että oppimistani. internet voi olla uskomaton koulutusväline, mutta siellä on myös paljon aivopähkinöitä. Tiedän, että on älykkäitä lapsia, kuten nuo, jotka mainitsit, mutta en tunne heitä henkilökohtaisesti (ellei itseäni lasketa mukaan... en halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta olin kiinnostunut biologiasta, tarkemmin sanottuna ihmisen biologiasta ja erilaisista taudeista, kun olin hyvin nuori. se oli pääkiinnostukseni 4-8-vuotiaana, lol...).
ja olen samaa mieltä siitä, että hallitus vain tykkää ylidiagnosoida, liioitella ja joskus jopa keksiä mielisairauksia tyrkyttääkseen lääkkeitä. tämän takana on suurempi agenda. he haluavat luoda aivottomia, homogeenisia työntekijöitä ja niin sanotusti pitää kaikki "kurissa". hyvin masentavaa. jopa todellisilla mielisairauksilla on etunsa. minulla voisi olla skitsofrenia-diagnoosi (en ole koskaan saanut virallista diagnoosia, koska en halua lääkkeitä, mutta täytän diagnoosikriteerit, ja olen ollut psykoottisissa jaksoissa, jotka ovat vaikuttaneet negatiivisesti elämääni. Monet tuntemani ihmiset näyttävät ajattelevan, että se johtuu huumeista, mutta minulla oli merkkejä jo paljon ennen kuin aloin käyttää huumeita...) ja vaikka sillä on varmasti haittansa, se auttaa tavallaan taiteessani ja kirjoittamisessani. se on todella ilmaisuvoimaista ja "raaempaa", luulisin. lisäksi joskus vainoharhaisuuteni tuntuu enemmän intuitiolta. se on oikeassa noin 50 % ajasta... lol.
ja olen samaa mieltä siitä, että hallitus vain tykkää ylidiagnosoida, liioitella ja joskus jopa keksiä mielisairauksia tyrkyttääkseen lääkkeitä. tämän takana on suurempi agenda. he haluavat luoda aivottomia, homogeenisia työntekijöitä ja niin sanotusti pitää kaikki "kurissa". hyvin masentavaa. jopa todellisilla mielisairauksilla on etunsa. minulla voisi olla skitsofrenia-diagnoosi (en ole koskaan saanut virallista diagnoosia, koska en halua lääkkeitä, mutta täytän diagnoosikriteerit, ja olen ollut psykoottisissa jaksoissa, jotka ovat vaikuttaneet negatiivisesti elämääni. Monet tuntemani ihmiset näyttävät ajattelevan, että se johtuu huumeista, mutta minulla oli merkkejä jo paljon ennen kuin aloin käyttää huumeita...) ja vaikka sillä on varmasti haittansa, se auttaa tavallaan taiteessani ja kirjoittamisessani. se on todella ilmaisuvoimaista ja "raaempaa", luulisin. lisäksi joskus vainoharhaisuuteni tuntuu enemmän intuitiolta. se on oikeassa noin 50 % ajasta... lol.