2-Broom-4'-methylpropiofenonsynthese uit 4'-methylpropiofenon. Brominatie in DCM of GAA.

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Reactieschema:
TJsAxPBkXd
Reagentia:
  • 4-methylpropiofenon (cas 5337-93-9) - 1000 g;
  • Dichloormethaan (DCM) of ijsazijn (GAA) - 3000 ml;
  • broom (Br2) - 1080 g, 348 ml;
  • Natriumbicarbonaatoplossing (NaHCO3);
  • Gedestilleerd water;
  • Magnesiumsulfaat ( MgSO4);
Apparatuur en glaswerk:
Veiligheidsmaatregelen bij het werken met broom:
Broom heeft een oranjerode damp met een scherpe geur. Broom wordt snel geabsorbeerd door de huid en veroorzaakt harde lange niet genezende brandwonden en zweren. Broomdampen veroorzaken een branderig gevoel in neus en keel bij contact met slijmvliezen. Alle manipulaties met broom en syntheses moeten worden uitgevoerd in een afzuigkap met rubberen handschoenen, veiligheidsbril en masker. Broom moet in een platbodemkolf worden gegoten via een kegelvormige trechter, die boven de kolf op een retortstandaard is bevestigd. Het uiteinde van de trechter moet zich in de erlenmeyer bevinden. Het is noodzakelijk om het smeermiddel grondig te verwijderen van de slijpvlakken van de kraan en de koppelingen van de druppeltrechter en deze te reinigen met fosforzuur.

Synthese in DCM:
1. 4-Methylpropyofenon 1000 g wordt in een 10 L kolf gedaan.
2. Dichloormethaan (DCM) 3000 ml wordt erbij gegoten en 5 minuten geroerd.
3. Het roeren wordt gestopt. Het roeren wordt gestopt. Vloeibaar broom (Br2) 1080 g, 348 ml wordt toegevoegd in een druppeltrechter.
4. Broom (Br1) Broom (Br2) 30-50 ml wordt druppelsgewijs vanuit de druppeltrechter in de erlenmeyer gedaan.
5 . Broom moet in de erlenmeyer vallen. Broom moet op de bodem van de kolf vallen.
6. Broom moet op de bodem oplossen en het mengsel moet verkleuren.
7. Het mengsel wordt verwarmd tot 30 °C. Het mengsel wordt verwarmd tot 30 °C, als de oplossing niet verkleurd is.
8. Het mengsel wordt licht geroerd en het roeren wordt gestopt als broom is opgelost.
9. Een tweede kleinere hoeveelheid broom wordt aan het mengsel toegevoegd. Na verkleuring wordt het weer geroerd.
10. Een derde portie nog minder broom wordt aan het mengsel toegevoegd. Na verkleuring wordt het weer geroerd.
11. Als broom onmiddellijk is opgelost, wordt de toevoeging van broom druppelsgewijs voortgezet, niet in porties, onder voortdurend roeren.
12. Het reactiemengsel wordt 30 min. geroerd. Het reactiemengsel wordt 30 minuten geroerd nadat het broom volledig is toegevoegd.
13. Een verzadigde natriumbicarbonaatoplossing (NaHCO3) wordt aan de erlenmeyer toegevoegd en 5 minuten geroerd. Daarna worden de lagen gescheiden.
14. Gedestilleerd water wordt toegevoegd aan de organische laag en het mengsel wordt 5 minuten geroerd. De lagen worden gescheiden.
15. Organische laag wordt gedroogd boven
natriumsulfaat (MgSO4) en gefiltreerd van vaste stoffen. Het organische oplosmiddel wordt onder vacuümgedestilleerd, zodat de oplossing overblijft als je droog 2-broom-4'-methylpropiofenon (cas 1451-82-7) nodig hebt.
16. Het mengsel wordt overgelaten voor verdere reactie met ongeveer 2-broom-4'-methylpropiofenon (cas 1451-82-7) opbrengst 1500 g voor het geval je methylaminering in DCM moet uitvoeren.

