Sain joitakin yksityisviestejä, joissa esitettiin kysymyksiä prosessini mittasuhteista, ja mielestäni on parempi selventää sitä julkisessa viestissä, jotta ymmärtäisitte, miksi tein sen tuolla tavalla ja miten:
1- Minulla on 100L lasinen reaktori ja sekoittimen ensimmäinen risti nesteen siirtämiseksi on noin 10L, mikä tarkoittaa, että alle 10l ei voi sekoittaa reaktorissani.
2- Synteesin päivänä minulla oli vain 500gr NaBH4: ää, mikä tarkoittaa 3,478 kertaa vähemmän tuotetta kuin alkuperäisessä synteesissä (1739gr Nabh4: ää).
3- Jos lasket alkuperäisen synteesin osuudet jaettuna 3,478: lla ei ole min 10L, jota tarvitsen reaktoriini, joten päätin tehdä kaikki osuudet 3,478: lla paitsi vettä ja IPA-seosta, koska tämä ei vaikuttaisi prosessiin vain tislausaikaan. Käytin vesi-IPA-seosta (18L)/3,478=5,175L*2.
4- Lyhyesti sanottuna tein täsmälleen alkuperäiset mittasuhteet jaettuna 3,478:aan NaBH4-varastoni vuoksi, paitsi vesi-IPA-seosta, jota käytin kaksinkertaisena, jota minun pitäisi käyttää, jotta voisin sekoittaa sitä reaktorissani.
Seuraavassa erässä aion toistaa jälleen täsmälleen tämän prosessin kuvien kanssa näyttääkseni, miten painot, määrät ja saanto ovat täsmälleen niin kuin olen yksityiskohtaisesti, seuraavassa erässä teen sen täsmälleen alkuperäisen synteesin tarkistaakseni, jos saanto muuttuu, mutta olen käytännössä varma, että se ei muutu.
Kiitos.