En todellakaan voi kertoa teille, kuinka onnellinen olen siitä, että sain tämän tehtyä, vaikka minulla ei ollut MITÄÄN tieteellistä tietämystä - muuta kuin lukion kemian peruskurssi (josta en kiinnittänyt MITÄÄN HUOMIOTA ja kuuluin "tyhmien lasten ryhmään - ei voinut olla, että meitä ei vain kiinnostanut!). Ja mikä olennaisempaa, olen tehnyt paljon kuoriuutteita, mutta huomasin, että minun oli ajateltava sitä täysin erilaisena, ja jopa niissä kohdissa, joissa luulin aluksi voivani verrata, en todellakaan pystynyt - lähimpänä uuttoa on toiseksi viimeinen vaihe, jossa synteesi käski minua yksinkertaisesti haihduttamaan kaiken heksaanin pois, mutta muutin sitä niin, että tein jäädytyssaostuksen, koska tiesin, että se oli hiilivety, tiesin, että nafta on joukko erilaisia epäspesifisiä hiilivetyjä, ja laskin 2+2 yhteen.
Minulle oli helpompaa tietää, että se on täysin erillinen prosessi...
Jos palaisin ajassa taaksepäin - tai jos luet tätä ajatellen, että on halvempaa perustaa kokonainen laboratorio ja syntetisoida DMT:tä tyhjästä myyntiin - tai jopa nautittavaksi, voin vakuuttaa, ettei se ole sitä. Olen sanonut koko ajan, etten tee tätä tämän takia... se on henkilökohtainen tiedon etsintä.
Kuvittelisin myös, että useimmat ihmiset, jotka yrittävät tehdä tämän, tekevät sen vapaa-ajalla, ehkä laboratoriossa, jossa työskentelet, tai ovat kemian opiskelijoita tai jopa jatko-opiskelijoita ja tekevät hieman ylimääräistä "työtä" sivutoimisesti - se voi olla halvempaa, mutta tyhjästä aloittaminen? Ei... ei kannata vaivautua, ei ainakaan ensimmäistä synteesiä varten.
Jos olisin TODELLA vaivautunut vertaamaan DMT:n rakenteita esimerkiksi meskaliinin kaltaisiin molekyyleihin - olisin luultavasti nähnyt, että meskaliini on yksinkertaisempi molekyyli, jotkut psykedeeliset amfetamiinit olisivat myös mielenkiintoisia - minkä vuoksi epäröin käyttää pientä määrää nitroetaania, jota minulla on, tehden tavallista r-amfettia.
Joka tapauksessa - aion kokeilla tätä suuremmassa mittakaavassa, mutta haluan nähdä, saanko alkuperäisestä öljystä enemmän irti tätä edeltävästä vaiheesta....
Tämä ei ole yhtä eleganttia kemiaa kuin indolireitti, sanoisin, MUTTA paljon helpompaa, ja olisin kiinnostunut näkemään, jos sen tekeminen STAB: n kanssa ilmeisesti happamissa olosuhteissa helpottaisi kiteytymistä lopussa, koska tämä osa on ollut ABSOLUTTI pallon särky!
Tosin se, ettei minulla ollut sopivaa laboratorioluokan eksikaattoria, hidasti minua luultavasti jonkin verran, samoin kuin se, etten tiennyt eroa tyhjiöeksikaattorin ja tyhjiökammion välillä! Niinpä tein viimeisessä osassa hieman töitä, kun en vetänyt niin voimakasta tyhjiötä kuin olisin halunnut, MUTTA istuttamalla sen 50 asteen lämpötilassa manttelin päälle.... se toimi, ja kuten näette tänä aamuna, minulle jäi viimein vahamainen raaputeltava aine pohjalle ja kiteet, jotka muodostuivat pakastimesta reunan ympärille.
Seuraavalla kerralla yrittäisin myös käyttää kiteytysastiaa dekantterilasin sijaan ja varmistaisin myös, että teen sen lämpimästä öljykylvystä, vain todella hidastaisin tuota jäähdytysprosessia niin paljon kuin mahdollista.
Ja lisää heptaania!!! Käytin n-heptaania, koska muuta en löytänyt, mutta kun opin tänään lisää heptaanista, ymmärrän nyt, miksi joissakin muissa synteeseissä, joita olen nähnyt, käytetään esimerkiksi 1,2-heksaania, joka on itse asiassa heptaanin tyyppi.
Gah -
se todella on, mitä enemmän opin, sitä vähemmän näytän tietäväni!!!