Soms is dat niet het geval. Maar als je er regelmatig mee leeft binnen, zeg maar, redelijke grenzen en niet elke dag, kan het op de lange termijn behoorlijk giftig zijn. Ik denk dat vanwege het relatief eenvoudigere syntheseproces, de meeste amfetaminesulfaten op de markt worden gemaakt met deze synthese. Ik denk dat een vergelijkbare verhouding ook andersom naar voren komt, als we kijken naar hoeveel mensen er geen moer om geven hoeveel kwik er in het eindproduct achterblijft, onder degenen die het maken en vervolgens op straat uitstrooien.
Ik hoop dat de principes die BB heeft geformuleerd een voorbeeld zullen zijn voor de volgende generaties. Het zal wel een raar woord zijn, maar ik denk dat het het beste zou zijn als BB in staat zou zijn om een "mode" te creëren die een nieuw tijdperk definieert, vanuit het streven naar kwaliteit. Het is bijna onmogelijk om de houding te beïnvloeden van mensen die het simpeler zien en/of omdat ze koste wat het kost winstgericht zijn... of het andere uiterste, wiens eigen beperkingen hun ontwikkeling in de weg staan. Behalve dat ze gedwongen zullen worden om de trends en dus de behoeften van de veranderende markt te volgen.
Maar terug naar kwik, ik ben er ook bang voor. Het is waar, ik heb een beangstigend voorbeeld dat een familielid in het verleden is overkomen.
Kwik is een zwaar metaal en in de meeste gevallen wordt het niet eens uitgescheiden uit het lichaam, dankzij de halfwaardetijd van 20+ jaar, zoals typisch is voor zware metalen. Het net staat vol met methoden voor ontgifting, ik vond er zelfs een gedetailleerde beschrijving van hier op het forum, maar het is veel werk. Als het zich in ons ophoopt, kan het ernstige problemen veroorzaken. We weten dat het dagelijks ons lichaam binnenkomt, net als lood en al het andere. Maar het is één ding dat je het indirect binnenkrijgt, en het is een ander ding dat je het doet als een kuur, die anders vermeden zou kunnen worden.
Ik ben geen scheikundig ingenieur, ik denk alleen dat het kwik dat tijdens de reactie aanwezig is meestal achterblijft in de slak die gevormd wordt door de gescheiden lagen. En het doel van herhaaldelijk wassen kan onder andere zijn om de kwikvervuiling maximaal te verwijderen. Maar ik denk dat er geen garantie is dat het volledig verdwijnt.
Begrijp me niet verkeerd, ik probeerde je niet de les te lezen. Ik bedoelde alleen de forumleden die nieuwsgierig zijn naar het onderwerp. Op deze manier kunnen ze zich een beeld vormen op basis van verschillende standpunten.