Synthese in azijnzuur:
1. Vorige synthesestappen 1-12 zijn hetzelfde, de DCM wordt vervangen door azijnzuur.
2. Koud gedestilleerd water 3 L wordt geleidelijk aan bij het mengsel gegoten en geroerd.
3. 2-Broom-4'-methylpropiofenon (cas 1451-82-7) wordt gekristalliseerd tijdens het toevoegen van water en geroerd.
4. Het 2-broom-4'-methylpropiofenon (cas 1451-82-7) wordt gekristalliseerd tijdens het toevoegen van water en geroerd. Het 2-broom-4'-methylpropiofenonproduct wordt gefiltreerd op een Buchner-kolf en trechter.
5. De productkristallen worden gewassen en geroerd. De productkristallen worden gewassen met een natriumbicarbonaatoplossing (NaHCO3), gefiltreerd en nogmaals gewassen met gedestilleerd water tot
pH 6,5-7 neutraal is.
6
. Het 2-broom-4'-methylpropiofenonproduct wordt gefiltreerd in een Buchner-kolf en trechter. 2-Broom-4'-methylpropiofenon (cas 1451-82-7) wordt gefiltreerd op een Buchner-kolf en trechter, en aan de lucht gedroogd (of in een vacuümexsiccator) tot een constante massa.
 
Last edited by a moderator:

Khaafii

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
37
Reaction score
16
Points
8
Allereerst bedankt voor de informatie.

Ik was nieuwsgierig naar het volgende.

Oplossing van water met natriumcarbonaat. Uit welk percentage natriumcarbonaat moet deze oplossing bestaan of wordt aanbevolen. Hoeveel liter moet er toegevoegd worden?

Het volgende Zodra deze synthese klaar is. Kan ik deze oplossing van broom met 4 methypropiofenon ( 2-Broom-4'-methylpropiofenon ) in vloeibare vorm bewaren en direct gebruiken bij het synergiseren van mephedrone?

Kan ik deze 2-componentenoplossing veilig opslaan in een jerrycan van HDPE-materiaal of heb ik een sterker materiaal nodig?
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Als de pH van waswater 6 is of alkali
Ja
Voor DCM-oplossingen moet u glazen flessen gebruiken
 

Mellym

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 9, 2023
Messages
12
Reaction score
21
Points
3
Laat me een stukje van mijn praktijkervaring delen. Met de azijnzuurroute hoeft het geen glaciale concentratie te zijn. Ik heb 70% "azijnessence" geprobeerd (dat is OTC verkrijgbaar in levensmiddelenwinkels in mijn omgeving) en het werkte!

BTW, het proces is veel minder rommelig en eenvoudig te bewerken in vergelijking met de DCM-route.
 

little-flower

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 3, 2023
Messages
9
Reaction score
0
Points
1
Hallo, heeft iemand een smeltpunt voor 2bromo3methylpropiofenon?


Ik kan het nergens vinden,

De moleculaire symmetrie van 2B4MP en 2B3MP is niet hetzelfde,
 

little-flower

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 3, 2023
Messages
9
Reaction score
0
Points
1
Heeft iemand ooit 2-broom-4'methylpropiofenon geherkristalliseerd?
 
View previous replies…

Mellym

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 9, 2023
Messages
12
Reaction score
21
Points
3
Ik heb geherkristalliseerd uit IPA
 

StarWars

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 7, 2022
Messages
132
Reaction score
71
Points
28

jarodleto

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 6, 2023
Messages
7
Reaction score
2
Points
3
Mensen hebben methode voor synthese 2b3m ?
 

Goku

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 18, 2023
Messages
23
Reaction score
8
Points
8
hetzelfde als op 2b4m maar u hebt 3methyleenpropiofenon nodig
 

Goku

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 18, 2023
Messages
23
Reaction score
8
Points
8
hoeveel kost het om op grote schaal te produceren 2b4m 1kg kost $25 als je veel chemie uit china koopt en het zelf produceert.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Brominatie blijft hangen als er veel HBr in zit
 
Top