Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie als de OP, alleen heb ik de ketonkatalyse van tryptofaan tot tryptamine geprobeerd met cyclohexanon.
Ik heb het drie keer geprobeerd volgens de rhodium literatuur en twee van de keren loste de tryptofaan niet eens op, het werd allemaal donker (het oplosmiddel) bruin en de brij (waarvan ik aanneem dat het niet-omgezette tryptofaan was) was geel.
Bij de tweede run dacht ik fuck it en voegde veel meer cyclohexanon toe en het loste de tryptofaan op.
Ik heb het toen gemengd met DCM of methyleenchloride en nu moet ik wat zuiveringszout of natriumbicarbonaat kopen om het te wassen.
Ik zal dan observeren wat er gebeurt - misschien moet ik het in de vriezer stoppen om de tryptamine eruit te laten knallen - als er al tryptamine in zit!
Wat betreft de gele smurrie, ik heb hetzelfde gedaan. Ik extraheer het met DCM en dan zal ik het wassen - wat me afschrikt is dat het nooit ophield een poeder te zijn op de bodem van de erlenmeyer. Het liet wel een heleboel belletjes los, maar dat doet het sowieso als het terugstroomt
zou ik zeggen - ook als complete beginner is dit een vrij moeilijke reactie om goed te krijgen.
Ik heb ook de conversiemethode met pepermunt of groene munt geprobeerd, zonder succes.
Tbh, ik denk er nu over om het cyclohexanon te gebruiken voor een andere reactie met een bepaalde stof die uit peper wordt geëxtraheerd en gemaakt. Ik was verbaasd hoe makkelijk het eruit ziet.
Ik zou willen dat iemand de syntheses gewoon correct zou uitschrijven (tenzij het aan mij ligt).
Ik moet TLC een beetje meer bestuderen - ik heb de silica platen en de kleine glazen buisjes ervoor.
Ik denk dat YouTube nodig is om het zwarte peperextract dat ik heb te zuiveren tot piperine en vervolgens tot piperidine.
Van daaruit weet ik dat cyclohexanon zeer nuttig kan zijn voor de productie van PCC.
Nogmaals, ik ben niet op zoek naar schaalvergroting of verkoop - die dagen zijn al lang voorbij. Ik heb mijn tijd gedaan om te verkopen en nu blijf ik bij mezelf.
Ik denk dat zelfs als ik een gram tryptofaan kan omzetten in tryptamine, het voor mij de moeite waard is.
Ik heb mezelf in principe een jaar gegeven om DMT, DET, DPT te produceren in plaats van simpelweg de wortelschors te extraheren, als ik het kan uitdokteren zou ik genoeg DMT voor mezelf kunnen maken voor het leven...