Amfetamine zuivering door zuur-base extractie

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1

Inleiding

Zuivering thuis is een van de populairste onderwerpen op de geneesmiddelenmarkt. Voorbeeld: je hebt een stof met een geur en kleur die verre van ideaal is. Helaas gebeurt dit onaanvaardbaar vaak. Hemelse dingen komen niet uit elke helse keuken, en we zullen speciale aandacht besteden aan de permanente reus van stimulerende middelen - amfetamine.

Amfetamine op de markt komt het meest voor in verschillende vormen: sulfaat en fosfaat, zelden - hydrochloride. Sulfaat - een zout van zwavelzuur (H2SO4) - komt vaker voor. Fosfaat - een zout van fosforzuur (H3PO4) - minder vaak. Deze twee vormen hebben een stabiele aggregatietoestand, vereisen geen speciale opslagomstandigheden (in tegenstelling tot het hydrochloridezout), verliezen hun eigenschappen niet gedurende jaren, hebben dezelfde presentatie en, het belangrijkste, worden vrij gemakkelijk opgenomen door het lichaam. Er zijn verschillende onderwerpen over amfetaminezouten. Het kwalitatieve effect van amfetamine verschilt enigszins tussen deze zouten. De ingrediënten in de synthese van amfetamine moeten in balans zijn, alleen dan zullen de kwaliteit van de effecten en producteigenschappen hetzelfde zijn, waar het middel ook wordt geproduceerd.

In elke synthese worden alleen giftige en gevaarlijke stoffen gebruikt. Andere opties zijn er niet. De kleur van amfetamine is wit (een nauwelijks waarneembare crème of grijze tint kan aanwezig zijn), de geur is volledig afwezig, de smaak is bitter. Fijnkorrelig poeder, droog, homogeen, niet olieachtig, oplosbaar in water zonder residu.
Laten we demeest eenvoudige reinigingsmethode "Productwassen" en de geavanceerde methode "Zuur-base extractie" buiten beschouwing laten .


Methode 1: Zuur-base extractie

Met zuur-base extractie (ABE), als zuiveringsmethode, kun je een medicijn van hoge kwaliteit krijgen. De methode is goed omdat er gebruik wordt gemaakt van beschikbare reagentia, gereedschappen en instrumenten.

Definities.
  • Rm - reactiemassa
  • NaOH - natronloog
  • MgSO4 - magnesiumsulfaat
  • DCM - dichloormethaan
  • amph - amfetamine
YNRQ70XzDm
1. Los amfetaminezout op in water 1:1 (gewichtsprocent). Volledige oplossing moet worden bereikt. Het kan nodig zijn de oplossing te verwarmen, water toe te voegen. Onoplosbaar neerslag, kruimels, deeltjes worden verwijderd door filtratie.
BPikDU1CNS
SUmShVgC13
D6an9hWSLY
2. Voeg 50% NaOH-oplossing toe tot pH 12 met kleine porties. Een oplossing van NaOH in gedestilleerd water (kamertemperatuur) wordt druppelsgewijs gegoten, afhankelijk van het volume. Wanneer pH 12 is bereikt, vormt zich een olieachtige laag (amfetaminevrije base) op het bovenoppervlak van Rm. De hoeveelheid amfetaminebase is gelijk aan de massa opgeloste amfetamine. De kleur kan amberkleurig tot transparant zijn, afhankelijk van de zuiverheid van het zout.
ZD2MOJzg3v
3. Giet petroleumether (20% volume) in Rm en meng grondig. Laat de lagen zich scheiden. De ether is onoplosbaar in water, net als de vrije base, maar de base is oplosbaar in ether. Op deze manier verwijderen we een deel van de in water oplosbare onzuiverheden uit amfetamine.
4f7dH8mCri
4. Scheid de bovenste laag met het extract in een andere container met behulp van een plastic/glazen spuit of scheitrechter. Als DCM is gebruikt in plaats van petroleumether, scheiden we de onderste laag. Vermijd het binnendringen van water in het afgescheiden extract.

5. Was het water (de resterende onderste laag) drie keer met petroleumether (5% van het watervolume).

6. Voeg de extracten samen. Combineer de extracten.
NoZFYOKasq
7. Droog het extract met watervrij MgSO4 gedurende 1 uur en plaats het in de vriezer. Het glas moet hermetisch worden afgesloten.

