- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 79
↑View previous replies…
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 89
46 g benzald. (~95 %) + 36,8 g MEK + 45 g suolahappoa (18 %). 100°C - 115°C astetta.
Aika: 4 tuntia.
Taidan jatkossa käyttää näitä määriä, koska en ole koskaan saanut näin suurta orgaanista faasia, eikä reagensseja tarvinnut laittaa paljon enempää. Aioin laittaa kaikki reagenssit ensin saman verran kuin ennenkin, mutta kun laitoin vahingossa 45 g suolahappoa, vaikka piti laittaa saman verran 30 g. Niinpä lisäsin myös muita reagensseja lisää seokseen.
MEK:n määrä oli suhteessa pienempi, koska se loppui kesken, mutta se ei haitannut yhtään, koska orgaanisen faasin koosta päätellen se oli hyvä juttu. Lämmitin nyt myös hieman korkeammissa lämpötiloissa. Olen kokeillut lämmittää myös asteissa 120-130°C, mutta useiden kokeilujen jälkeen päädyin tuohon noin 100°C asteeseen. Alemmat lämpötilat heikensivät saantoa.
Aika: 4 tuntia.
Taidan jatkossa käyttää näitä määriä, koska en ole koskaan saanut näin suurta orgaanista faasia, eikä reagensseja tarvinnut laittaa paljon enempää. Aioin laittaa kaikki reagenssit ensin saman verran kuin ennenkin, mutta kun laitoin vahingossa 45 g suolahappoa, vaikka piti laittaa saman verran 30 g. Niinpä lisäsin myös muita reagensseja lisää seokseen.
MEK:n määrä oli suhteessa pienempi, koska se loppui kesken, mutta se ei haitannut yhtään, koska orgaanisen faasin koosta päätellen se oli hyvä juttu. Lämmitin nyt myös hieman korkeammissa lämpötiloissa. Olen kokeillut lämmittää myös asteissa 120-130°C, mutta useiden kokeilujen jälkeen päädyin tuohon noin 100°C asteeseen. Alemmat lämpötilat heikensivät saantoa.
↑View previous replies…
- Solutions
- 4
- Reaction score
- 1,144
- Deals
- 1
Olen juuri lukuja stoichometry by mol. Ja 31,229 g mekiä on =46 g bentsaldehydiä, ja kun otetaan huomioon, että bentsaldehydin osuus on 95 %, saadaan 29,668 %.
- Solutions
- 4
- Reaction score
- 1,144
- Deals
- 1
ja mek painaa 0.8g ml joten 37.85ml 36.8g mek= 46MLja 46g bentsaldehydiä on 48.02ml. Minun on mentävä hakemaan poika bussista, sitten palaan tekemään tämän matemaattisen ongelman loppuun. Teen sen vain harjoitellakseni, koska minun on parannettava kemian matematiikkaani. Se on vieläkin pelottavampaa, kun vaihdat tilavuuden ja painon välillä, se on luultavasti turhaa, mutta haluan vain kääntää sen päässäni ja tarkastella sitä, koska tämä on luultavasti jotain, jota tarvitsen tulevaisuudessa.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 89
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 79