1-Fenyl-2-propanon (P2P) synthese uit diethyl(fenylacetyl)malonaat

ryan

Don't buy from me
Member
Joined
Dec 10, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
IlkqYCsUOz


iedereen kan helpen
Na een reflux van vijf uur bracht ik het mengsel over naar een ijsbad en was ik van plan om het alkalisch te maken pH(12)

Aanvankelijk ging alles goed, maar ik maakte een fout en verhoogde de pH tot 14, waardoor het mengsel ging klonteren.

Kan het mengsel nog gebruikt worden?"
 
Last edited by a moderator:

ryan

Don't buy from me
Member
Joined
Dec 10, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
DIBDm9VTKZ

(afbeelding 1)

QgBjW5mMhy

(foto 2)

Meneer, ik heb uw hulp nodig. Ik heb 7 uur lang reflux uitgevoerd bij 55 graden Celsius, met kooksnippers al in de erlenmeyer. Na het refluxen plaatste ik het mengsel in een ijsbad en voegde ongeveer 260 ml 20% NaOH-oplossing toe om het mengsel alkalisch te maken (pH 13). Toen het mengsel echter alkalisch werd, veranderde het in onregelmatige klonten (afbeelding 1). Daarna voegde ik 50 ml diethylether aan het mengsel toe en de klonters werden uniform en dreven bovenop het mengsel, zoals te zien is in (Afbeelding 2.)

Wat is er gebeurd? Heb ik een fout gemaakt?
 
Last edited by a moderator:

hacke8

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 26, 2024
Messages
117
Reaction score
31
Points
28
Je gebruikt zuur BMK, toch? De refluxtemperatuur is het best bij 70-75. 4 uur, afkoelen na voltooiing van de reactie, het is niet nodig om de PH aan te passen naar 13, PH7 is genoeg, gebruik DCM om RM te extraheren, P2P zuivering om andere draden te controleren.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Idol, welke topmixer is geschikt? Omdat ik 800 milliliter diethylmalonaat verzamelde en fenylaceton wilde synthetiseren
 

hacke8

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 26, 2024
Messages
117
Reaction score
31
Points
28
Hoe groter de kracht, hoe beter. Het roerstaafje moet gemaakt zijn van PTFE. De smaak van dit product 20320-59-6 is echt onaanvaardbaar voor mij. Het blijft aan je hangen.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Leraar, mag ik vragen hoe diethylmalonaat wordt omgezet in diethylfenylacetylmalonaat?
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Hoe wordt diethylmalonaat omgezet in diethylfenylacetylmalonaat?
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Het blijkt dat diethylfenylacetaat en diethylmalonaat verschillend zijn.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Mag ik vragen wat ik moet doen als er een tekort is aan fenylacetyl in diethylmalonaat?
 

VectorLaboratories

See my products
Seller
Language
🇺🇸
Joined
Aug 7, 2024
Messages
42
Reaction score
35
Points
18
Deals
9
Ik sta op het punt om deze synthese uit te voeren, maar ik ben bang dat ik een aantal problemen tegenkom die in deze thread zijn besproken.

Een gebruiker meldde een tussenproduct met een laag kookpunt waardoor de gebruiker product verloor tijdens de condensatie.

@G.Patton suggereerde dat er meer druk in het systeem moet worden gecreëerd.

Hoe kunnen we dit doen als we een van de reactoren gebruiken die in de video worden getoond?
 
Top