MgSO4 wordt toegevoegd aan Rm 3-20% (afhankelijk van de hoeveelheid water die er is) van het volume ether. Drogen is nodig om het resterende water uit de ether te verwijderen, wat in verdere stappen, door het oplossen van het amfazout in water, zal leiden tot een lagere (gewichts)opbrengst van het zuivere product. Je kunt het omwikkelen met huishoudfolie om de verpakking goed dicht te houden. Het moet gesloten zijn om te voorkomen dat de oplossing verzadigd raakt met vocht dat zich concentreert in de vriezer. Als er geen MgSO4 beschikbaar is, bewaar Rm dan 12 uur in de vriezer. Als er dan water op de bodem van de container ontstaat (in een laag of druppels), moet de ether voorzichtig worden gedecanteerd (uitgegoten) zonder het water aan te raken.
Wq1XSGPIof
8. We filteren het extract uit MgSO4 dat water heeft geabsorbeerd met een vacuümpomp aangesloten op een Buchnertrechter met een Bunsenkolf en een papieren filter. Je kunt een conventioneel filter zonder vacuüm gebruiken, wat de opbrengst iets zal verlagen (je moet het filter wassen met een watervrij oplosmiddel). De oplossing moet op het filter worden gedecanteerd zonder het sediment van de bodem op te tillen. MgSO4 dat achterblijft op de bodem van het bekerglas moet worden gewassen met een watervrij oplosmiddel (giet het op een filter) en weggegooid.
GPYOJQqUVb
9. We verdampen het etherextract voor 2/3 door het te verwarmen tot 40 graden met een elektrisch fornuis (ZONDER Vlam!). Het is moeilijk om de pH-waarde in de etheroplossing te bepalen met verdere toevoeging van zuur, dus reduceren we het volume tot een mogelijk minimum. Het heeft geen zin om de oplossing boven 40 graden te verhitten, omdat een (zij het klein) deel van de vrije base van amfetamine met de ether kan verdampen. Verdamping moet plaatsvinden buiten bereik van vuur en in een goed geventileerde ruimte. Het inademen van dampen van ether is zeer schadelijk voor de gezondheid. Als er een roterende verdamper aanwezig is, moet de verdamping hierin worden uitgevoerd.

Belangrijke opmerking: In geen geval mag u de ether verdampen met behulp van een ventilator die deze in de container met het extract richt. Het extract is droog (zonder water) en absorbeert actief vocht uit de lucht. De ventilator richt de luchtstroom, die op de een of andere manier een percentage vocht bevat.
Naeen paar minuten is de ether verzadigd met water, waardoor een waterige fase op de bodem van de container ontstaat.
0xazQ2kuPL
10. We verdunnen Rm met droge koude (uit de vriezer) aceton (in de helft van het volume). Aceton is nodig om het resterende water te binden en het mengen te vergemakkelijken.
NZbQIekcBK
11. We zuren Rm aan tot 5,5 pH met H2SO4-oplossing in aceton (1:1) met grondig mengen. Bovendien voegen we aceton toe in kleine porties naarmate de oplossing dikker wordt.
V5vaknSuC1
Er wordt amfetaminezout gevormd. Sulfaat als H2SO4 wordt gebruikt of fosfaat als H3PO4 wordt gebruikt.
NvgGRP85r4
8Y4XzBhDcg
12. Filter het resulterende zout. Voor je dat doet, kun je het glas goed afsluiten en het een paar uur in de vriezer zetten. Lage temperaturen versnellen de kristallisatie.

13. Zonder het filter te verwijderen, spoel het zout drie keer met kleine porties aceton.
BDoHd3WOwt
QKtkOaCAu1
Optioneel kun je het amfetaminezout ook herkristalliseren uit alcohol of wodka volgens de klassieke methoden.

Bespreking

Het aantal onzuiverheden in amfetamine kan een zeer hoog percentage bereiken. Een indicator kan niet alleen de aanwezigheid van een geur, kleurschakeringen, zoutvochtigheid, maar ook slechte oplosbaarheid in water zijn. Lees het beoordelingsprotocol voor amfetamine. Verontreinigingen kunnen worden afgezet, in een onoplosbare laag of vaste deeltjes, afhankelijk van hun aard van herkomst. De uiteindelijke opbrengst van pure amfetamine verkregen door ABE kan zowel 80% als 5% van het oorspronkelijke gewicht bereiken.

Laten we voor een van de voorbeelden van een mogelijk geval een monster nemen (monster nr. 2) uit het volgende deel van het artikel.
9UP0hyzn3J
Aanvankelijk had het amfetaminezout een lichtoranje kleur, een karakteristieke scherpe geur en een vochtige, olieachtige consistentie, en werd het gewassen met droge aceton (of IPA). Na bijna wit te zijn geworden en een aanzienlijk aantal onzuiverheden in gewicht te hebben verloren, verloor het zout bijna zijn geur en werd het een losse consistentie.
ZTxcqd58Yw
We hebben een goed resultaat bereikt met behulp van de Productwasprocedure (tweede deel). Maar dat is het niet. De daaropvolgende biotest (nultolerantie) toonde subjectief een extreem lage (op placeboniveau) activiteit van de stof bij neusdoseringen van 130 mg en 80 mg (vier proefpersonen in verschillende gewichtscategorieën). Bijwerkingen komen licht tot uiting. Verder werd de ABE van dit amfetaminezout uitgevoerd.
7ONlu2FgRr
IkLn43eb5N
NHwNpEAFIr
Het mengsel begon in te dikken en vormde fijne whiskers na volledige oplossing in water (Rm = 6 pH) na ongeveer vijf minuten. Verdere scheiding van de fase met het extract was moeilijk omdat de oplossing in een pap veranderde.
GUVNpPuzDH
Yt52qhAcHF
De toevoeging van watervolumes aan Rm had geen significant effect op de oplosbaarheid - de massa had de neiging om de hele ruimte in te nemen. Het filteren van een waterige oplossing door een papieren filter is moeilijk (het papier valt uiteen) en het Schott-filter is niet getest. Desondanks was het mogelijk om de extractie te voltooien, maar met een extreem laag percentage pure amfetamine in de opbrengst. De biotests toonden een hoge activiteit in doseringen van 60 mg.


Methode twee: wassen van het product

Het wassen van het geneesmiddel is een essentieel en laatste onderdeel van bijna elke synthese. Soms wordt het meerdere keren herhaald. De methode is voor iedereen beschikbaar, vereist geen vaardigheden en kan de kwaliteit van het product en de presentatie aanzienlijk verbeteren. De methode is ideaal voor kleine hoeveelheden. Wassen is geïndiceerd voor resten P2NP, logen, zuren enzovoort. Wassen verwijdert geen verontreinigingen (acetaminofen, cafeïne, enz.) en kwikzouten.

Het meest toegankelijk, en daarom gemakkelijker, is om amfetamine te wassen met isopropylalcohol (IPA). Moeilijker te gebruiken is watervrije aceton. IPA bevat geen water en lost daarom geen amfazout op. De sleutel tot het succes van het proces is het gebrek aan water. Het is nodig om te voorkomen dat amf oplost met verontreinigende stoffen, omdat ze worden weggegooid.

We nemen onze amfetamine en doen het in een bekerglas. Vermaal het grondig tot een stof en voeg IPA toe ~5-10 volumes poeder. Na het mengen laten we het 5-10 minuten staan. De alcohol (of aceton), onzuiverheden en amfetamine zitten nu in het bekerglas. Het is noodzakelijk om een filtermethode toe te passen om ze te scheiden. Van geïmproviseerde middelen om de massa uit te persen is een witte dichte stof geschikt. Je kunt ook gewoon een fractie met verontreinigingen trekken met een injectiespuit. Als de hoeveelheid die gezuiverd moet worden minder is dan een halve gram, dan is het handiger om de hele procedure in een petrischaaltje uit te voeren. Laat na het laten bezinken het oplosmiddel (alcohol of aceton) voorzichtig weglopen, zodat de amfetamine overblijft. Als je het oplosmiddel met onzuiverheden verwijdert, moet de amfetamine drogen tot een constant gewicht (en geen geur). Op de foto's zien we het hele eenvoudige proces.

We zullen twee monsters bekijken
  • Monster nummer 1 lijkt weliswaar wit, maar alleen in vergelijking met het tweede monster. Lichtbeige kleur. Duidelijke geur van amfetaminevrije basis.
  • Monster 2 heeft een olieachtige textuur, een uitgesproken oranje kleur en een sterke azijngeur. De geur van azijn en de kleur duiden op de afwezigheid van zelfs primaire reiniging. Met een waarschijnlijkheid van 100% bevat dit monster onzuiverheden (kwikzouten, aluminium, P2NP, enz.).
G3zis2EZPB
VagqhWoti2
Voor de nieuwsgierigheid zullen we, nadat we de monsters in de IPA hebben gedaan en hebben laten bezinken, de pH meten.
  • Monster nr. 1 - pH niet lager dan 8. Dit geeft aan dat de kristallisatiestap (toevoegen van zuur aan een oplossing van amfetaminevrije base in aceton) niet werd voltooid. Een sterk brandend gevoel tijdens het consumeren is gegarandeerd.
  • Monster nr. 2 - pH is ideaal, gelijk aan 6.
OSNRYlqCdp
X3A4gPLoOc

Start de reinigingsprocedure

1. Monster nr. 1 wordt in een spuit met IPA gedaan en grondig gemengd. Na bezinking zie je een kristallijn bezinksel op de bodem. Waarschijnlijk zijn dit door de dealer toegevoegde onzuiverheden. Giet de vloeibare fractie af.
J0kWbTHYAB
2. Vergelijk het monster met het origineel door het gewassen monster te drogen tot constant gewicht. Het werd lichter en verloor zijn geur. Ongeveer 4% gewichtsverlies.
YLNhkXHuD8
1. Breng monster nr. 2 in een bekerglas met IPA. Meng het grondig. Laat het bezinken en giet het IPS af. Je kunt amfetamine ook uitknijpen met een doek. De afbeelding laat zien dat het monster een dichtere fractie onderin heeft en een minder dichte fractie erboven.
G36Jru91C8
2. De procedure werd 8 keer herhaald met dit monster, alleen toen werd de amfetamine significant lichter.
P4AE72zdQ6
Gewichtsverlies van ongeveer 25%.
SpZqGDt36H
We vergelijken het resultaat na het drogen van deze fracties afzonderlijk tot constant gewicht. We hebben het witte monster niet ontvangen. Zoals je kunt zien, hebben de fracties een grijze tint - dit zijn organische onzuiverheden die niet oplossen en niet worden verwijderd door wassen. Deze amfetamine is nog steeds onbruikbaar. Om het grondig schoon te maken, is het nodig om een zuur-base extractie (ABE) uit te voeren.
TaSE5Cymn3
Samenvattend kunnen we opnieuw overtuigd worden van het belang van een dergelijke stap als het wassen van het eindproduct met watervrije aceton of IPA. Het gebruik van verschillende kleuren amfetaminen kan ernstige schade toebrengen aan het lichaam en de psyche.

Conclusie

De amfetamine die oorspronkelijk werd verkocht was niet alleen van de laagste kwaliteit, maar kon ook aanzienlijke schade toebrengen aan de gezondheid van een gebruiker. Met name degenen die de drug intraveneus (i.v.) gebruikten, hadden er last van. Na het oplossen van het poeder in water voor injectie (als dit al lukte), verdikte de oplossing in de spuit, waardoor het moeilijk werd om het in de bloedbaan te injecteren. Onwetendheid van consumenten wordt (opzettelijk of niet) gebruikt door verkopers bij de verkoop van partijen defecte medicijnen, die het lichaam en de psyche van de consumenten schaden en winst opleveren voor de verkopers. Tot slot is het belangrijk op te merken dat het gebrek aan ervaring met pure drugs de koper incompetent maakt in het beoordelen van de kwaliteit van het gekochte product.

 
Last edited:

cyb3r0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 5, 2021
Messages
116
Reaction score
17
Points
18
Is er een video-uitleg?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Nee. Er zijn veel afbeeldingen bij elke stap.
 
Last edited:

Pussy_Kurt

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 20, 2022
Messages
6
Reaction score
10
Points
3
Nice Workout :) Heb je ooit nagedacht over rectificatie van je amin olie? Na rectificatie krijg je ongeveer 98 - 99% chemische zuiverheid, kijk maar naar de fractie. Als ik op mijn vriend kan vertrouwen, heeft hij voor mij een analyse met HPLC en Mass-Spektro gemaakt.

LUdqTamjCR
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
93
Points
28
Hallo Patton, in sectie 10 zegt de tekst dat je aceton in de helft van het volume moet toevoegen, maar als je naar de volgende foto kijkt, is het volume veel groter, ongeveer 4 keer zoveel als eerst? Hoeveel aceton moeten we toevoegen?
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
stomme vraag
Is er een verschil in het effect van consumptie tussen sulfaat- en fosfaatamfetamine?
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
93
Points
28
Sulfaat bevat meer amfetamine in gewicht dan fosfaat, omdat de fosfaatmolecule groter is (groter deel van het amfetaminezout). Dus als je gelijke hoeveelheden neemt, zeg 100 mg van elk, dan zou het sulfaat sterker moeten zijn. Sommige mensen zeggen ook dat sulfaat sneller absorbeert/aan de andere kant geeft fosfaat minder schommelingen, de plasmaspiegels zijn stabieler. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Sulfaat denk ik, maar het beste is waarschijnlijk om je voorkeur te testen (het is vrij eenvoudig omdat je gewoon een ander zuur kunt gebruiken bij de laatste stap van de synthese).
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
De psychoactieve stof is de amfetamine, het zout heeft geen effect.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
410
Points
63
Dit is interessant! Ik ben niet bekend met de term of het proces, kan iemand met kennis even de tijd nemen om het uit te leggen?
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
ik heb fosfaatzuur 81% (19% water) ; zou het goed zijn om de verzuring van freebase te proberen?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Ja, je krijgt amfosfaat.
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
Uiteindelijk heb ik het geprobeerd, maar noch reactie op mijn erlenmeyer

er verscheen geen melkachtige wolk in mijn erlenmeyer
 
View previous replies…

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Ik zou zeggen dat er te veel water in zit, of is amfetaminefosfaat niet oplosbaar in water? Het verlies zal te groot zijn.
 

Mclssmxxl

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 28, 2022
Messages
74
Reaction score
32
Points
18
Toeval wil dat ik probeerde h3po4 jayerday.I had 50ml H3PO4 waarin 2 extra gram van het anhydryde waren opgelost.I reed reactie tot het einde, geëxtraheerd ipoh met xyleen, gedroogd boven watervrije mgso4 voor 10-15 minuten.The enigszins droge xyleen met freebase werd overgebracht naar een schone droge glas.1,15 van het fosforzuur werd druppelsgewijs toegevoegd aan 20-40 ml aceton.En er sloeg niets neer, helaas.Ik weet niet of mijn zuur slecht was of dat de anhydride de boel verpestte, maar uiteindelijk verspilde ik 3g Raw mats. Zo is het leven
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Heb je geprobeerd om met een glazen staaf de onderkant van glas te schrobben met dit mengsel om kristallisatiecentra te maken? Heb je dit mengsel gekoeld?
 

Mclssmxxl

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 28, 2022
Messages
74
Reaction score
32
Points
18
Nee, het mengsel werd gebruikt bij kamertemperatuur met slechts een beetje roeren van de container vooraf. Ik zal dit de volgende keer doen en verslag uitbrengen. Ik zal ook wat vers conc. orthofosforzuur vinden om te vergelijken.
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
Is het echt 1:1? 1 ml aceton voor 1 ml zwavelzuur?
Ik vraag het omdat het in de amf-synthese 10:1 is.
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
De verhouding is vrij te kiezen of 1:1 1:4 of 1:10, hoe dunner het zwavelzuur hoe meer oplossing er nodig is om te neutraliseren. Sommigen gebruiken ook 2 verschillende oplossingen, in het begin 1:1 en wanneer pH6 nadert neem je een dunnere oplossing, omdat het dan makkelijker is om de pH6 aan te passen zonder oververzuring. Houd er rekening mee dat hoe dikker de H2SO4 oplossing, hoe groter het risico op tijdelijke verzuring, je moet de oplossing heel langzaam toevoegen om dit te voorkomen.
 

deeperdive36

Don't buy from me
Member
Joined
Jun 24, 2023
Messages
10
Reaction score
0
Points
1
Ik blijf overzuren... Ik dacht dat de neerslag onmiddellijk zou zijn, dus ik bleef zuur toevoegen en toen ik het controleerde was het 1, rood. Ik probeerde het terug te brengen door meer aceton toe te voegen, maar toen begon het kristallen te maken. Op dit moment weet ik niet wat ik moet doen, opnieuw beginnen of filteren. Wat zijn de gevolgen van te veel aanzuren en wat kun je doen om het te verhelpen.
 

Mr Good Cat

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 6, 2023
Messages
281
Reaction score
112
Points
43
als er een overmaat aan zuur is, is er waarschijnlijk maar één manier om dit probleem op te lossen: opnieuw ABE doen. eenvoudigweg wassen in aceton zal niet helpen.
 
Top